تدریس خصوصی آیلتس

تدریس خصوصی آیلتس

امروزه تعداد متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس روز به روز در حال افزایش است و بهترین روش یادگیری شرکت در کلاس تدریس خصوصی آیلتس است، زمانیکه شما تصمیم می گیرید در آزمون آیلتس شرکت ابتدا اطلاعات در این زمینه را کسب کنید تا بتوانید برنامه ریزی مناسب انجام دهید با ما همراه باشید تا در ادامه به طور کامل در مورد کلاس خصوصی آیلتس و شرکت در آزمون آیلتس با شما صحبت کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

آزمون آیلتس

آیلتس ( IELTS ) شناخته شده ترین آزمون سنجش سطح زبان انگلیسی عمومی در جهان است. کلمه IELTS مخفف International English Language Testing System یا سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی می باشد. البته برای بعضی ها IELTS مخفف International English Language Torture System یا سیستم شکنجه زبان انگلیسی بین المللی می باشد. بر خلاف باور این عده، آزمون آیلتس برای شکنجه کردن کسی طراحی نشده است و مانند هر آزمون معتبر دیگری دارای یک فرمت منحصر به فرد می باشد که آگاهی از آن هرگونه ترس و استرس را از بین می‌برد. آیلتس یک آزمون مهارت زبان انگلیسی (English language proficiency test) می باشد که مهارت های چهار گانه اسپیکینگ یا گفتاری ( Speaking )، رایتینگ یا نوشتن( Writing )، لیسنینگ یا شنیداری ( Listening ) و ریدینگ یا خواندن ( Reading ) را ارزیابی میکند. آزمون آیلتس در سال ۱۹۸۹ به عنوان جایگزین آزمون IELTS توسط موسسه IDP: IELTS Australia، شورای فرهنگی بریتانیا ( British Council ) و سازمان ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج ( Cambridge English Language Assessment ) تاسیس شده است.

آزمون آیلتس

انواع آزمون آیلتس ( IELTS )

آزمون آیلتس به سه نوع تقسیم می شود که شامل موارد زیر است :

آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)

کسانی که قصد دارند تحصیلات خود را در دانشگاه های انگلیسی زبان ادامه دهند میتوانند در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند. این آزمون برای داوطلبانی که قصد ورود به مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا (مقطع تحصیلی تکمیلی) را دارند و یا می خواهند در سطوح تخصصی و حرفه ای دانشگاهی فعالیت کنند مناسب است. مهارتهایی که برای آزمون آکادمیک مورد سنجش قرار میگیرد شامل:Listening ، Reading ، Writing و Speaking است.

آزمون IELTS Academic

آیلتس جنرال (IETLS General)

کسانی که به دنبال گرفتن مدرک دانشگاهی یا تخصصی نیستند و تمایل به شرکت در برنامه های آموزشی شغلی و بازرگانی دارند و یا جهت اخذ پذیرش برای ادامه تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه و یا حتی جهت اهداف مهاجرتی مناسب است. برای افرادی که قصد دارند به کشور های استرالیا، کانادا، نیوزلند یا انگلستان مهاجرت کنند، در محیط های کاری انگلیسی زبان کار کنند یا در دبیرستان های انگلیسی زبان تحصیل کنند. مهارتهایی که برای آزمون آکادمیک مورد سنجش قرار میگیرد شامل:  Reading و Writing است و به عبارتی از آنها در زمینه مهارت Listening و Speaking امتحان گرفته نمی شود.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال

 

آزمون IELTS General

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills)

برای افرادی که قصد دارند ویزای انگلستان بگیرند یا ویزای خود را تمدید کنند شرکت در این آزمون پیشنهاد میشود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز با توجه به نوع ویزایی که می خواهید بگیرید به سه سطح مختلف تقسیم میشود که در مقاله های بعدی به طور کامل در مورد آزمون آیلتس لایف اسکیلز (Life Skills) توضیح خواهیم داد.

آیلتس لایف اسکیلز

ساختار آزمون آیلتس به چه صورت است؟

فرمت آزمون آیلتس ( IELTS )

  • لیسنینگ( Listening )
  • ریدینگ( Reading )
  • رایتینگ ( Writing )
  • اسپیکینگ( Speaking )

آزمون آیلتس از چهار بخش تشکیل شده است. داوطلبین آیلتس باید ابتدا به سوالات بخش لیسنینگ پاسخ دهند، سپس بخش ریدینگ و در آخر بخش رایتینگ. این سه قسمت در یک روز انجام میشوند. بخش اسپیکینگ که شامل یک مصاحبه رو در رو با یک ممتحن رسمی آیلتس می‌باشد در یک روز دیگر انجام میشود.

اگر کنجکاو هستید که بیشتر در مورد نحوه برگزاری اسپیکینگ آیلتس بدانید میتوانید مقاله اسپیکینگ آیلتس چگونه است را مطالعه کنید.

در واقع اگر بخواهیم در مورد ساختار آزمون آیلتس صحبت کنیم ساختار هر دو نوع آزمون آکادمیک و جنرال در بخش های listening و speaking با یکدیگر یکسان است و در بخش های writing و reading با یکدیگر متفاوت هستند و شامل موارد زیر می شوند.

فرمت آزمون آیلتس

 

بخش‌های آزمون آیلتس عمومی(IELTS General)

مهارت شنیدن: ۴ قسمت، ۴۰ سؤال، در مدتِ ۳۰ دقیقه.

مهارت خواندن: ۳ قسمت، ۴۰ سؤال، ۳ متن طولانی، در مدتِ ۶۰ دقیقه.

مهارت نوشتن: ۲ فعالیت یا همان task، در مدت ۶۰ دقیقه.

مهارت صحبت کردن: ۳ قسمت، ۱۱ تا ۱۴ دقیقه.

 

بخش‌های آزمون آیلتس آکادمیک(IELTS Academic)

مهارت شنیدن: ۴ قسمت، ۴۰ سؤال، در مدتِ ۳۰ دقیقه.

مهارت خواندن: ۳ قسمت، ۴۰ سؤال، ۳ متن طولانی، در مدتِ ۶۰ دقیقه.

مهارت نوشتن: ۲ فعالیت یا همان task، در مدت ۶۰ دقیقه.

مهارت صحبت کردن: ۳ قسمت، ۱۱ تا ۱۴ دقیقه.

ساختار آیلتس

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع سوالات ریدینگ آزمون آیلتس

معرفی بهترین منابع آزمون آیلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس استفاده از منابع مفید میتواند به شما کمک بسیار زیادی کند تا به راحتی در آزمون به نمره دلخواه خود برسید. ما درمقاله بهترین منابع آیلتس سعی کردیم به طور کامل به معرفی تمامی کتابهایی که میتواند در روند پیشرفت شما تاثیر گذار باشد بپردازیم که با کلیک بر روی تصویر و لینک زیر میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین منابع آزمون آیلتس

بهترین منابع آیلتس

همچنین برای عزیزانی که قصد دارند در هزینه ها صرفه جویی کنند و از منابع خودخوان و یا self study استفاده کنند در مقاله منابع آیلتس بدون استاد کتابهایی را معرفی کرده ایم میتوانند با تهیه آنها در منزل برای شرکت در آزمون آیلتس آماده شوند.

منابع آیلتس بدون استادمنابع آیلتس بدون استاد

بیشتر بخوانید: آموزش اصول صحیح پر کردن پاسخنامه آزمون آیلتس

نتیجه و نمره دهی آزمون آیلتس

پس از پایان آزمون آیلتس و ارزیابی آن، به داوطلبین یک نمره یا بند اسکور( band score ) بین ۱ تا ۹ برای هر یک از مهارت های چهارگانه آزمون و یک نمره کلی که میانگین نمره چهار مهارت یاد شده هستند اعطا میشود. اما روش محاسبه نمره آزمون آیلتس به صورت زیر است :

به هرکدام از مهارت های شما listening, reading, writing, speaking, به صورت جداگانه نمره ای اختصاص داده می شود و سپس این نمرات با هم جمع شده و میانگین آن ها محاسبه می شود و معدل شما به دست می آید که اگر عدد رندی نبود آن را رند می کنند.

نتایج آزمون آیلتس به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی قابل درک و فهم هستند و شامل لیست زیر می شوند:

نمره ۰ : هیچ اطلاعات قابل ارزیابی ندارد.
نمره ۱ : در اصل هیچ توانایی برای استفاده از زبان بیش از چند کلمهٴ مجرد ندارد.
نمره ۲ : امکان ارتباط واقعی وجود ندارد مگر برای اطلاعات بسیار ابتدایی با استفاده از واژگان مجرد یا قالب‌های کوتاه در موقعیتهای آشنا و برای برطرف کردن نیازهای ابتدایی و فوری. مشکلات زیادی در فهم انگلیسی گفتاری و نوشتاری دارد.
نمره ۳ : فقط می‌تواند مفهوم کلی را در موقعیتهای خیلی آشنا درک و منتقل کند. توقف‌های مکرر در هنگام ارتباط مشاهده می‌شود.
نمره ۴ : قابلیت‌های ابتدایی محدود است به موقعیتهای آشنا. مشکلات مکرر در فهم و بیان منظور دارد. توانایی استفاده از زبان پیچیده را ندارد.
نمره ۵ : دارای مهارت نسبی زبان با قابلیت درک عمومی معنا در بیشتر موقعیتها می‌باشد، گرچه احتمال اشتباهات بسیار وجود دارد. باید توانایی ایجاد ارتباطات اولیه را در حوزهٴ تخصصی خود داشته باشد.
نمره ۶ : علیرغم بعضی بی‌دقتی‌ها، عدم تناسب‌ها، و نافهمی‌ها، در کل دارای مهارت موثر زبانی است. قادر به استفاده و فهم زبان نسبتا پیچیده به ویژه در موقعیتهای آشنا می‌باشد.
نمره ۷ : مهارت کاملا کاربردی زبان را داراست، اگرچه با اشتباهات هر از گاهی در دقت، تناسب، و درک زبان همراه‌ است. ممکن است در موقعیت های ناآشنا فهم کامل زبان صورت نگیرد. در کل توانایی آن را دارد که از پس زبان پیچیده برآید و استدلال‌های ریز را درک کند.
نمره ۸ : مهارت کاملا کاربردی زبان را داراست و تنها هر از گاهی اشتباهاتی از نظر دقت و تناسب کاربرد مرتکب می‌شود. ممکن است در موقعیت های ناآشنا فهم کامل زبان صورت نگیرد. اما از پس مباحثات پیچیده و مشروح به خوبی برمی‌آید.
نمره ۹ : مهارت کاملا کاربردی زبان را داراست: دقیق، صحیح، روان همراه با فهم کامل.

 

اعتراض به نمره آیلتس

برای آزمون آیلتس نیز همانند بسیاری دیگر از آزمون ها، در صورتی که احساس کنید نمره بالاتری از نمره کارنامه باید کسب میکردید، امکان اعتراض وجود دارد. برای این درخواست باید مبلغی را که تقریباً نصف هزینه امتحان اصلی است پرداخت کنید. این مبلغ البته در صورت تغییر نمره شما به نمره ای بالاتر به شما بازگردانده خواهد شد. شما شش هفته پس از تاریخ امتحانتان وقت دارید تا درخواست تصحیح دوباره کنید.

توجه داشته باشید که کمتر پیش می آید که در تصحیح دوباره Reading  و Listening نمره ای تغییر کند. گرچه بعضاً در آزمون Speaking و Writing شاید یک نمره تغییر اتفاق بیافتد ولی تغییر در آزمون های Listening و Reading بسیار نادر است. پس در صورتی که واقعاً مطمئنید که اشتباهی پیش آمده برای تصحیح دوباره اقدام کنید. چراکه تنها یکبار اجازه اعتراض را دارید و بهزینه زیادی بابت آن می پردازید.

 

بیشتر بخوانید: فرایند اعتراض به نمره آیلتس به چه صورت است؟

 

اعتبار مدرک آیلتس

از بین آزمون های کمبریج تنها آزمون IETLS و BULAST هستند که دارای مدت اعتبار می باشند و با وجود اینکه مدرک آیلتس در تمامی کشورهای جهان حتی در آمریکا به عنوان معتبرترین مدرک بین المللی در جهان است از زمان صدور تا دو سال بعد دارای اعتبار است و شما طی این دو سال می توانید مدرک خود را به موسسات آموزشی و مهاجرتی و یا دانشگاه مورد نظر ارائه دهید. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا مدت اعتبار آزمون آیلتس تنها دو سال است؟ باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که شازمان های برگزار کننده این آزمون بر این باور هستند که امکان دارد شخص مورد نظر بعد از دو سال دچار فراموشی شود و به دلیل اینکه ماهیت زبان فرار است نیاز به اثبات سطح زبان آموز وجود دارد. لازم به ذکر است تنها راه تمدید مدکر آیلتس شرکت مجدد در این آزمون است.

مدرک آیلتس

چرا آزمون آیلتس (IELTS) بدهیم؟

دلایل زیادی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود دارد. مثلا:

  • ادامه تحصیل
  • مهاجرت
  • بهبود شرایط کار
  • بهبود سطح زبان انگلیسی

پیش از هر چیز، افراد برای اهداف تحصیلی و سفر خارجی در آزمون آیلتس شرکت میکنند. بسیاری از دانشگاه ها در کشورهای انگلیسی زبان از دانشجویان خود، یک نمره آیلتس حداقلی را طلب میکنند. به عنوان مثال، دانشگاه آکسفورد از تمام متقاضیان ورود به این دانشگاه نمره ۷ در هر چهار مهارت را میخواهد.
کشورهایی مانند استرالیا و بریتانیا هم از تمامی متقاضیان مهاجرت به این کشورها مدرک آیلتس میخواهد. به عنوان مثال، افرادی که قصد مهاجرت به این بریتانیا را دارند باید حداقل نمره ۴ را در هر چهار مهارت کسب کنند. دانشگاه های کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز معمولا از دانشجویان یک مدرک زبان بین المللی مانند آیلتس را به جای پاس کردن درس زبان انگلیسی میخواهند.

داشتن مدرک آیلتس مزایای زیادی دارد. مدرک این آزمون، معتبر ترین مدرک زبان انگلیسی است که طبق دقیق ترین استانداردها تصحیح و نمره دهی می شود. اگر که از داوطلبان آیلتس هستید برای پیشرفت تحصیلی و شغلی و رسیدن اهداف خود باید به جزئیات مسیر مقابلتان توجه ویژه ای داشته باشید. اهمیت مدرک آیلتس زمانی مشخص میشود که برای انجام بسیاری از قراردادهای تجاری در ایران و سایر کشورهای جهان نیاز به صحبت کردن و قرارداد بستن به زبان بین المللی نیاز پیدا می کنید. برای زندگی یا ادامه تحصیل قصد مهاجرت دارید یا حتی می خواهید که برای آموزش به سایر زبان آموزان از مزایای مدرک آیلتس بهره مند شوید.

 

هزینه آزمون آیلتس

هزینه ثبت نام در این آزمون جهت گرفتن مدرک آیلتس در سال 1400 بر اساس نرخ مصوب سازمان سنجش مبلغ 6 میلیون و 150 هزار تومان می‌باشد. البته این مبلغ در کشورهای دیگر بر اساس نرخ ارز متفاوت می‌باشد.

آزمون سلپیپ (CELPIP)

مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس در ایران

در حال حاضر تنها مرجع صادرکننده مجوز فعالیت جهت برگزاری آزمون های بین المللی در ایران سازمان سنجش می باشد. و فعالیت مراکزی که از این سازمان مجوز اخذ نکرده اند فاقد اعتبار و غیرقانونی است.

موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین
پایگاه اطلاع رسانی: https://proshotielts.com

دانشگاه آزاد اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی: http://english.iau.ac.ir/ielts

موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام
پایگاه اطلاع رسانی: http://ielts.irsafam.com

موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش
پایگاه اطلاع رسانی: http://www.ieltsadd.ir

آیلتس تهران
پایگاه اطلاع رسانی: http://www.ieltstehran.com

موسسه پارسیان
پایگاه اطلاع رسانی: http://www.ielts-parsian.ir

موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش
پایگاه اطلاع رسانی: http://www.ieltsaria.com

موسسه آموزشی علوم و فنون پاراکس
پایگاه اطلاع رسانی: http://www.paraxielts.com

ویژگی های استاد خوب آیلتس

یکی از دغدغه های مهم زبان آموزان برای یادگیری آیلتس پیدا کردن استاد خوب آیلتس برای گذراندن دوره های تدریس خصوصی آیلتس است اگر شما تجربه شرکت در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی را دارید را آسان تری برای رسیدن به موفقیت در آزمون آیلتس در پیش داری اما توصیه ما به شما زبان آموزان عزیزان این است که پیش از ثبتنام در کلاس خصوصی آیلتس به مقاله استاد خوب آیلتس مراجعه کنید تا با ویژگی های یک استاد خوب آیلتس آشنا شوید.

استاد خوب آیلتس

 

تدریس خصوصی آنلاین آیلتس

شرکت در دوره های تدریس خصوصی آیلتس یکی از مناسبترین راه هایی است که شما عزیزان جهت موفقیت در آزمون آیلتس میتوانید در آن شرکت کنید. دوره های آموزشی که توسط استاد محمد سجادی برگزار می شود به صورت آنلاین و حضوری می باشد تا زبان آموزان عزیز با توجه به شرایط خود مناسبترین دوره را انتخاب کنند.

شرکت در دوره آموزش آنلاین آیلتس مزایای مختلفی دارد که شامل لیست زیر میشود:

  1.  شرکت در کلاسهای آنلاین باعث صرفه جویی در زمان هزینه های رفت و آمد میشود.
  2.  دسترسی افراد به کلاس‌های آموزشی بدون محدودیت مکانی و از طریق اینترنت وجود دارد.
  3.  در کلاس‌های آنلاین امکان ضبط کردن کلاس‌ها و مشاهده ی مجدد آن‌ها از طریق نرم افزارهایی نظیر LMS وجود دارد.
  4.  بهره مندی آسان از بهترین و مجرب ترین اساتید کشور.
  5.  عدم نیاز به امکاناتی نظیر میز و صندلی، تجهیزات آموزشی یا کلاس‌های فیزیکی.
  6.  مشاهده ی با کیفیت تصویر و صدای استاد و محتوای آموزشی.
  7.  امکان به اشتراک گذاری و نمایش اسلاید‌های آموزشی و فایل‌های pdf، ویدئو‌های آموزشی به صورت همزمان.
  8.  در کلاس‌های آنلاین امکان نظارت خانواده‌ها بر روند تدریس مدرسین وجود دارد.
  9.  دانش آموزان در هرکجای کشور که باشند به راحتی این امکان را دارند که از امکانات تحصیلی استفاده کنند.
  10. با استفاده از کلاس‌های آنلاین قدرت انتخاب بیشتری خواهید داشت تا روی موضوع مورد نظر خود تمرکز کنید.
  11. مطالعه و حضور در کلاس‌های آنلاین به شما انعطاف پذیری بیشتری می‌دهد و میتوانید راحت تر برای حضور در کلاس و دیگر فعالیت‌های خود برنامه ریزی کنید.
  12. استفاده از کلاس‌ها در تمام روزهای هفته و تمام ساعت‌های شبانه روز.
  13. استفاده آسان از کلاس‌ها و اجتناب از عوامل استرس زایی نظیر ترافیک و یا حضور در جمع.

کلاس آنلاین آیلتس

شرکت در آزمون های آزمایشی

علاوه بر داشتن برنامه ریزی صحیح، استفاده از منابع معتبر و شرکت در دوره های تدریس خصوصی آیلتس است ، از ثبت نام در آزمون های آزمایشی که به آزمون های ماک آیلتس معروفند غافل نشوید. سوالات این سبک از آزمون های آموزشی کاملا مطابق با سطح استاندارد سوالات در آزمون اصلی مطرح میشوند و آزمون ماک کاملا همانند آزمون آیلتس برگزار می شود تا شما با شرایط روز آزمون به خوبی آشنا شوید و بدون استرس و نگرانی در آزمون حضور پیدا کنید. علاوه بر این آنالیز پاسخ ها پس از هر آزمون آزمایشی و شناخت نقاط ضعفی که دارید کمک می کند تا با برطرف کردن آنها بتوانید به سطح بسیار خوبی از آمادگی برسید و نمره بالاتری دریافت کنید.

 

کلاس خصوصی آیلتس

 

 

آیا کلاس خصوصی آیلتس بصورت آنلاین هم برگزار میشود؟

بله. کلاس ها بنا به انتخاب شما به صورت حضوری و یا آنلاین برگزار میشوند.

دوره های فشرده آیلتس هم برگزار میکنید؟

بله. در صورتی که بخواهید در مدت زمان کوتاهی برای آیلتس آماده شوید، با توجه به سطح زبان انگلیسی شما برای کلاسها برنامه ریزی میکنیم.

هزینه کلاس های خصوصی آیلتس چقدر است؟

هزینه کلاس ها بسته به سطح زبان انگلیسی، محل برگزاری کلاس ها، زمانی که تا روز آزمون در اختیار دارید و.. برای هر شخص متفاوت است. برای اطلاع بیشتر با ما در تماس باشید.

زمان و محل برگزاری کلاس آیلتس چگونه تعیین می شود؟

زمان برگزاری کلاس های خصوصی با توجه به ساعات آزاد شما تعیین میشود و بنا به ترجیح شما در آموزشگاه، محل کار یا منزل شما برگزار خواهد شد.

تنها با شرکت در کلاس خصوصی میتوانیم نمره خوبی از آیلتس بگیریم؟

برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، علاوه بر استفاده از آموزشهای اساتید مجرب، تمرین و تکرار کافی و شرکت در آزمون های آزمایشی را باید در کنار هم پیش ببرید.