موفقیت در اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking

موفقیت در اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking

یکی از پر استرس ترین بخش های آزمون آیلتس، اسپیکینگ آیلتس (IELTS Speaking) است. موفقیت در اسپیکینگ آیلتس و یا حتی در آزمون های دیگر زبان نیازمند اطلاع از فاکتورهایی است که دستیابی به هدفمان را تسهیل می کنید.

در این مطلب موارد کلی و عمومی برای کسب موفقیت در اسپیکینگ آیلتس را به شما عزیزان ارائه می دهیم. پس همراه ما باشید:

رفتارتان رسمی باشد

آزمون آیلتس یک آزمون رسمی است و مدرک آن هم برای ادامه تحصیل و مهاجرت کاربرد دارد، بنابر این در زمان مصاحبه جدی باشید و فکر کنید در حال انجام یک مصاحبه شغلی هستید. بنابر این شوخی و یا حرف های خارج از بحث چندان جالب نیست و ممکن است برایتان دردسر ساز شود.

پاسخ هایتان کامل باشد

سعی کنید بحث های تان را به صورت کامل پیش ببرید و بهتراست هر سوالی از شما پرسیده می شود به کامل ترین شکل ممکن پاسخ دهید.

موفقیت در اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking کنترل حرکات بدن در زمان آزمون اسپیکینگ آیلتس

حرکات خود را کنترل کنید

مطمئنا حرکات فیزیکی روی اعتماد به نفس شما و نحوه ارتباط شما تاثیر گذار است اما باید این نکته را مد نظر قرار دهید که استفاده بیش از حد از این نوع حرکات ممکن است روی ذهن امتحان گیرنده اثر منفی بگذارد.

برای مثال، از دست به سینه نشستن، لمس کردن صورت، دست زیر چانه گذاشتن و … خودداری کنید. آرام و راحت سر جای خود بنشینید و امتحان را تمام کنید.

کلمات را واضح بیان کنید

داوطلبان گرامی این موضوع را به یاد داشته باشید که حتما می بایستی کلمات و صحبت های خود را به صورت کامل بیان کنید، به یاد داشته باشید که لهجه هیچ تاثیری در نمره شما ندارد. آمریکایی، بریتیش، هندی و غیره هیچ فرقی نمی کند.

این را هم به یاد داشته باشید که تلفظ (Pronunciation) و لهجه (Accent) دو مقوله جدا از هم هستند که اولی برای موفقیت در بخش اسپیکینگ آیلتس خیلی مهم است.

بیشتر بخوانید: تدریس خصوصی اسپیکینگ آیلتس

از کلمات ساده، زیاد استفاده نکنید

وقتی می خواهید در آزمونی مثل آیلتس شرکت کنید، حتما انگلیسی شما به جایی رسیده است که فرق بین good و excellent را می دانید، بنابراین برای توصیف اتفاقات، احساسات و نظرات خود از صفت ها و قیدهای پیشرفته تر استفاده کنید.

از این شاخه به آن شاخه نپرید

سوالاتی که از شما پرسیده می شود را به اندازه کافی و کامل پاسخ دهید، لازم نیست خیلی توضیح دهید. یک نکته دیگر هم در نظر داشته باشید که در پاسخ دادن، سریع صحبت نکنید.

نکاتی که خدمت شما عزیزان و علاقه مندان به زبان انگلیسی بیان کردیم، نه تنها در آزمون اسپیکینگ آیلتس بلکه در آزمون های دیگر هم بسیار کاربردی هستند. اما برای موفقیت در اسپیکینگ آیلتس و اخذ تضمینی نمره در آزمون آیلتس با مشاوران ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *