سیر تا پیاز آزمون دولینگو

آزمون زبان انگلیسی دولینگو ( Duolingo English test ) به منظور ارزیابی مهارت زبان انگلیسی دانش آموزان و دانش جویان بوده و در سطح بین المللی شناخته شده است.

در آزمون دولینگو نیازی به حضور داوطلب نیست و هر فردی در هرمکان و زمانی می تواند به صورت آنلاین در این آزمون شرکت نماید.

از این رو با وجود ویروس کرونا، این آزمون در دو سال گذشته مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است، در این مطلب می خواهیم در مورد جزئیات این آزمون در واقع سیر تا پیاز دولینگو مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم، همراه ما باشید.

اعتبار آزمون دولینگو

همه افرادی که می خواهند در این آزمون شرکت نمایند می بایستی از اعتبار آن در کشورها و دانشگاه های مختلف مطلع شود. توجه داشته باشید که نتیجه آزمون دولینگو برای شما در بیش از 1000 دانشگاه و کالج دارای اعتبار بوده اما در برخی کشورها مثل استرالیا مورد تایید نیست.

بنابراین داوطلبین محترم حتما می بایستی قبل از انجام هرگونه اقدامی در رابطه با این آزمون لیست دانشگاهای مورد تایید دولینگو را مورد بررسی قرار دهند.

ابزارهای لازم برای شرکت در آزمون دولینگو

همان طور که خدمت شما بیان کردیم این آزمون یک آزمون آنلاین است و شرکت در آن از هر مکانی و در هر زمانی امکان پذیر است.

اما مواردی که برای آزمون نیاز دارید شامل : پاسپورت، محیطی آرام با نور مناسب، ۶۰ دقیقه زمان آزاد، دسترسی به اینترنت و یک کامپیوتر می باشد.

سیر تا پیاز آزمون دولینگو

ویژگی های آزمون دولینگو

ذکر این نکته بسیار مهم است که در این آزمون تنها 1 ساعت زمان دارید که نسبت به بقیه آزمون های بین المللی زمان بسیار کمتری است. نکته دیگر اینکه نتیجه این آزمون دو روز بعد اعلام خواهد شد و کارنامه دولینگو نیز بدون پرداخت هزینه اضافی برای فرد ارسال خواهد شد.

قوانین شرکت در دولینگو

گرچه تمام این آزمون به صورت آنلاین برگزار می شود اما داوطلبین باید یک سری نکات را هم رعایت کنند:

  • در طی آزمون داوطلب نباید از جلوی دوربین کنار برود
  • طی آزمون داوطلب می بایستی فقط به دوربین نگاه کند (در واقع نباید سر خود را بچرخاند و یا به اطراف نگاه کند)
  • داوطلب نباید در طول آزمون صفحه خود را از حالت فول اسکرین یا تمام صفحه خارج کند
  • گوش های داوطلب نباید به هیچ عنوان پوشیده باشد
  • صحبت در آزمون یا دیده شدن یک شخص دیگر در آزمون باعث رد داوطلب خواهد شد
  • داشتن تقلب و یا استفاده از تلفن همراه نیز باعث می شود داوطلب نمره ای دریافت نکند

زمان بندی آزمون دولینگو

  • آماده سازی و یادآوری قوانین و الزامات آزمون : ۵ دقیقه
  • تست اصلی (شامل تست مهارت های Reading, Speaking, writing و Listening ): ۴۵ دقیقه
  • ثبت پاسخ های داوطلب: ۱۰ دقیقه

بیشتر بخوانید: دوره های آنلاین زبان انگلیسی

محتوای آزمون دولینگو

همانطور که در بالا اشاره شد سوالات شامل چهار مهارت اصلی نوشتن، صحبت کردن، خواندن و صحبت کردن است و همانند دیگر آزمون های تافل و آیلتس این نوع چهار مهارت هم در دولینگو مورد ارزیابی قرار می گیرد.

نکته مهم در این قسمت در مود محتوای آزمون، سازگاری نوع سوالات با عملکرد داوطلب در طول آزمون است به این معنی که بر اساس میزان پاسخ­دهی داوطلب به سؤالات، سطح سختی سؤالات در هر بخش تغییر خواهد کرد.

بنابراین اگر داوطلب سوالات ابتدایی را درست پاسخ دهد، سوالات بعدی برایش سخت­‌تر خواهد بود و اگر سوالی را اشتباه پاسخ دهد سوالات بعدی آسان تر خواهند شد تا اینکه دوباره بتواند به آن ها درست پاسخ دهد و این فرآیند تا پایان آزمون تست ادامه خواهد داشت.

مزیت های آزمون دولینگو نسبت به تافل و آیلتس

  • هزینه آزمون دولینگو حدود 50 دلار بوده و می‌توانید نمره خودتان را بدون هزینه اضافی به دانشگاه‌های بسیاری بفرستید. این در حالی است که مثلا تافل بین 160 تا 250 دلار هزینه دارد و برای ارسال نمرات به بیش از چهار موسسه، باید 20 دلار پرداخت کنید.
  • زمان آزمون دولینگو 45 دقیقه است، اما آزمون‌های تافل و آیلتس تا 3 ساعت به طول می‌انجامند.
  • اعلام نتایج آزمون دولینگو 48 ساعت بعد از آزمون است اما اعلام نمرات تافل و آیلتس 10 تا 15 روز طول می‌کشد.
  • شرکت در دولینگو محدودیت دفعات ندارد و تنها باید بین هر کدام سی روز فاصله وجود داشته باشد.
  • آزمون دولینگو در پایان خود پرسشی ویدئویی دارد که اجازه می‌دهد تا مسئولان پذیرش دانشگاه‌ها انگلیسی صحبت کردن متقاضیان را ببینند و بشنوند. چنین امکانی برای دو آزمون آیلتس و تافل ممکن نیست

آمادگی برای آزمون دولینگو

آمادگی برای آزمون دولینگو تنها در مسائل تکنیکال خلاصه نمی‌شود. مسیر آمادگی برای امتحان آیلتس و تافل با مطالعه برای آزمون دولینگو متفاوت است و این تفاوت از نحوه برگزاری این آزمون‌ها آب می‌خورد. تنها نکته مشترک دانش عمومی زبان در هر سه آزمون است.

جهت آمادگی برای آزمون دولینگو چند نکته‌ی مهم را ذکر کنیم:

  • در این آزمون حتما از به همراه داشتن مدارک پاسپورت و شناسنامه مطئمن شوید.
  • اطمینان حاصل کنید که اینترنت‌تان خوب کار می‌کند، اتاق‌تان، اتاقی آرام است و به اندازه کافی نور دارد.
  • یک میکروفون مناسب بردارید و دوربین لپ‌تاپ‌تان را چک کنید.
  • بلندگوی مناسب را فراموش نکنید.
  • یادتان باشد حتما باید برای آزمون دولینگو از مرورگرهای کروم و یا اُپرا بهره ببرید.
  • هر چیزی جز این دو کارتان را سخت و دشوار می‌سازد.

در پایان به شما توصیه می کنیم که که قبل از شرکت در آزمون نمونه تست های آزمایشی که بر روی سایت دولینگو قرار گرفته است را تمرین کنید تا با انواع سوالات، محیط و شرایطی که در آزمون با آن مواجه خواهند شد، آشنا شوید.

موفقیت در آزمون آیلتس

امروز قصد داریم در مورد عوامل موفقیت در آزمون آیلتس برای شما عزیزان صحبت کنیم، اگرچه بیان تجربیات افراد موفق در این آزمون موثر است، اما ما در این مقاله قصد داریم در مورد موفقیت در آزمون آیلتس صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا یک سری از مهارت ها و ویژگی هایی را که برای دستیابی به این هدف نیاز دارید با شما به اشتراک بگذاریم.

آزمون ماک

اگر جز افرادی هستید که با آزمون آیلتس آشنایی ندارید توصیه ما به شما این است که از آزمون های ماک غافل نشوید، این آزمون شبیه سازی شده آزمون اصلی آیلتس است که به زبان آموزان این اجازه را می دهد تا سطح زبان و توانایی های خود را در این زمینه مورد ارزیابی قرار دهند.

موفقیت در آزمون آیلتس

آشنایی با قوانین و آخرین تغییرات آزمون آیلتس

نه تنها برای آزمون آیلتس بلکه در هر آزمونی نیاز دارید که با قوانین آن و آخرین تغییراتش آشنا شوید. بنابراین پیشنهاد می کنیم که برای اینکه در این زمینه بروز باشید پیگیر مقالات سایت استاد سجادی باشید.

مدیریت اضطراب و استرس در زمان آزمون آیلتس

این که استرس یا نگرانی داشته باشید طبیعی است، اما باید این نکته را بدانید که استرس در آزمون آیلتس باعث کاهش دقت و کارایی می شود. پس می بایستی این موضوع را به هر نحوی که می توانید، کنترل کنید.

بیشتر بخوانید: چرا در آیلتس موفق نمیشوم ؟

داشتن زمان بندی برای موفقیت در آزمون آیلتس

حتی اگر بهترین تمرین ها را هم داشته باشید ممکن است در روز امتحان آیلتس زمان کم بیاورید، این نکته رو هم بدانید که آزمون آیلتس زمان بندی مشخصی دارد و رعایت نکردن آن مسلما بر روی نتیجه آن تاثیر گذار خواهد بود.

موفقیت در آزمون آیلتس

با خودتان تمرین کنید

یک سری از تمرینات وجود دارد که متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس می توانند برای موفقیت در این آزمون بدون نیاز به حضور شخصی با خود تمرین کنند. به عنوان مثال می توانند صدای خود را برای تقویت لیسنینگ ضبط و گوش کنند و یا برای تقویت اسپیکینگ جلوی آینه با خود صحبت کنید و یا از اپلیکیشن خود کمبریج استفاده کنید.

استفاده از منابع آیلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس می توانید منابع کمبریج را از روی اینترنت دنبال کنید، بدین منطوری می توانید از روی سایت کمبریج تست های آن را حل کنید و یا از اپلیکیشن های موبایلی آن استفاده نمایید.

جمع بندی

این مواردی که خدمت شما عزیزان و همراهان سایت استاد سجادی بیان شد، گوشه ای از روش های موفقیت در آزمون آیلتس است شما می تواند برای کسب موفقیت در آزمون آیلتس راه موفقیت را برای خود ترسیم نمایید، در آزمون های ماک شرکت کنید و همچنین تفکرات و احساسات خود را مدیریت نمایید.

شما عزیزان می توانید برای اینکه همچون دیگر زبان آموزان استاد سجادی خود را در مسیر موفقیت ببینید با کارشناسان آموزش ما تماس حاصل فرمایید.

موفقیت در اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking

یکی از پر استرس ترین بخش های آزمون آیلتس، اسپیکینگ آیلتس (IELTS Speaking) است. موفقیت در اسپیکینگ آیلتس و یا حتی در آزمون های دیگر زبان نیازمند اطلاع از فاکتورهایی است که دستیابی به هدفمان را تسهیل می کنید.

در این مطلب موارد کلی و عمومی برای کسب موفقیت در اسپیکینگ آیلتس را به شما عزیزان ارائه می دهیم. پس همراه ما باشید:

رفتارتان رسمی باشد

آزمون آیلتس یک آزمون رسمی است و مدرک آن هم برای ادامه تحصیل و مهاجرت کاربرد دارد، بنابر این در زمان مصاحبه جدی باشید و فکر کنید در حال انجام یک مصاحبه شغلی هستید. بنابر این شوخی و یا حرف های خارج از بحث چندان جالب نیست و ممکن است برایتان دردسر ساز شود.

پاسخ هایتان کامل باشد

سعی کنید بحث های تان را به صورت کامل پیش ببرید و بهتراست هر سوالی از شما پرسیده می شود به کامل ترین شکل ممکن پاسخ دهید.

موفقیت در اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking کنترل حرکات بدن در زمان آزمون اسپیکینگ آیلتس

حرکات خود را کنترل کنید

مطمئنا حرکات فیزیکی روی اعتماد به نفس شما و نحوه ارتباط شما تاثیر گذار است اما باید این نکته را مد نظر قرار دهید که استفاده بیش از حد از این نوع حرکات ممکن است روی ذهن امتحان گیرنده اثر منفی بگذارد.

برای مثال، از دست به سینه نشستن، لمس کردن صورت، دست زیر چانه گذاشتن و … خودداری کنید. آرام و راحت سر جای خود بنشینید و امتحان را تمام کنید.

کلمات را واضح بیان کنید

داوطلبان گرامی این موضوع را به یاد داشته باشید که حتما می بایستی کلمات و صحبت های خود را به صورت کامل بیان کنید، به یاد داشته باشید که لهجه هیچ تاثیری در نمره شما ندارد. آمریکایی، بریتیش، هندی و غیره هیچ فرقی نمی کند.

این را هم به یاد داشته باشید که تلفظ (Pronunciation) و لهجه (Accent) دو مقوله جدا از هم هستند که اولی برای موفقیت در بخش اسپیکینگ آیلتس خیلی مهم است.

بیشتر بخوانید: تدریس خصوصی اسپیکینگ آیلتس

از کلمات ساده، زیاد استفاده نکنید

وقتی می خواهید در آزمونی مثل آیلتس شرکت کنید، حتما انگلیسی شما به جایی رسیده است که فرق بین good و excellent را می دانید، بنابراین برای توصیف اتفاقات، احساسات و نظرات خود از صفت ها و قیدهای پیشرفته تر استفاده کنید.

از این شاخه به آن شاخه نپرید

سوالاتی که از شما پرسیده می شود را به اندازه کافی و کامل پاسخ دهید، لازم نیست خیلی توضیح دهید. یک نکته دیگر هم در نظر داشته باشید که در پاسخ دادن، سریع صحبت نکنید.

نکاتی که خدمت شما عزیزان و علاقه مندان به زبان انگلیسی بیان کردیم، نه تنها در آزمون اسپیکینگ آیلتس بلکه در آزمون های دیگر هم بسیار کاربردی هستند. اما برای موفقیت در اسپیکینگ آیلتس و اخذ تضمینی نمره در آزمون آیلتس با مشاوران ما در تماس باشید.

افزایش دایره لغات

یکی از مهم ترین مهارت های لازم در یادگیری زبان انگلیسی افزایش دایره لغات است، بگذارید برایتان اهمیت دایره لغات را با یک مثال توضیح دهیم. شما فرض کنید که گرامتان ضعیف است اما در یک کشور اگر دایره واژگانتان قوی باشد، می توانید دست و پا شکسته گلیم خود را از آب بیرون بکشید، اما زمانی که تعداد کمی واژه را حفظ کرده باشید مسلما توانایی برقراری ارتباط با دیگران را نخواهید داشت.

زبان انگلیسی پرواژه ترین زبان دنیاست، به همین علت زبان آموزان و همه علاقه مندان به زبان انگلیسی می بایستی به طور مستمر در حال یادگیری واژگان (Vocabulary) باشند. در کنار این یادگیری یک سری اقداماتی وجود دارد که فرد زبان آموز می تواند با استفاده از آنان دایره واژگان لغات خود را تقویت نماید. در ادامه همراه ما باشید تا این راهکارها را خدمت شما بیان کنیم :

برای خود یک واژه نامه تهیه کنید

خیلی از ما تجربه داشتن یک دفتر لغت را در دوران مدرسه داشته ایم، در واقع این یکی از قدیمی ترین روش ها است و شاید برای شما جذابیتی نداشته باشد اما به جرات می توان گفت هنوز هم یکی از بهترین روش ها برای تقویت دایره لغات است.

برای این کار اگر حوصله دفترچه را نیز ندارید می توانید از گوشی همراه خود و اپلیکیشن های مخصوص استفاده کنید، همچنین توصیه می کنیم به جای اینکه کلمات را به ترتیب حروف الفبا بنویسید آن را در دسته بندی موضوعی قرار دهید. به عنوان مثال واژه های مربوط به حمل و نقل و رانندگی و غیره .

بیشتر بخوانید: یادگیری لغات آزمون آیلتس

تکرار، مادر یادگیری است

این جمله معروف این نکته را به ما یادآوری می کند که تکرار و تکرار بسیار مهم است. همان طور که می دانید تکرار باعث می شود که ذهن انسان آن موضوع را به خاطر بسپارد.

بنابراین تکرار کلمات جدید را برای خود تبدیل به یک عادت روزمره کنید، تا اثر و نتایج فوق العاده آن را در بعد از گذشت زمان مشاهده کنید.

افزایش دایره لغات

استفاده از واژگان در متن

این مورد شاید برای کسانی که در کلاس های زبان شرکت کرده اند، آشنا باشد. اساتید از زبان آموزان می خواهند که از لغات در متن هم استفاده کنند.

خواندن متن از هرنوع و استفاده کلمات در آن، چه روزنامه چه به صورت آنلاین یکی از بهترین روش های افزایش دایره لغات است، در این روش نه تنها کلمات جدید یاد می گیرید بلکه با مشاهده آن در جمله با کاربرد آن نیز آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: یادگیری سریع لغات انگلیسی

از اطراف خود نیز کلمات را یاد بگیرید

سعی کنید در هر مکانی که قرار می گیرید و یا به جایی می روید اشیا و وسایل کنار خود را به انگلیسی ترجمه کنید، ببینید در اطرافتان روزانه چه چیزهایی وجود دارد در خیابان و بقیه مکان ها، در ذهن خود کلمات فارسی را به انگلیسی تبدیل کنید. با این روش نیز بعد از گذشت مدتی مشاهده می کنید که کل اشیا اطرافتان را می توانید به طور کامل به انگلیسی ترجمه کنید و در واقع به افزایش دایره لغات خود کمک می کنید.

استفاده از گوشی همراه برای افزایش دایره لغات

استفاده از اپلیکیشن های یادگیری لغات

از اپلیکیشن های موجود برای افزایش دایره لغات خود استفاده کنید، اپ های بسیاری در اینترنت وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این روش های نوظهور دایره لغات خود را افزایش دهید.

این اپ ها همیشه در دسترس هستند و برای استفاده از آن محدودیت خاص زمانی وجود ندارد، حتی بعضی از آن ها به شکل بازی طراحی شده اند که می توانید هم دایره لغات خود را افزایش دهید هم مدتی خود را سرگرم کنید و برای افراد کم سن و سال نیز مفید خواهد بود. می توانید در انتها اگر اسم این اپلیکیشن ها را می دانید با ما به اشتراک بگذارید.

در پایان می توان اینگونه بیان کرد که در کنار همه موارد گفته شده اصلی ترین موضوع انگیزه و هدف است برای این مسیری که در آن قدم نهاده اید هدف تعیین کنید و تا پایان مسیر انگیزه خود را حفظ نمایید.

کلاس فری دیسکاشن

کلاس های فری دیسکاشن جزو پر مخاطب ترین کلاس های جانبی برای تقویت زبان انگلیسی، مخصوصا مهارت اسپیکینگ Speaking است. به دلیل اهمیت بالای قدرت مکالمه در روند یادگیری زبان انگلیسی،‌ کلاس های فری دیسکاشن، کلاس های مکالمه محوری بوده که علاوه بر تقویت مهارت گفتاری به جنبه های دیگر یادگیری زبان انگلیسی از جمله دایره لغات Vocabulary، گرامر Grammar،‌ اصطلاحات Expressions و Idioms پرداخته خواهد شد.

بنابراین کلاس های فری دیسکاشن و یا همان بحث آزاد انگلیسی کلاس هایی می باشند که با هدف ارتقا سطح مکالمه و دانش انگلیسی زبان آموزانی که از سطوح متوسط و پیشرفته از زبان انگلیسی برخوردارند برگزار می گردد. هدف از برگزاری این کلاس ها این است تا افراد با حفظ سطح زبانی خود، روان تر صحبت کرده و با اصطلاحات بیشتری آشنا شوند. در این مطلب شما را با ویژگی ها و مزایای کلاس های free discussion آشنا می کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کلاس های فری دیسکاشن چگونه برگزار میشود؟

کلاس های فری دیسکاشن (free discussion) زبان انگلیسی

همانطور که گفته شد به طور معمول کلاس های فری دیسکاشن بیشتر با محوریت مکالمه زبان انگلیسی برگزار می گردد. کلاس ها معمولا با طرح موضوع از طرف مدرس آغاز شده و در ادامه زبان آموزان به نوبت به ارائه نظر و بحث در خصوص آن موضوع می پردازند. فراموش نکنید که کلاس های فری دیسکاشن برای هر سطح آموزش زبان به صورت جداگانه برگزار می گردد. بنابراین روال کار در کلاس‌های فری دیسکاشن به این صورت بوده که یک موضوع به عنوان محور اصلی کلاس تعیین شده و تمام دیالوگ‌ها و مکالمه‌ها حول آن موضوع پیش می رود.

 

ویژگی کلاس free discussion

ویژگی کلاس فری دیسکاشن

کلاسهای بحث آزاد کتاب مشخصی ندارد. همچنین این کلاس ها دارای دوره خاصی نبوده و زبان آموزان بعد از تعیین سطح در کلاس های مرتبط با سطح خود شرکت می کنند. در این دسته از کلاس ها معمولا با فعالیت های مختلف و متنوعی که اساتید طراحی کرده اند زبان آموزان شروع به بحث و صحبت کرده تا در کنار تقویت مهارت اسپیکینگ خود به قدرت بیان،‌ استفاده از زبان بدن،‌ یادگیری لغات یا اصطلاحات جدید و طریقه استفاده از آن ها در موقعیت ها و موضوعات مختلف بپردازند.

اهداف کلاس های فری دیسکاشن “free discussion”

  • تقویت مهارت صحبت کردن (Speaking)
  • ایجاد موقعیت های طبیعی و روزمره برای بحث و تبادل نظر
  • ایجاد فضایی که زبان آموزان به راحتی و بدون دغدغه به اظهار نظر بپردازند.
  • آموزش ضمنی برای تمرکز بر موضوع به جای تمرکز بر جزئیات زبان
  • ایجاد فضایی که در آن زبان آموزان با توانش های زبانی متفاوت بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

اهداف کلاس های فری دیسکاشن

 موضوعاتی برای Discussion Class زبان انگلیسی

Women Will never Be equal To men

Military service should be optional in all countries

There shouldn’t be immigration limitations for the people

Being married makes your life miserable

Segregated schools are better than co-ed

Mercy Killing should be legal

Examinations don’t have any good effect

Football players earn more money than they deserve

Being only child is a bad idea

Universities don’t train their students based on societies’ needs

Women are not as intelligent as men

If you have money, you will be happier

Corporal punishment should be banned in all countries

You can’t be successful in your work and your family life simultaneously

Women shouldn’t work. They should stay at home

You have no control over your destiny

Being beautiful is the most important factors for girls

No love is true

Motivational speakers are not really helpful

Only men should decide for getting divorced

 

have و has در زبان انگلیسی

دو فعل have و has در زبان انگلیسی و در گرامر آن نقش مهمی را ایفا می کنند و کاربرد زیادی دارند. این افعال در معانی مختلفی از جمله صاحب چیزی بودن، تجربه داشتن، مصرف کردن، داشتن و دریافت کردن بکار میروند. علاوه بر این می توانند بعنوان فعل کمکی نیز کاربرد داشته باشند.

تفاوت که بین دو فعل به این صورت است که has یک فعل مفرد (singular) است و برای سوم شخص کاربرد دارد و بعد از سه فاعل (he/she/it) بکار میرود و have حالت جمع فعل است و برای سایر فاعل ها کاربرد دارد. به این صورت که کلمه have را برای I, you, we, و they استفاده می شود. (یعنی اول شخص مفرد-من-، دوم شخص مفرد-تو-، و حالت های جمع-ما، شما، ایشان) بطور کلی میتوانیم بگوییم که have بیشتر از has کاربرد دارد، چراکه have برای حالت مفرد اول شخص و دوم شخص کاربرد دارد. به مثالهای زبر دقت کنید:

Do you have any money?

آیا هیچ پولی داری؟

We have a new shoes in our collection.

کفشهای جدیدی در کالکشنمون داریم.

I have a great deal for you.

یک پیشنهاد عالی برات دارم

آموزش have و has

دقت کنید که در حالت مفرد اول و دوم شخص (I و You) از have استفاده می کنیم. اما وقتی سوم شخص مفرد استفاده می شود. یعنی برای He, She, It و یا وقتی اسم یک نفر را می آوریم از has استفاده میکنیم.

  مثال:

He has a great idea.
She has a new dress that we can borrow.
The new iPhone is great; it has a bigger screen.

حالت های مخفف و منفی have و has

حالت های مخفف مثبت

I have = I’ve
You have = You’ve
We have = We’ve
They have = They’ve
He has = He’s
She has = She’s
It has = It’s

حالت های مخفف منفی

Has not = Hasn’t
Have not = Haven’t
Had not = Hadn’t

همانطور که در ابتدای آموزش نیز اشاره کردیم، دو کلمه have و has در زبان انگلیسی علاوه بر اینکه بعنوان فعل به معنای “داشتن” کاربرد دارند، در زمان های گرامری بعنوان فعل کمکی، جزئی از ساختار گرامری هستند. برای گرامر ماضی بعید از گذشته فعل که “had” هست استفاده میکنیم که هم برای سوک شخص و هم برای اول شخص و دوم شخص تنها به همین شکل مورد استفاده قرار میگیرد.

نکته: برای everyone و everybody هم از Has استفاده می کنیم چون حالت مفرد است.

سایر مقالات آموزش گرامر:

این روز ها که به خاطر کرونا بازار کلاس های آنلاین و دوره های مجازی داغ شده است، برای پیدا کردن بهترین کلاس آیلتس از هر کسی راهنمایی بخواهید ادعای استادی در تدریس آیلتس را می‌کند آن هم به صورت مجازی و آنلاین!

 

خیلی از افرادی که برای آیلتس می‌خوانند برخی اوقات گرفتار افراد یا موسساتی می‌شوند که مهارت تدریس آیلتس را ندارند.

 

تدریس آیلتس مهارتی می‌خواهد که هر کسی ندارد و حتی اگر کسی کامل به انگلیسی مسلط باشد و بتواند خیلی خوب صحبت کند و گوش بدهد، باز هم تا مهارت تدریس آیلتس را نداشته باشد برای تدریس آیلتس مناسب نیست.

 

برای تدریس آیلتس باید به یک فرد و یا آکادمی مناسب و قابل اعتمادی مراجعه کنید تا خیالتان راحت باشد که وقت و هزینه خود را هدر نداده اید، این فرد مورد اعتماد را یا باید از افرادی که جاهای مختلف را تست کرده اند بپرسید و یا برخی ملاک ها را معیار قرار دهید تا به بهترین کلاس آنلاین و یا حضوری آیلتس  دسترسی داشته باشید.

 

کلاس آنلاین آیلتس استاد سجادی

 

معیار های انتخاب بهترین کلاس آنلاین آیلتس

یکی از معیار های انتخاب این است که مدرسین دوره های آموزشی ای که انتخاب می‌کنید و یا آکادمی هایی که قصد زبان آموزی در آن ها را دارید خودشان آزمون آیلتس را شرکت کرده باشند و دید مناسبی نسبت به این آزمون و شرایط آن داشته باشند.

یکی دیگر از معیار های این انتخاب این است که استادی که به شما تدریس می‌کند تجربه ی تدریس را داشته باشد و از نکات ریزی که برخی از اساتید به خاطر کم تجربگی ممکن از آن نا‌آگاه باشند آگاه باشد و بتواند به خوبی به دانشجوی خود منتقل کند.

 

 

مزایا و معایب کلاس های آنلاین و حضوری

یکی از معایب بزرگ کلاس های حضوری این است که افرادی که در شهر های مختلف هستند نمیتوانند به کلاس های استاد های بزرگ و مدرسین عالی بیایند زیرا این کلاس ها اکثرا در شهر های بزرگ برگزار می‌شوند و رفت و آمد برای آنها بسیار سخت و دشوار است.

البته بهتر است این را بدانید که کلاس های آنلاین آیلتس با کلاس های حضوری آیلتس متفاوت است و همانطور که همه می‌دانیم یادگیری در شرایط غیر حضوری و در فضای مجازی و به صورت آنلاین کمی پیچیده تر از یادگیری به صورت حضوری است اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و آشنایی مدرس به این فضا خیلی جای نگرانی نیست.

پس برای انتخاب بهترین کلاس آنلاین آیلتس باید ظرافت بیشتر و ریز بینی بیشتری به خرج بدهیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را از آموزش خود بگیریم که البته در صورت دقت در انتخاب و شرکت در کلاس خصوصی آیلتس استاد سجادی شما دیگر نگران کیفیت کلاس ها و یادگیری نیستید زیرا می‌دانید بهترین استاد درحال آموزش به شما هستند.

 

مزایای کلاس آنلاین

 

بهترین کلاس های آنلاین آیلتس ارزش چند بار دیدن را دارند و این قابلیت چند بار دیدن را تا قبل از کلاس های آنلاین و در کلاس های حضوری وجود نداشت که به لطف کلاس های آنلاین و فراگیری آنها این مزیت فوق العاده در دسترس دانشجویان قرار گرفت.

اگر شما به دنبال کلاس های آنلاین برای آزمون آیلتس خود هستید پیشنهاد می‌کنم ابتدا با آزمون های تعیین سطح، سطح خود را مشخص کنید و با مشاوره و راهنمایی فرد و یا یک تیم آگاه مسیر خود را پیدا کنید که ما در این زمینه میتوانیم به صورت رایگان شما را راهنمایی کنیم تا در این مسیر به سادگی بتوانید پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.

 

کلام آخر

دغدغه ی بسیاری از دانشجویان این است که کیفیت کلاس های مجازی مانند کلاس های حضوری نباشد ولی ما به شما این تضمین را می‌دهیم که تدریس های آنلاین مان تفاوتی با حضوری از لحاظ کیفیت نداشته باشد و خیال شما را از این بابت راحت می‌کنیم که دوره های استاد سجادی از بهترین دوره های موجود در زمینه آیلتس است که با تجربه ی بالایی که در این زمینه دارند به عنوان یک استاد، مشاور و راهنمای مناسب می‌توانند به شما در این مسیر کمک شایانی بکنند.

هزینه آزمون تافل

هر ساله عده زیادی در آزمون تافل که بعنوان یکی از معتبرترین آزمونهای زبان انگلیسی شناخته میشود شرکت می کنند تا از مزایای داشتن مدرک تافل بهره مند شوند و بتوانند با داشتن این مدرک برای مهاجرت، ترفیع شغلی و یا تحصیل در دیگر کشورها اقدام کنند. آزمون تافل در ایران تنها بصورت اینترنتی ( toefl iBT ) برگزار میشود و مدرک آن تا دو سال اعتبار دارد. سوالی رایجی که برای بسیاری از زبان آموزان و داوطلبان پیش میاید این است که هزینه آزمون تافل چقدر است؟ و در صورت کنسلی و یا به تعویق انداختن روز آزمون، برای هزینه ای که برای ثبت نام پرداخت می کنند، چه اتفاقی می افتد؟!

 

آمادگی برای آزمون Toefl

ثبت نام تافل هر ساله با افزایش قیمت مواجه است و از آنجایی که این هزینه به دلار تعیین می شود و باید پرداختی را به تومان انجام دهید، توصیه می کنیم که با آمادگی کافی در آزمون شرکت کنید تا بتوانید با کسب نمره بالا موفقیت در این آزمون مهم و سرنوشت ساز را تجربه کنید. استفاده از منابع معتبرتافل برای آمادگی آزمون، ثبت نام در کلاس های خصوصی اساتید برتر و شرکت در آزمون ماک تافل به شما کمک می کند تا بتیجه بهتری بگیرید.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین منابع آزمون تافل از دید اساتید

 

هزینه ثبت نام تافل در 2021

طبق جدیدترین اطلاعات هزینه آزمون تافل در ایران ۲۵۵ دلار تعیین شده است. این مبلغ را باید هنگام ثبت نام در سایت ETS پرداخت کنید. جالب است بدانید که هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون تافل وجود ندارد و می توانید هر چند بار که بخواهید به فاصله ۱۲ روز در آزمون شرکت کنید اما توصیه می کنیم که با آمادگی کافی در آزمون شرکت کنید و اگر مجددا قصد آزمون دادن دارید، حتما دانش خود را بالا ببرید و آزمون های آزمایشی را بطور جدی دنبال کنید.

 

تاریخ قرمز در ثبت نام تافل

زمانی وجود دارد که اصطلاحا به آن تاریخ قرمز گفته میشود. به این معنا که اگر کمتر از ۵ روز به آزمون تافل باقی مانده باشد و بخواهید که در آزمون ثبت نام کنید، باید علاوه بر هزینه ثبت نام در آزمون، طبق مقررات ETS مبلغ ۳۵ دلار بیشتر پرداخت کنید.

 

هزینه به تعویق انداختن Toefl

اگر که تحت هر شرایطی بخواهید تاریخ حضور در جلسه آزمون را به تعویق بیندازید، حتما باید ۳ روز قبل از امتحان (بدون حساب کردن روز آزمون) اقدام کنید و قبل از انتخاب تاریخ جایگزین، 60 دلار پرداخت کنید.  برای به تعویق انداختن زمان آزمون تافل به صورت آنلاین باید در پنل کاربری از سایت ETS روی View Order (s) و سپس Modify یا Cancel در صفحه ثبت نام خود کلیک کنید.

 

هزینه لغو آزمون تافل

برای کنسل کردن آزمون تافل، باید حداقل یک هفته پیش از تاریخ آزمون انصراف دهید. برای این کار باید در سایت تافل، وارد پروفایل شخصی خود شده و روی دکمه کنسل کلیک کنید. در چنین شرایطی تنها نصف مبلغ به شما بازمیگردد. پروسه بازگشت وجه حدود ۳ ماه و نیم زمان میبرد. سپس با هماهنگی مرکزی که پول به حسابش واریز گردیده است میتوانید مبلغ را دریافت کنید. موسسه ETS طی یک E-mail واریز مبلغ برگشتی را به شما اطلاع میدهد.

 

درخواست گواهینامه های بیشتر

هزینه اولیه ای که برای ثبت نام پرداخت می کنید به ما اجازه ارسال این آزمون به ۴ دانشگاه را می دهد. ادر صورتی که بخواهید نمره آزمون تافل را به بیش از ۴ دانشگاه ارسال کنید، برای صدور گواهینامه های بیشتر باید به ازای هر گواهینامه مبلغ ۱۸دلار پرداخت کنید. وبسایت ETS بسته های مختلفی را برای افرادی که به گواهینامه های زیادی نیاز دارند ارائه کرده است تا هزینه کمتری را پرداخت نمایند.

برای سفارش گواهینامه های بیشتر، وارد حساب کاربری خود شوید و گزینه View Orders را انتخاب کنید.با این کار میتوانید گواهینامه های اضافی که میخواهید را با اعتبار ۲ سال از تاریخ برگزاری آزمون تافل انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Register for a Test/Order Score Reports کلیک کنید. فراموش نکنید که باید از طریق PayPal هزینه را پرداخت کنید. این گواهینامه ها نیز همانند آزمون تافل تا ۲ سال اعتبار دارند و پس از آن نمی توانید با این مدرک نسبت به اپلای کردن در دانشگاه ها اقدام کنید.

هزینه آزمون آیلتس

قطعا میدانید که یکی از اصلی‌ترین مراحلی که متقاضیان مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌ زبان باید سپری کنند، شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا در این آزمون سرنوشت ساز است. بنار این اگر که قصد مهاجرت برای زندگی و یا ادامه تحصیل در این دسته از کشور ها را دارید، باید نمره ای که کشور و دانشگاه مورد نظر برای پذیرش اعلام کرده را دریافت کنید تا این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید. یکی از مسائلی که در این میان ممکن است ذهن شما را مشغول کند، هزینه آزمون آیلتس است؛ چرا که بر حسب دلار تعیین می شود و با بالا رفتن نرخ دلار باید هزینه زیادی را برای ثبت نام در این آزمون بپردازید.

پرداخت هزینه علی الحساب برای ثبت نام آیلتس

تنها مرجع رسمی صادرکننده مجوز برگزاری آزمون‌ آیلتس در ایران، سازمان سنجش آموزش کشور است. این سازمان هزینه شرکت در آیلتس را با توجه به نرخی که سازمان IDP استرالیا به دلار تعیین می کند. برای پرداخت هزینه آیلتس در ایران باید مبلغ تعیین شده را به ریال تبدیل کرده و آن را به عنوان هزینه علی الحساب پرداخت کنید. علت این است که با توجه به نرخ دلار، در صورتی که تا روز آزمون قیمت آن افزایش پیدا کند، موظفید که مابه التفاوت این هزینه را پرداخت نمایید.

هزینه ielts در سال 1400

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در ایران

همانطور که گفتیم سازمان سنجش آموزش کشور، مبلغی که متقاضیان باید برای ثبت نام در آزمون آیلتس بپردازند را محاسبه و تعیین می کند. موسسه IDP استرالیا هزینه ثبت نام آزمون آیلتس برای ایرانیان در سال 2021 را ۲۲۰ دلار (معادل ۶۱۵۱۴۰۰ تومان) تعیین کرده است و این مقدار تا زمانی که افزایش قیمت داشته باشد بر حسب دلار مبلغ ثابتی است ولی در صورتی که ارز و دلار در کشور دچار نوسان شود، داوطلبان آیلتس باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس ایران یا خارج از کشور؟

هزینه آزمون آیلتس در سایر کشورها

آیلتس سایر کشورها

  • هزینه آزمون آیلتس در ترکیه برای آزمون کتبی و اینترنتی، ۱۴۰۰ لیر
  • هزینه آزمون آیلتس در گرجستان، ۵۵۵ لاری گرجستان است.
  • هزینه این آزمون در ارمنستان، ۹۷۰۰۰ درام ارمنستان
  • هزینه آزمون آیلتس در آذربایجان، ۳۶۰ منات
  • هزینه آزمون آیلتس در کشور عمان، ۹۰ ریال عمان
  • هزینه آزمون آیلتس در بحرین، ۱۱۰ دینار بحرین
  • هزینه آزمون آیلتس در کویت، در صورتی که به منظور دریافت ویزای مهاجرت به کشور کانادا باشد ۷۸ دینار ، آزمون اینترنتی ۸۸ دینار کویت و آزمون کتبی۸۵ دینار کویت است.
  • هزینه آزمون آیلتس در قطر،۱۰۳۰ ریال قطر
  • هزینه آزمون آیلتس در مالزی، ۷۹۵ رینگیت است.
  • هزینه آزمون آیلتس در روسیه،   ۱۵۰۰۰- ۸۰۰۰ روبل

اگر که قصد ثبت نام در آزمون آیلتس را دارید، باید طبق برنامه ریزی صحیح نسبت به آزمون پیش بروید. روش های مختلفی برای کسب این آمادگی وجود دارند از جمله:

شرکت در کلاس خصوصی آیلتس اساتید برتر زبان انگلیسی

استفاده از منابع معتبر آزمون آیلتس

شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس (ماک آیلتس)

امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و اطلاعات کافی را در مورد هزینه آزمون آیلتس در ایران و سایر کشورها کسب کرده باشید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با مقاله ارائه شده را با ما در میان بگذارید.

چه سازمانی هزینه آزمون آیلتس را تعیین می کند ؟

تعیین هزینه آزمون آیلت در کشورهای مختلف توسط موسسه IDP استرالیا انجام می گیرد.

مرجع رسمی صادرکننده مجوز برگزاری آزمون‌ آیلتس در ایران کدام سازمان است؟

سازمان سنجش آموزش کشور

هزینه آزمون آیلتس در 2021 چقدر است؟

هزینه آزمون برای ایران 220 دلار تعیین شده است که معادل آن به تومان را در متن این مقاله ذکر کرده ایم.

چرا باید هزینه آیلتس را بصورت علی الحساب پرداخت کنیم؟

از آنجایی که هزینه آیلتس به دلار تعیین می شود، در صورت افزایش قیمت دلار تا روز آیلتس، باید مابه التفاوت هزینه ثبت نام را پرداخت کنید.

پرکاربردترین زبان های دنیا

در سالهای اخیر، افزایش ارتباطات از طریق شبکه های اجتماعی زمینه مناسبی برای برقراری ارتباط بین مردم کشورهای مختلف و آشنایی با فرهنگ آنان برایمان فراهم شده است. جالب است بدانید که امروزه در جهان بالغ‌ بر ۶,۷۰۰ زبان مجزا از یکدیگر وجود دارد. یادگیری تمام این زبان‌ها ناممکن به نظر می‌رسد اما تعدادی از این زبان‌ها نیز وجود دارند که بنا به دلایل مختلف مانند شرایط سیاسی، اجتماعی و… نسبت به دیگر زبان‌ها رواج بیشتری دارند و اصطلاحا آنها را به عنوان پرکاربردترین زبان های دنیا میشناسیم.  برخی از این زبانها را در ادامه با هم مرور میکنیم:

 

پرکاربرد ترین زبان دنیا؛ انگلیسی

زبان انگلیسی یک زبان پایه و بین المللی در همه کشورهاست و در کسب و کار، اینترنت و برقراری ارتباط در بسیاری از کشور ها مورد استفاده قرار میگیرد. بهره مندی از فواید یادگیری زبان انگلیسی برای مسافرت خارجی برای کار یا تفریح در جایجای دنیا به شما کمک می کند که به راحتی در زمینه های مختلف درخواستتان را مطرح کنید و به گفتگو بپردازید. در بسیاری از کشور ها، انگلیسی یک زبان میانجی است و مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی در روابط بین‌الملل محسوب میشود.

در صورتی که قصد تقویت زبان انگلیسی و مهاجرت را دارید، شرکت در کلاس خصوصی آیلتس آنلاین و حضوری استاد سجادی را به شما پیشنهاد می کنیم.

زبان انگلیسی، زبان رسمی بریتانیا و بسیاری از کشورها انگلیسی است. زبان انگلیسی در کشورهایی مانند هند ، مالزی که تحت استعمار انگلیس بوده‌اند؛ به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین بسیاری از کشورها مانند امریکا، استرالیا، نیوزلند، زیمباوه، هنگ‌کنگ ، افریقای جنوبی و کانادا نیز بطور رسمی و عمومی این زبان را بجای زبان‌های محلی به رسمیت می‌شناسند. البته کشور کانادا زبان رسمی ندارد ولی مردم این کشور از زبان انگلیسی استفاده می کنند.

 

اسپانیایی دومین زبان پر جمعیت دنیا

پس از زبان انگلیسی، افرادی که به اسپانیای تکلم می کنند بیشترین طیف جمعیتی در آمریکا که 16% افراد هستند را تشکیل می دهند. ۴۷۰ میلیون نفر از مردم بیست کشور دنیا برای کسب و کار و تجارت به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. حتی مشاغلی در آمریکا وجود دارند که لازمه استخدام در آن شغل ها داشتن تسلط کامل نسبت به صحبت کردن به زبان اسپانیایی است.

 

ماندارین، زبان کشور پر جمعیت چین

تصاحب کندزبان ماندارین در سال های اخیر از اهمیت بیسار بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است و هم اکنون زبان اصلی حدود ۸۸۰ میلیون نفر از مردم دنیاست. با توجه به رشد چشمگیر اقتصاد کشور چین، پیش بینی می شود که در آینده‌ای نه چندان دور این کشور جایگاه ایالات‌ متحده را در رهبری اقتصادی جهان را از آن خود کند. زبان ماندارین یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل است و نسبت به زبانی که مردم چین در ایالات محلی به آن صحبت می کنند بسیار ساده تر است. چینی‌های کشورهای دیگر مانند چینی‌های مالزیایی ، چینی‌های سنگاپور و دیگر کشورها بیشتر به زبان ماندرین صحبت می‌کنند.

 

زبان محبوب فرانسوی

اگر که به مطالعه تاریخ و تمدن اروپا علاقه داشته باشید، باید بگوییم که ادبیات غنی فرانسه را نباید از دست بدهید؛ رمانتیک‌ترین و عاشقانه‌ترین داستان ها را تنها در کتب ادبی ایت کشور پیدا خواهید کرد.  فرانسه زبان اصلی مردم بسیاری از کشورها در شمال و غرب آفریقا است و جمعیت زیادی از مردم دنیا آن را بعنوان زبان دوم خود معرفی می کنند.  از آنجایی که پیش بینی می شود بسیاری از کشورهای در حال توسعه آفریقایی که زبان اصلی یا دوم مردم آن‌ها فرانسه است در چند دهه بعدی اقتصاد پویایی داشته باشند، یادگیری زبان فرانسه برای افراد متخصص ئر زمینه اقتصاد که در شرکت های بزرگ فعالیت دارند، فرصتی خوبی برای پیشرفت و توسعه به شمار می آید.

 

زبان عربی

زبان عربی یکی از زبان‌های پراستفاده و بسیار قدیمی است؛ چراکه نفت و تندروهای افراطی همواره اعراب را در متن اصلی سیاست جهان نگاه داشته است. این زبان نیز همانند سایز زبانها دارای لهجه‌ها و گویش های گوناگونی است و زبان عربی مدرن استاندارد به عنوان زبان رسمی نوشتار در همه کشورهای عرب پذیرفته شده است. در کشورهای شمال افریقا ، سوریه ، لبنان ، مصر، عراق، کویت ، الجزایر و مراکش افراد به زبان عربی سخن می‌گویند.

 

زبان روسی

۱۸۵ میلیون نفر از مردم دنیا به زبان روسی صحبت می کنند. همچنین مردم سایر کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی زبان روسی را به عنوان دومین زبان خود به یاد دارند. روسی زبان رسمی روسیه و از زبان‌های رسمی کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، جمهوری کریمه و همچنین، یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل متحد است. ن اگر قصد مهاجرت و با داد و ستد با این کشورها را دارید باید زبان روسی را به خوبی بیاموزید.

 

پرتغالی بسیار شبیه به اسپانیایی

زبان پرتغالی شباهت زیادی به اسپانیایی دارد و در کشورهای موزامبیک، برزیل ، ماکائو ، آنگولا ، ونزوئلا زبان اول محسوب می‌شود و با تقریبا حدود ۲۳۰ میلیون گوینده و دارای ۱۱ میلیون سخنران غیر بومی به عنوان یکی از زبان های عاشقانه که از زبان لاتین نشات گرفته شده است شناخته می شود و می توان گفت که به نوعی مربوط به زبان اسپانیایی مدرن است.

 

آلمانی

زبان آلمانی تنها زبان رسمی کشورهای اتریش و لیختن‌اشتاین محسوب می‌شود و در سوئیس، بلژیک و لوکزامبورگ یکی از زبان‌های رسمی به شمار می‌رود. کشور آلمان، پس از آمریکا و چین در جایگاه سوم اقتصاد دنیا قرار دارد. بنابراین یادگیری زبان آلمانی بسیار سودمند است. علاوه بر زبان‌های ذکرشده زبان‌های ایتالیایی، پرتغالی، سواحیلی، ژاپنی، ترکی و پارسی زبان بخش بزرگی از مردم دنیا هستند.

 

بنگالی

این زبان بیشتر در کشور هند و بنگلادش صحبت می شود. در کشور هندوستان زبان بنگالی را بعنوان دومین زبان پر کاربرد بعد از زبان هندی میدانند. زبان بنگالی یک زبان هندی و آریایی است. الفبای زبان بنگالی در غرب به خوبی شناخته نشده است اما به عنوان ۵ سیستم نوشتاری پرکاربرد در جهان شناخته شده است.

 

زبان مالایی و اندونزیایی

همانطور که از نام این زبانها بر می آید، در کشورهای مالزی و اندونزی به این زبانها صحبت میشود. این دو زبان نیز بسیار نزدیک به هم هستند و تفاوتهایی در لهجه دارند. علاوه بر این دو زبان، زبان باهاسا مالای یا باهاسا اندونزی در کشور سنگاپور که درگذشته بخشی از مالزمالاییی بوده نیز استفاده می‌شود، اما بیشتر مالای زبانان به‌اندازه کافی به زبان انگلیسی تسلط دارند.

 

10 زبانی که در این مقاله از آنها نام بردیم، پرکاربردترین زبان های دنیا بهستند. اگر قصد مسافرت یا مهاجرت به این کشور ها را دارید، بهتر است پیش از مسافرت، اطلاعات کافی درباره زبان مردم کشور مورد نظرتان داشته باشید. البته که این کشورها در حال پیشرفت و توسعه در رمینه های گوناگون فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و.. هستند و همین علت می تواند  گستردگی این زبانها را تغییر دهد تغییرات به صورت چشمگیری برتری زبان ها را در رتبه بندی جابجا کند.