فواید یادگیری زبان انگلیسی

فواید یادگیری زبان انگلیسی

اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که تا به حال اقدام به یادگیری زبان انگلیسی نکرده اید با خواندن این مقاله و آشنایی با فواید یادگیری زبان انگلیسی حتما علاقه مند میشوید که در دوره های تدریس خصوصی زبان و یا گروهی شرکت کنید.

زبان انگلیسی اولین زبان رسمی در جهان است و یکی از زبان های دوم بسیار پر طرفدار در کشور ایران است. به دلیل اهمیت بالایی که این زبان دارد تا حدی در مدارس به عنوان یکی از زبان های اصلی آموزش داده می شود. علاوه بر دلایل زیادی که ممکن است برای اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برشمرده شود، که باعث می شود برخی از دانش آموزان یا دانش آموخته های ایرانی از زبان انگلیسی زده شوند و تمایلی به یادگیری آن نداشته باشند، یادگیری زبان انگلیسی فواید بیشماری دارد که شاید تا کنون در مورد آن چیزی به شما گفته نشده باشد. در این مطلب قصد داریم فواید یادگیری زبان انگلیسی را از نگاهی جزئی تر برای شما بیان کنیم.

ضرورت یادگیری زبان انگلیسی

برای آموزش هر زبان دومی قطعا دلایل موجهی لازم است که زبان آموز را علاقمند کند تا برای یادگیری آن زبان اقدام نماید. زبان انگلیسی مهمترین زبان دومی است که هر فرد می تواند برای یادگیری انتخاب نماید. از جمله دلایلی که می توان برای یادگیری زبان انگلیسی نام برد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زبان انگلیسی زبان رسمی است که در تمام نقاط جهان شناخته شده است و به هر نقطه ای از جهان سفر نمایید، می توانید بوسیله این زبان با مردم آن سرزمین ارتباط برقرار نمایید.
  2. در هر کجا جهان قصد ادامه تحصیل یا کار داشته باشید می توانید به زبان انگلیسی آموزش ببینید و با سایر مردم جهان تعامل برقرار نمایید.
  3. زبان انگلیسی زبان رسمی است که اکثر کتاب ها و مقالات علمی برتر دنیا، به این زبان موجودند و شما اگر بخواهید در زمینه های علمی رشد کنید، یادگیری این زبان برای شما بسیار ضروری است.
  4. بیشتر فیلم ها و انیمیشن و موسیقی های بسیار بروز و جذاب دنیا به زبان انگلیسی هستند از این رو قطعا یادگیری زبان انگلیسی مفید واقع می شود.
  5. علاوه بر نکات ذکر شده یادگیری زبان انگلیسی برای هر رده سنی می تواند مزایا و منافع خاص خود را داشته باشد از این جهت فواید مهم یادگیری این زبان را بصورت زیر طبقه بندی کرده ایم.

برنامه ریزی برای یادگیری زبان در منزل برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

فواید یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

تحقیقات علمی نشان داده است کودکانی که بجز زبان اصلی خود به زبان دیگری مسلط هستند برخی ویژگی های متمایز نسبت به سایر همسن و سال های خود را خواهند داشت. از جمله این ویژگی های متمایز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یادگیری زبان انگلیسی در کودکان باعث می شود نیمکره های مغز کودک فعال تر شده و وی بتواند با توانایی بیشتری داده ها را تحلیل نموده، ریاضیات را بیاموزد و قدرت تخیل و هوش بسیار بیشتری داشته باشد.
  2. کودکانی که زبان دومی از جمله زبان انگلیسی را می آموزند از اعتماد به نفس بسیار بیشتری خواهند داشت.
  3. زبان انگلیسی به کودکان امتیازهای بیشتری اعطا می کند که در همان کودکی باعث رشد و پیشرفت بیشتر آنها خواهد بود.
  4. از همان سنین پایین کودک می تواند از کتاب ها، فیلم ها، انیمیشن ها و منابع آموزشی بسیار استاندارد و با کیفیتی که به زبان انگلیسی هستند استفاده نماید. از این رو بار معلومات وی بسیار بالاتر خواهد رفت و می تواند دوستانی انگلیسی زبان داشته باشد و همین امر باعث می شود از همان سنین کودکی شناخت بیشتر و درست تری نسبت به مردم سایر کشورها، آداب و سنت های آنها و در نهایت فرهنگ مردم جهان داشته باشد. این دید وسیع تر به وی کمک می کند که از امتیازات بیشتری برخوردارباشد.
  5. یادگیری زبان دوم باعث بهبود فعالیت های نیمکره های مغز شده و کودک از همان سنین پایین می آموزد از هر دو نیمکره مغز خود بخوبی بهره مند شود.
  6. تحقیقات علمی نشان داده است نوابغ کسانی بوده اند که توانسته اند از هر دو نیمکره مغز خود به یک اندازه بهره مند شوند. بنابراین این کودکان از همان کودکی مسیر بسیار هموارتری را برای موفقیت پیش رو خواهند داشت.
  7. تقویت نیمکره های مغز باعث می شود که سطح یادگیری کودک از همان سنین کودکی بسیار بالا رود و بتواند در بازه زمانی کمتری، دانش بیشتری را بیاموزد.
    نظم در امور کودک بیشتر می شود و از زمان های خالی خود می تواند نتایج بسیار مفیدتری را کسب نماید.
  8. ضمن تمام این فواید کودک می تواند از همان سنین کودکی دوستان بسیار بهتری را در آموزشگاه های زبان، مکالمات خود با دوستان خارجی داشته باشد . بنابراین هویت اجتماعی ارزشمندتری خواهد یافت.

فواید یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

فواید یادگیری زبان انگلیسی برای محصلان

فواید یادگیری زبان انگلیسی فقط به رده سنی پایین ختم نمی شود. قطعا تمام کسانی که در رده های مختلف دبیرستان و دانشگاه در حال تحصیل هستند با تسلط بر زبان انگلیسی گام های سریع تری را به سمت موفقیت برخواهند داشت. از جمله فواید بسیار مهم یادگیری زبان برای محصلان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کمترین نتیجه یادگیری زبان انگلیسی کسب نمره عالی و در نتیجه معدل بالاتر در مدرسه و دانشگاه است که یک امتیاز بسیار بالا برای محصل به حساب می آید.
  2. یکی از دروس بسیار مهم در کنکور سراسری که برای دانش آموزان ایرانی یک غول به حساب می آید، زبان انگلیسی است. درصد های بالا در این درس می تواند رتبه فرد را هزاران سطح بالا یا پایین بیاورد. پس یادگیری زبان انگلیسی قطعا برای این افراد مفید واقع می شود.
  3. دانشجویان می توانند در زمان تحصیل در دانشگاه از بهترین منابع علمی و مقالات بسیار ارزشمند انگلیسی برای رشد بار علمی خود بهره مند شوند. بسیاری از دروس رشته های همچون پزشکی و مهندسی نفت و صد البته سایر رشته های دانشگاهی به زبان انگلیسی آموزش داده می شود و دانشجویی که بر زبان انگلیسی مسلط تر باشد، قطعا نتیجه بهترین را از کلاس مورد نظر کسب خواهد کرد.
  4. نوشتن و ارسال مقالات علمی جهانی مستلزم تسلط بر زبان انگلیسی است. فردی که بر زبان انگلیسی مسلط باشد به سادگی می تواند مقالات علمی بسیار مطرح را بنویسد.
  5. در مصاحبه کنکور کارشناسی ارشد و دکتری یکی از امتیازاتی که برای زبان آموز در نظر گرفته می شود تسلط بر زبان انگلیسی است.
  6. برای اخذ اپلای در کشورهای اروپایی و آمریکایی از دانشگاه های برتر دنیا، تسلط بر زبان انگلیسی نه تنها یک مزیت بلکه یک ضرورت به حساب می آید.
  7. دانشجویانی که مسلط بر زبان انگلیسی هستند می توانند به سادگی همزمان با تحصیل خود در دانشگاه از شغل های پاره وقتی همچون ترجمه، نویسندگی و همینطور تدریس خصوصی زبان انگلیسی منبع درآمد خوبی را برای خود ایجاد نمایند.
  8. با کمک یادگیری زبان انگلیسی می توانند به دوستان و همکلاسی های خود در انجام پروژه هایشان کمک نمایند و دوستان بسیار خوبی داشته باشند.
  9. سطح یادگیری این دانشجویان به نسبت همسن و سال های خود بالاتر بوده و اغلب جزو دانشجویان نخبه و اول هر کلاس هستند.
  10. افزایش قدرت بخاطر آوردن مطالب آموخته شده و تقویت حافظه یکی دیگر از فواید یادگیری زبان انگلیسی است.
  11. تقویت حواس ۵ گانه از جمله قوه شنیداری از دیگر فواید یادگیری زبان انگلیسی است.

فواید یادگیری زبان انگلیسی برای محصلان

فواید یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بزرگسالان دسته دیگری از افراد هستند که فواید یادگیری زبان انگلیسی برای آنها بسیار زیاد است. این دسته از افراد بیشتر درگیر مشاغل، مدیریت خانواده و سفر و تفریح هستند. اغلب بزرگسالان تحصیلات خود را به اتمام رسانده اند و یا در مقطع دکتری در حال ادامه تحصیل هستند. برای این دسته افراد فواید یادگیری زبان انگلیسی بصورت زیر لیست می شود:

  1. کسانی که برای مقطع دکتری می خواهند تحصیلات خود را ادامه دهند، لازم است جهت مصاحبه و همینطور ادامه تحصیل در هر دانشگاهی یک مدرک زبان انگلیسی در اختیار داشته باشند. داشتن مدرک زبان و تسلط بر مکالمه انگلیسی متقاضیان یک امتیاز ویژه به حساب می آید و درصد پذیرفته شدن آنها در ایران یا سایر دانشگاه های برتر جهان را افزایش می دهد. در ایران مدارک زبان در ابتدا یک امتیاز است و در طی دوره دکتری یک ضرورت است. برای پذیرفته شدن در دانشگاه های اروپایی یا آمریکایی نیز داشتن مدرک آیلتس و تافل در برخی از دانشگاه ها امتیاز و برای برخی دیگر یک ضرورت به حساب می آید.
  2.  افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند در سن بزرگسالی شانس بسیار بیشتری برای شاغل شدند دارند. در مصاحبه های کاری تسلط بر زبان انگلیسی یک ضرورت است. ضمن این مساله افراد مسلط بر زبان انگلیسی می توانند در مشاغلی همچون مترجمی، نویسندگی زبان انگلیسی، نوشتن مقالات علمی، مدرس زبان انگلیسی و انواع مشاغل اینچنینی مشغول به کار شوند.
  3. درآمد افراد می تواند با تسلط بر زبان انگلیسی بیشتر شود چرا که می توانند در مشاغل پر درآمدتر مشغول به کار شوند. از طرفی می توانند مشاغل دوم یا جهانی داشته باشند. سایت های اینترنتی که به زبان انگلیسی هستند یکی از راه های منبع درآمدی این دسته از افراد است.
  4. این دسته از افراد می توانند در سفرهای خارج از کشور خود به سادگی با افراد بیشتری ارتباط برقرار نمایند و همین مساله نه تنها لذت سفر را برای آنها صد چندان می نماید، بلکه فرصت های درآمدی و شغلی و حتی روابط دوستانه بسیار عالی برای آنها فراهم می نمایند. بسیاری از مشاغل بین المللی نیازمند تسلط بر زبان انگلیسی است. تجار کسانی هستند که اغلب به زبان انگلیسی مسلط هستند.
  5. این دسته از افراد می توانند زبان انگلیسی را به کودکان و اعضای خانواده خود آموزش داده یا در رفع مشکلات درسی و علمی افراد نزدیک خود به آنها کمک نمایند.
  6. دیدن فیلم ها و مستندهای علمی بزرگ جهان، خواندن اخبار علمی و شنیدن اخبار سایر کشورها قطعا برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند راحت تر بوده و لذت بخش تر خواهد بود.
  7. یکی دیگر از فواید یادگیری زبان انگلیسی خواندن کتاب های انگلیسی، دستورالعمل استفاده از داروها یا لوازم الکترونیکی و همه تجهیزات خارجی است که به انگلیسی نوشته شده اند. این کار برای بزرگسالان مسلط به زبان انگلیسی بسیار راحت تر می باشد.
  8. بسیاری از کارها از قبیل تعمیرات، یادگیری برخی از مهارت های مهم در صورتیکه فرد به زبان انگلیسی مسلط باشد بسیار راحت تر خواهد بود. در یوتیوب و سایت های آموزشی بزرگ جهان هر نوع ویدیو آموزشی انگلیسی یافت می شود و این یکی دیگر از فواید یادگیری زبان انگلیسی است که یادگیری هر مهارت و حرفه ای را برای افراد بسیار راحت می نماید.
  9. بزرگسالان با یادگیری زبان انگلیسی هوش اقتصادی و تجاری بسیار بالایی خواهند داشت و نظم در امور آنها بیشتر خواهد شد. همین مساله باعث بهبود جنبه های مختلف زندگی آنها خواهد شد.
  10. یادگیری یک زبان دوم ساختار نیم کره های مغز را تقویت می نماید و همین مساله باعث می شود که افراد بتوانند از قدرت تصمیم گیری و استمرار در امور بیشتری برخوردار باشند. از دیگر فواید یادگیری زبان انگلیسی تقویت مهارت برنامه ریزی و تصمیم گیری است که در تمام رده های سنی مشهود است.

فواید یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

فواید یادگیری زبان انگلیسی برای افراد مسن و سالخوردگان

گروه سنی دیگری که از فواید یادگیری زبان انگلیسی بهره می برند، افراد مسن و سالخوردگان هستند. یادگیری زبان دوم خصوصا زبان انگلیسی در رده های سنی پایین تر باعث می شود که در سنین بالاتر افراد فواید زیادی ببرند.

  1. محققین نشان داده اند افرادی که بر یک یا دو زبان غیر از زبان اصلی خود مسلط هستند امکان ابتلا به آلزایمر در آنها تا حد زیادی کاهش می یابد. همین مساله یکی از قوی ترین فواید یادگیری زبان انگلیسی است.
  2. افراد مسن می توانند در سنین بالا با خواندن کتاب هایی که به زبان انگلیسی هستند قدرت حافظه خود را حفظ نموده و همچنان در حال یادگیری باشند.
  3. از جمله فواید یادگیری زبان انگلیسی می توان به افزایش قدرت تمرکز در سنین بالا اشاره کرد. اغلب افراد مسن در سنین بالا دچار حواس پرتی های جزئی یا خیلی زیاد می شوند. یادگیری یک زبان دوم قدرت تمرکز مغز را افزایش می دهند.
  4. از آنجا که افراد مسن در سنین بالاتر حساس تر و زودرنج تر می شوند و گاهی این حساسیت با عصبانیت بیشتری همراه است، یادگیری زبان انگلیسی باعث افزایش انعطاف پذیری و متانت در افراد می شود.
  5. مهارت شنیداری افراد در سنین بالا با یادگیری زبان انگلیسی بسیار تقویت می شود. از این جهت یکی دیگر از فواید یادگیری زبان انگلیسی پیشگیری از کاهش قدرت شنیداری است.
  6.  توانایی به خاطر آوردن مطالب یا مطالب یادگیری شده، خاطرات گذشته یکی دیگر از فواید یادگیری زبان انگلیسی است که در سنین بالا بیشتر اهمیت می یابد.
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *