راهکارهای افزایش دایره لغات انگلیسی

افزایش دایره لغات

یکی از مهم ترین مهارت های لازم در یادگیری زبان انگلیسی افزایش دایره لغات است، بگذارید برایتان اهمیت دایره لغات را با یک مثال توضیح دهیم. شما فرض کنید که گرامتان ضعیف است اما در یک کشور اگر دایره واژگانتان قوی باشد، می توانید دست و پا شکسته گلیم خود را از آب بیرون بکشید، اما زمانی که تعداد کمی واژه را حفظ کرده باشید مسلما توانایی برقراری ارتباط با دیگران را نخواهید داشت.

زبان انگلیسی پرواژه ترین زبان دنیاست، به همین علت زبان آموزان و همه علاقه مندان به زبان انگلیسی می بایستی به طور مستمر در حال یادگیری واژگان (Vocabulary) باشند. در کنار این یادگیری یک سری اقداماتی وجود دارد که فرد زبان آموز می تواند با استفاده از آنان دایره واژگان لغات خود را تقویت نماید. در ادامه همراه ما باشید تا این راهکارها را خدمت شما بیان کنیم :

برای خود یک واژه نامه تهیه کنید

خیلی از ما تجربه داشتن یک دفتر لغت را در دوران مدرسه داشته ایم، در واقع این یکی از قدیمی ترین روش ها است و شاید برای شما جذابیتی نداشته باشد اما به جرات می توان گفت هنوز هم یکی از بهترین روش ها برای تقویت دایره لغات است.

برای این کار اگر حوصله دفترچه را نیز ندارید می توانید از گوشی همراه خود و اپلیکیشن های مخصوص استفاده کنید، همچنین توصیه می کنیم به جای اینکه کلمات را به ترتیب حروف الفبا بنویسید آن را در دسته بندی موضوعی قرار دهید. به عنوان مثال واژه های مربوط به حمل و نقل و رانندگی و غیره .

بیشتر بخوانید: یادگیری لغات آزمون آیلتس

تکرار، مادر یادگیری است

این جمله معروف این نکته را به ما یادآوری می کند که تکرار و تکرار بسیار مهم است. همان طور که می دانید تکرار باعث می شود که ذهن انسان آن موضوع را به خاطر بسپارد.

بنابراین تکرار کلمات جدید را برای خود تبدیل به یک عادت روزمره کنید، تا اثر و نتایج فوق العاده آن را در بعد از گذشت زمان مشاهده کنید.

افزایش دایره لغات

استفاده از واژگان در متن

این مورد شاید برای کسانی که در کلاس های زبان شرکت کرده اند، آشنا باشد. اساتید از زبان آموزان می خواهند که از لغات در متن هم استفاده کنند.

خواندن متن از هرنوع و استفاده کلمات در آن، چه روزنامه چه به صورت آنلاین یکی از بهترین روش های افزایش دایره لغات است، در این روش نه تنها کلمات جدید یاد می گیرید بلکه با مشاهده آن در جمله با کاربرد آن نیز آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: یادگیری سریع لغات انگلیسی

از اطراف خود نیز کلمات را یاد بگیرید

سعی کنید در هر مکانی که قرار می گیرید و یا به جایی می روید اشیا و وسایل کنار خود را به انگلیسی ترجمه کنید، ببینید در اطرافتان روزانه چه چیزهایی وجود دارد در خیابان و بقیه مکان ها، در ذهن خود کلمات فارسی را به انگلیسی تبدیل کنید. با این روش نیز بعد از گذشت مدتی مشاهده می کنید که کل اشیا اطرافتان را می توانید به طور کامل به انگلیسی ترجمه کنید و در واقع به افزایش دایره لغات خود کمک می کنید.

استفاده از گوشی همراه برای افزایش دایره لغات

استفاده از اپلیکیشن های یادگیری لغات

از اپلیکیشن های موجود برای افزایش دایره لغات خود استفاده کنید، اپ های بسیاری در اینترنت وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این روش های نوظهور دایره لغات خود را افزایش دهید.

این اپ ها همیشه در دسترس هستند و برای استفاده از آن محدودیت خاص زمانی وجود ندارد، حتی بعضی از آن ها به شکل بازی طراحی شده اند که می توانید هم دایره لغات خود را افزایش دهید هم مدتی خود را سرگرم کنید و برای افراد کم سن و سال نیز مفید خواهد بود. می توانید در انتها اگر اسم این اپلیکیشن ها را می دانید با ما به اشتراک بگذارید.

در پایان می توان اینگونه بیان کرد که در کنار همه موارد گفته شده اصلی ترین موضوع انگیزه و هدف است برای این مسیری که در آن قدم نهاده اید هدف تعیین کنید و تا پایان مسیر انگیزه خود را حفظ نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *