تدریس خصوصی تافل

تدریس خصوصی تافل در تهران توسط استاد محمد سجادی

اگر بخواهم به طور خلاصه و در یک خط در مورد آزمون تافل توضیح بدهم باید بگویم : کسانی که می خواهند سطح زبان خود را بسنجند و زبان مادریشان انگلیسی نیست در این آزمون شرکت می کنند. در حال حاضر مدرک تافل برای بیش از 130 کشور در دنیا مورد تایید و اعتبار است و برای اهداف تحصیلی و اکادمیک مورد استفاده قرار می گیرد. حتما بین شما عزیزان که کنجکاو شده اید تا بدانید آزمون تافل چیست و چگونه برگزار می شود هستند افرادی که در مدت زمان کوتاهی می خواهند برای شرکت در آزمون تافل آماده شوند، بهترین راه برای آمادگی در آزمون تافل و شرکت در کلاسهای فشرده و یا تدریس خصوصی تافل است که شما را سریع تر به هدف می رساند پیش از آنکه بخواهیم در مورد مزایای کلاس تدریس خصوصی تافل صحبت کنیم لازم است به طور کامل در مورد آزمون تافل به شما توضیح دهم. با من همراه باشید و در صورت نیاز سوالات خود را در بخش دیدگاه این مقاله مطرح کنید.

تدریس خصوصی تافل در تهران

آزمون تافل چیست؟

تافل ( TOEFL ) آزمونی ست که برای ارزیابی توانایی خواندن یا ریدینگ ( Reading )، نوشتن یا رایتینگ( Writing )، صحبت کردن یا اسپیکینگ( Speaking ) و شنیداری یا لیسنینگ(Listening ) در زبان انگلیسی را ارزیابی میکند. تافل آی بی تی (TOEFL iBT ) توانایی شما در فهم و استفاده از زبان انگلیسی در سطح دانشگاه را می‌سنجد. به عبارت دیگر، آزمون تافل، توانایی شما در استفاده همزمان از مهارت های ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ برای انجام تسک های آکادمیک را ارزیابی میکند.

تا بحال بیش از ۲۵ میلیون نفر در سراسر دنیا از آغاز برگزاری آزمون تافل در آن شرکت کرده اند و بیش از ۸۰۰۰ کالج و موسسه در دنیا، نمره آزمون تافل را میپذیرند. همچنین :

  • دپارتمان های مهاجرت جهت اعطای ویزای کار و اقامت نمره تافل اخذ میکنند.
  • مراکز پزشکی و صدور مجوز از نمره تافل برای اهداف صدور گواهینامه استفاده میکنند.
  • افراد از نمره تافل برای اندازه گیری پیشرفت خود در یادگیری زبان انگلیسی استفاده می کنند.

در حال حاضر آزمون تافل (TOEFL) تنها با یک فرمت Academic (آکادمیک یا همان دانشگاهی)، اما به دو صورت اینترنتی (iBT _ Internet-Based Test) و کاغذی (PBT _Paper-Based Test) ارائه می شود. فرمت آزمون شما به محل مرکز برگزاری آزمون شما بستگی دارد اما باید اطلاع داشته باشید که اکثر داوطلبین در آزمون اینترنتی تافل ( TOEFL iBT ) شرکت میکنند.

اگر بخواهم به زمان دورتری اشاره کنم آزمون تافل در گذشته به صورت اینترنتی (CBT _ Computer-Based Test) نیز برگزار میشد، اما امروزه با توجه به پیشرفت و گستردگی تکنولوژی اینترنت، در همه ی مراکز اخذ آزمون تافل (از جمله ایران)، این امتحان به صورت اینترنتی برگزار می شود مگر در کشورهای محروم که به اینترنتی دسترسی ندارند و باید به صورت کتبی در این آزمون شرکت کنند.

 

انواع آزمون تافل

آزمون تافل آی بی تی(TOEFL iBT)

آزمون TOEFL iBT به زبان انگلیسی ارائه شده و از طریق اینترنت برگزار می شود. چهار بخش (شنیداری، خواندن، صحبت کردن و نوشتن) وجود دارد که در مجموع حدود چهار ساعت و نیم طول می کشد. از اینها، صحبت کردن و نوشتن تکلیف های تلفیقی (Integrated task) هستند، زیرا آنها شامل لیسنینگ و ریدینگ قبل از پاسخ دادن به سوالات، هستند.

تافل اینترنتی ibt

بخش های آزمون تافل اینترنتی ( iBT )

ریدینگ (Reading)

بخش خواندن شامل سه یا چهار متن است. هر متن شامل 12 تا 14 سوال است. شما بین ۶۰ تا ۸۰ دقیقه برای پاسخ دادن به سوالات این بخش زمان دارید. بخشهای خواندن TOEFL iBT گزیده ای از کتاب های درسی در سطح دانشگاهی هستند که در مقدمه ی یک رشته یا موضوع مورد استفاده قرار می گیرند. متن ها طیف وسیعی از موضوعات مختلف را در بر میگیرند. نگران نباشید اگر با موضوع بخش های مختلف ریدینگ هیچ گونه آشنایی ای ندارید. تمام اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ دادن به سوالات در متن ها موجود هستند و شما برای پاسخ دادن به سوالات به هیچ گونه آشنایی با موضوع متن ندارید.

لیسنینگ (listening)

بخش شنیداری شامل سوالاتی در مورد سخنرانی های دانشگاهی (Academic Lectures) و مکالمات بلند است. در حین آزمون، برای تمام لیسنینگ ها در طول آزمونTOEFL iBT میتوانید نوت برداری کنید.
لیسنینگ تافل شامل:
* ۴ تا ۶ سخنرانی(لکچر) که هر کدام ۳ تا ۵ دقیقه طول میکشند. برای هر لکچر باید به ۶ سوال پاسخ دهید.
* ۲ تا ۳ مکالمه(conversation) که هر کدام ۳ دقیقه طول میکشد. برای هر مکالمه باید به ۵ سوال پاسخ دهید.
لیسنینگ آزمون تافل بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول میکشد.

رایتینگ (Writing)

زمان بخش نوشتاری آزمون تافل آی بی تی، ۵۰ دقیقه است. شما باید دو تسک را کامل کنید: یک تسک مستقل(independent) و یک تسک تلفیقی(integrated). شما باید پاسخ تان برای هر دو تکلیف را تایپ کنید.
* برای تسک تلفیقی شما یک متن کوتاه (بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه) را میخوانید و سپس به یک لیسنینگ کوتاه مرتبط گوش میکنید. سوال این تسک از آزمون دهنده میخواهد که موضوع لکچر را خلاصه کند و توضیح دهد که لکچر، مطلب موجود در ریدینگ را میپذیرد یا رد میکند. پاسخ شما برای این تسک باید شامل ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه باشد.
* برای تسک مستقل، شما باید یک مقاله درباره یک موضوع عمومی بنویسید. برای این تکلیف شما نیاز به دانش خاصی ندارید و باید براساس دانش و تجربه شخصی پاسخ خود را تایپ کنید. پاسخ شما باید حداقل شامل ۳۰۰ کلمه باشد.

اسپیکینگ (speaking)

اسپیکینگ آزمون تافل دارای شش تکلیف (task) می‌باشد که دو تکلیف آن به صورت مستقل (independent) و چهار تکلیف به صورت تلفیقی (Integrated) است.
برای تکالیف مستقل بخش گفتاری، آزمون دهنده باید توانایی گفتاری خود را در موضوعات عمومی و آکادمیک نشان دهد.

تکالیف مستقل

  • برای سوال اول، آزمون دهنده باید با استفاده از دانش و تجارب شخصی به یک سوال عمومی پاسخ دهد. به عنوان مثال راجع به سرگرمی موردعلاقه، یک مکان خاص و یا یک شخص.
  • برای سوال دوم، آزمون دهنده باید نظر خود را راجع به یک وضعیت مشخص بیان کند. سوال معمولا دو دیدگاه مختلف را ارائه میکند و آزمون دهنده باید یک دیدگاه را انتخاب کند. این که آزمون دهنده کدام دیدگاه را انتخاب میکند، اهمیتی ندارد و صرفا توانایی آزمون دهنده در بیان نظر و دفاع از آن سنجیده میشود.
  • برای هر دو تکلیف مستقل بخش اسپیکینگ، ۱۵ ثانیه زمان آماده سازی و ۴۵ ثانیه زمان برای پاسخگویی اختصاص داده می شود.
  • برای سوالات تلفیقی آزمون تافل آی بی تی، آزمون دهنده باید مهارت های ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ یا لیسنینگ و اسپیکینگ را تلفیق کند. (برای هر کدام ۲ تکلیف وجود دارد)
  • برای سوال اول تلفیقی ریدینگ/لیسنینگ/ اسپیکینگ، آزمون دهنده ها باید یک متن کوتاه عمومی درباره زندگی دانشگاهی را بخواند و بعد به یک مکالمه دو نفره ی راجع به همان موضوع گوش کند.
  • برای سوال اول تلفیقی ریدینگ/لیسنینگ/ اسپیکینگ، آزمون دهنده ها باید یک متن بخواند و به یک لکچر آکادمیک گوش کند.
  • برای هر دو این تسک ها، ۳۰ ثانیه زمان برای آماده سازی و ۶۰ ثانیه زمان برای پاسخگویی شما اختصاص میابد.

سوالات تلفیقی لیسنینگ/اسپیکینگ از همان فرمت سوالات ریدینگ/لیسنینگ/ اسپیکینگ تبعیت میکند. ( سوال اول، راجع به یک موضوع عمومی و سوال دوم راجع به یک موضوع دانشگاهی می باشد)
زمان پاسخگویی مانند دو سوال قبلی ۶۰ ثانیه است ولی زمان آماده سازی به ۲۰ ثانیه کاهش میابد.

آیا اعتراض به نمره تافل امکان پذیر است؟

گاهی اوقات پس از شرکت در آزمون تافل و اعلام نتایج تعدادی از داوطلبان به نمره آزمون خود اعتراض دارند و که تا 30 روز پس از انتشار نتایج شما عزیزان میتوانید اعتراض خود را اعلام کنید. جهت آگاهی زبان آموزان ما مقاله ای را به این مورد اختصاص دادیم که جهت مطالعه آن میتوانید به مقاله اعتراض به نمره تافل مراجعه نمایید.

استاد محمد سجادی از جمله اساتید باتجربه در زمینه آموزش تافل میباشد که اقدام به برگزاری کلاسها به صورت حضوری و غیرحضوری نموده است تا زبان آموزان عزیز در هرکجایی که هستند در این دوره ها شرکت کنند جهت آگاهی بیشتر از دوره های غیرحضوری به لینک زیر مراجعه نمایید.

آموزش تافل غیرحضوری