تدریس خصوصی PTE

دوره های تدریس خصوصی PTE

آزمون های بین المللی زیادی وجود دارد که با گذشتن از سد آنها می توانیم برای ادامه تحصیل یا اقامت و مهاجرت به خارج از کشور اقدام کنیم. یکی از این آزمون ها ، آزمون PTE است که مخفف (The Pearson Test Of English Academic) می باشد. این آزمون برای سنجیدن سطح زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان برگزار می شود. از جمله راه های موثر برای موفقیت در آزمون PTE شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی PTE است که مزایای خاص خود را دارد.با ما همراه باشید تا در ادامه به طور کامل در رابطه با آزمون pte و نحوه برگزاری کلاس خصوصی pte با شما صحبت کنیم.

تدریس خصوصی PTE

آزمون PTE چیست؟

در واقع PTE مخفف Pearson Tests Of English است که به اختصار PTE خوانده می شود، زمانی که شما بنا به هر دلیلی تصمیم می گیرید به کشور دیگری مهاجرت کنید ابتدا باید در آزمون های خاص زبان شرکت کنید و به نتیجه مطلوب برسید،تا بتوانید مهاجرت کنید، آزمون PTE هم مانند IELTS,TOEFL و TOEIC جز آزمون های چند سطحی است که متقاضیان اپلای (پذیرش تحصیلی) و مهاجرت به بعضی از کشورها مثل استرالیا و کانادا می توانند از نمره آن به عنوان نشان دهنده وضعیت مهارت زبانشان استفاده کنند و به دانشگاه ها ، موسسات و سازمان های دولتی و مهاجرتی ارائه کنند.

آزمون PTE چیست

آزمون PTE توسط چه سازمانی برگزار می شود؟

آزمون PTE که این روزها مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است توسط سازمان PEARSON که ناشر انتشارات LOGHMAN است برگزار می شود. در سال­ ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد و به همین دلیل یکی از آخرین نسخه‌های آزمون به حوزه آزمون و گواهی­‌های زبان ­انگلیسی به افراد غیر انگلیسی زبان است.

دوره PTE فشرده در نوروز 99

آزمون PTE به چه مهارت هایی احتیاج دارد و به چه صورت انجام می شود؟

آزمون PTE چهار مهارت اصلی زبان یعنی Speaking،Writing،Reading،Listening را مورد ارزیابی قرار می دهد ، که در قالب 20 تسک مختلف قرار داده شده است که شامل سوالات چهار گزینه ای و تشریحی است و متقاضی مانند آزمون تافل با استفاده از کامپیوتر و هدفون می تواند سوالها را گوش کند و یا بخواند و به آنها پاسخ دهد. مدت زمان آزمون PTE سه ساعت و شامل سه بخش مختلف می شود.

مطلب پیشنهادی: نکات مهم برای موفقیت در آزمون PTE

 

بخش اول : مهارت های اسپیکینگ و رایتینگ (Speaking & Writing)

زمان تقریبی در نظر گرفته شده برای این بخش حدود ۷۷ تا  ۹۳ دقیقه است و شامل قسمتهای زیر می شود :

  • معرفی متقاضی
  • بازخوانی از روی متن
  • توضیح در مورد عکس
  • بازگویی مطلب
  • جواب به سوالهای کوتاه
  • خلاصه کردن متن
  • انشاء (۲۰ دقیقه زمان)

بخش دوم  : مهارت ریدینگ (Reading)

زمان تقریبی در نظر گرفته شده برای بخش ریدینگ حدود ۳۲ تا  ۴۱ دقیقه است و شامل موارد زیر است:

  • سوالهای چهار گزینه ای با یک جواب درست
  • سوالهای چهارگزینه های با چند جواب درست
  • مرتب کردن پاراگرافها در متن
  • پر کردن جای خالی در متن

بخش سوم : مهارت لیسنینگ (Listening)

زمان تقریبی در نظر گرفته شده برای مهارت لیسنینگ حدود ۴۵ تا  ۵۷ دقیقه است شامل موارد زیر می شود:

  • خلاصه کردن متن شنیداری
  • سوالهای چهار گزینه ای با یک جواب درست
  • سوالهای چهارگزینه های با چند جواب درست
  • پر کردن جای خالی
  • نتیجه گیری از متن شنیداری
  • انتخاب لغت نادرست در متن

توجه داشته باشید که متقاضیان باید آمادگی شنیدن انواع گویش انگلیسی شامل آمریکایی، انگلیسی، استرالیایی و … را داشته باشند.

در ضمن یک وقت تنفس ۱۰ دقیقه ای بین بخشهای Reading و Listening در نظر گرفته شده است که البته اختیاری است.

مهارت های مورد نیار آزمون PTE

دلیل محبوبت آزمون PTE

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت روز افزون PTE در بین زبان آموزان شده این است که حتی اگر شما دو سال قبل این آزمون را داده باشید اداره مهاجرت استرالیا آن را به جای آیلتس قبول می کند و از آن جایی که این آزمون نسبت به آیلتس و تافل ساده تر ست مورد توجه افراد بیشتری قرار گرفته است ، اگر قصد مهاجرت به کشوری جز استرالیا را دارید توصیه ما به شما این است که زمان خود را صرف آمادگی در آزمون های دیگر زبان مانند آیلتس کنید زیرا مدرک PTE برای ادامه تحصیل در تمامی کشورها قابل قبول نیست و حتی بعضی از دانشگاه ها در دنیا ممکن است بعضی از رشته ها و یا مقاطع تحصیلی خاص این مدرک را قبول کنند ، برای اینکه مطمئن شوید دانشگاه مورد نظرتان این مدرک را قبول می کند یا نه می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

http://pearsonpte.com/test-takers/accepts/

در آزمون pte به مهارت های دیگر هم نمره داده می شود؟

بله در این آزمون علاوه بر چهار مهارت اصلی به مهارت های دیگر چون grammar,  oral fluency, pronunciation, spelling , vocabulary, written discourse نمره داده می شود.

آزمون PTE چه ساختاری دارد؟

این آزمون دارای 3 نوع ساختار است.

ساختار آزمون PTE ، آکادمیک و جنرال

آزمون PTE Academic

که طی یک جلسه امتحان سه ساعته چهار مهارت اصلی را با استفاده از یک کامپیوتر مورد بررسی قرار می دهد. برای شرکت در این آزمون باید در یک مرکز معتبر پیرسون ثبت نام کنید و با کامپیوتری که در اختیارتان قرار داده می شود می توانید به سوالات پاسخ دهید. آزمون انگلیسی PTE Academic محتوای آکادمیک و زندگی واقعی را ارزیابی می کند و به شما نمودارها و گراف هایی نشان داده می شود و سخنرانی های مختلف را می شنوید، با لهجه های مختلفی رو به رو می شوید که در زندگی واقعی با آنها سروکار دارید (از بریتانیایی و آمریکایی تا کسانی که native انگلیسی نیستند).

این آزمون مورد قبول دانشگاه‌‌های درجه اول انگلستان و آمریکا است. نتیجه آزمون PTE آکادمیک در مدت ۵ روز از زمانی که شما امتحان می‌دهید، مشخص می‌شود و حدود ۳ ساعت طول می‌کشد.  PTE Academic سه بخش دارد؛
  • بخش اول،نوشتن و صحبت کردن است که ۷۷ تا ۹۳ دقیقه طول می‌کشد و شامل معرفی شخصی،خواندن بلند، تکرار جمله، توصیف تصویر،خلاصه کردن متن در قالب یک جمله یا یک متن است.
  • بخش دوم، خواندن است که ۳۱ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و شامل سوالات چند گزینه‌ای،چیدن پاراگراف و پر کردن جاهای خالی است.
  • بخش سوم شنیدن است که شامل خلاصه کردن یک بخش Listening و سوالات چند گزینه‌ای و پر کردن جای خالی و مشخص کردن کلمات نادرست است. هر مهارت از ۱۰ تا ۹۰ نمره دارد و نمره‌ی کل هم از ۱۰ تا ۹۰ است.
ساختار آزمون PTE آکادمیک –PTE Academic Format
بخش مکالمه یا همان Speaking آزمون شامل :
  • بخش Read Aloud
  • بخش Repeat Sentence
  • بخش Re-tell Lecture
  • بخش توصیف تصاویر و پاسخ کوتاه

بخش نوشتاری یا همان Writing آزمون PTE شامل :

  • بخش خلاصه نویسی متن
  • بخش انشا نویسی

بخش خواندن و درک مطلب یا همان  Reading شامل :

  • برای این بخش نیاز به دایره لغوی خوب و درک گرامری قوی دارید

بخش شنیداری یا همان Listening شامل :

  • بخش خلاصه نویسی متن شنیداری
  • بخش دیکته

آزمون PTE Academic

آزمون PTE عمومی (General)

آزمون PTE General از دو بخش نگارش و صحبت کردن تشکیل می‌شود. در بخش نگارش مهارت‌های شما را در چهار سطح Listening،Reading،Comprehension،Writing می‌سنجند. در بخش صحبت کردن، مهارت شما توسط یک بازرس مورد آزمایش قرار می‌گیرد. آزمون PTE عمومی نیز شبیه آزمون استاندارد اروپا (CEFR) دارای ۶ سطح می باشد. مدارک PTE عمومی دارای اعتبار زمانی نیست و هیچ‌گاه منقضی نخواهند شد. تمام سطوح این آزمون در جهان به رسمیت شناخته شده است. آزمون PTE عمومی به گونه‌ای طراحی شده که در آن دانش‌آموزان در بیان مطالب کاملا راحت باشند. این روش میزان توانایی ارتباطی دانش‌آموز را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد که آیا دانش‌آموز به راحتی می‌تواند از زبان انگلیسی استفاده کند یا نه؟ در این آزمون سوالاتی مانند؛ نوشتن پیام، درک مقالات روزنامه‌‌ها و شرکت در بحث و مذاکره مطرح می‌شود که در ارتباط با فعالیت‌های داوطلبان در زندگی واقعی‌شان است. PTE General به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت‌شان را بهتر بشناسند.

آزمون PTE General

آزمون PTE کودکان و نوجوانان (Young Learners)

آزمون PTE کودکان و نوجوانان، آزمونی سرگرم کننده برای کودکان و نوجوانان در رده‌ی سنی ۶ تا ۱۳ سال محسوب می‌‌شود. در این آزمون به جای تمرکز بر توانایی نوجوانان در اصطلاحات و واژگان خاص انگلیسی، روی توانایی کودکان در استفاده از زبان انگلیسی تاکید شده است. PTE  کودکان در چهار سطح جذاب برگزار می‌شود. آن‌ها در این آزمون برخی از ماجراها و اتفاق‌هایی که برای یک خانواده انگلیسی می‌افتد را در قالب بازی و سرگرمی تجربه می‌کنند. کودکان در طول آزمون زبان انگلیسی با شخصیت‌ها و حوادث متنوعی مواجه می‌شوند که تجربه آزمون را برای آن‌ها جذاب می‌کند. آزمون کودکان هم متناسب با سن آن‌ها و استانداردهای بین المللی تدوین شده است. یکی از دلیل‌هایی که در این آزمون چهار سطح با هم ادغام می‌شود این است که در بحث توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی، همه‌ی ما نیاز داریم که به طور همزمان روی تمام این سطوح تسلط داشته باشیم. نمرات این آزمون برای بخش‌های نگارش،صحبت کردن، گوش دادن و خواندن به تفکیک مشخص می‌شود. به داوطلبان این آزمون در نهایت به جای گواهینامه قبولی،گزارش عملکرد آن‌ها داده می‌شود.
آزمون PTE نوجوانان

اسامی دانشگاه هایی که مدرک PTE را قبول دارند!

برای آگاهی از اسامی دانشگاه هایی که نتیجه آزمون pte را می پذیرند دو روش وجود دارد.

  • لیست دانشگاه های پذیرنده مدرک

جهت کسب اطلاع از اینکه آیا دانشگاه مقصدتان نتیجه آزمون PTE را به عنوان نمره زبان می پذیرد یا خیر، می توانید از طریق صفحه Who Accepts It وب سایت رسمی PTE نام کشور و شهری که دانشگاه مقصدتان در آن واقع شده وارد نمایید تا لیست دانشگاه هایی که نمره این آزمون را می پذیرند مشاهده نمایید. برای رفتن به وبسایت بر روی این جعبه کلیک کنید.

  • مطمئن شدن از طرف دانشگاه

با این وجود، توصیه اکید ما این است که به این فهرست بسنده نکنید و حتماً پیش از اقدام به ثبت نام در PTE، پذیرش یا عدم پذیرش نمره این آزمون را با دانشگاهی که می خواهید برای آن اپلای کنید، چک نمایید.
چرا که تنها منبع موثق در این رابطه، وب سایت دانشگاه مقصد یا مسئولین دانشگاه (در پاسخ به مکاتبه شما) می باشند.

 دانشگاه هایی که مدرک pte را قبول دارند

آزمون ماک pte

یکی از روش های کسب آمادگی لازم برای آزمون های زبا انگلیسی، شرکت در آزمون های آزمایشی است. در این آزمون ها شما با شرایط و محیط آزمون آشنا میشوید و شبیه ترین سوالات به سوالات آزمون اصلی را پاسخ میدهید. آزمون آزمایشی pte کمک می کند که با آمادگی کافی در آزمون شرکت کنید و بهترین نتیجه را کسب کنید. برای آشنایی بیشتر با این آزمون، اطفا مقاله همه چیز درباره آزمون ماک pte را مطالعه کنید.

ثبت نام در آزمون PTE

این آزمون در دیگر کشورها هر هفته برگزار می شود اما از آنجایی که در ایران هیچ مرکزی آزمون pte را برگزار نمی کند شما بایستی به کشورهای دیگر مانند آذربایجان، عراق ، ترکیه و امارات متحده عربی سفر کنید. از طریق لینک زیر می توانید کشور مورد نظر خود برای آزمون را جستجو کنید و هزینه ها و تاریخ برگزاری آزمون را پیدا کنید.

https://pearsonpte.com/the-test/test-centers-and-fees/

در صورت داشتن مستر كارت فيزيكي و امکان پرداخت آنلاین، پروسه ثبت نام و پرداخت را از طریق سایت pearsonpte.com تکمیل نمایید. در غیر این صورت، پس از ایجاد حساب کاربری در این سایت، روند پرداخت و ثبت نام آزمون PTE در تاریخ و مرکز مورد نظر خود را از طریق سایت tehranpayment.com دنبال کنید. وارد لینک https://www.tehranpayment.com/payment/Other/PTE-registeration شوید، اطلاعات حساب کاربری خود را در فرم مربوطه وارد کرده، و سفارش خود را ثبت نمایید.

توجه داشته باشید که بهترین زمان ثبت نام، یک هفته تا حداکثر سه روز پیش از برگزاری آزمون میباشد که در حالت آخر ثبت نام شما با تاخیر تلقی شده و باید هزینه بیشتری بابت آن بپردازید. نکته مهم دیگر در مورد ثبت نام از طریق سایت tehranpayment.com این است که سفارش‌های آنلاین مطابق با جدول زمانی زیر انجام می‌شوند.

برای آشنایی با مراحل ثبت نام آزمون PTE می توانید به مقاله بعدی مراجعه کنید.

آیا آزمون PTE در ایران برگزار می شود؟

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره شد برخلاق ازمون ایلتس و تافل این آزمون در ایران برگزار نمی شود برای شرکتدر آن باید به کشورهای آذربایجان عراق ترکیه و امارات متحده عربی سفر کنید.

نمره آزمون PTE

یکی از پر اهمیت ترین موضوعات آزمون pte نمره آزمون پی تی ای و محاسبه ان است، نمره آزمون پی تی ای اکادمیک با سایر آزمون های سنجش زبان برابر است و هیچ گونه تفاوتی ندارد لازم به ذکر است آزمون pte academic شاید به علت کامیپوتر بیس بودن کمی آسان تر باشد در مقایسه با آزمون آیلتس که در زمان مصاحبه به زبان آموز استرس وارد می شود.

محاسبه آزمون PTE

برای محاسبه نتایج تمامی آیتم های آزمون PTE Academic از سامانه خودکار نمره دهی PTE که کاملا کامپیوتری است استفاده می شود. میزان نمره دهی PTE Academic بین 10 تا 90 است که براساس نمره ielts 4.5 الی نمره 9 می باشد و در آزمون toefl-ibt از نمره 40 تا نمره 120 است. با توجه به عکس زیر می توانید نمرات این آزمون ها را باهم مقایسه کنید.

محاسبه آزمون PTE

نتایج بعضی از انواع آیتم ها فقط بر پایه صحیح بودن بنا شده است ، در حالی که دیگر آیتم ها بر پایه صحیح بودن ، جنبه های رسمی ، و کیفیت پاسخ دهی بنا شده است . برای اینکه شما عزیران راحت تر متوجه شوید به توضیح مختصری در این باره پرداخته ایم.

به عنوان مثال ، آیا در یکی از آیتم ها مورد تست قرار گرفته ، از دامنه لغات خارج شدید و فراتر رفته اید یا آیا کمتر از محدوده لغات پاسخ داده اید.

کیفیت پاسخ دهی

میزان توانایی شما در کیفیت پاسخ دهی به سوالات را نشان می دهد. به عنوان مثال ، در آیتم بازگفتار سخنرانی ،پاسخ شما با توجه به سلیس بودن بیان و کیفیت تلفظتان امتیاز دهی خواهد شد.در اینجا دو نوع امتیاز دهی وجود دارد: 1- صحیح و غلط 2- نمره دهی جز به جز .

صحیح یا غلط

در این نوع نمره دهی اگر پاسخ صحیح باشد از 1 نمره موجود ، شما یک خواهید گرفت به عبارت دیگر کل نمره به شما داده می شود ولی اگر غلط پاسخ دهید هیچ نمره نخواهید گرفت.

نمره دهی جز به جز

سایر صورت های سوال به شکل صحیح ، تاحدی صحیح و ناصحیح نمره دهی می شود . اگر پاسخ ها به این آیتم ها صحیح باشد ماکسیمم امتیاز به آن تعلق می گیرد اما اگر بخشی از پاسخ ها صحیح باشد به اندازه پاسخ صحیح داده شده در سوالات امتیاز دریافت خواهید کرد که این امتیاز دریافت شده از نمره کامل تخصیص داده شده به سوال کمتر است و اگر پاسخ ها کاملاً غلط باشند بدیهی است هیچ نمره ای نخواهید گرفت .

دسترسی به نتایج آزمون PTE

برای آگاهی از نتیجه آزمون خود ابتدا برای شما یک ایمیل ارسال می شود که به شما اطلاع می دهد نتیجه آزمون قابل دسترسی است و پس از دریافت ایمیل باید به حساب کاربری آنلاین خود وارد شوید.( همان حسابی که زمان رزرو آزمون آن را ساخته اید.)

مدت زمان اعلام نتایج آزمون PTE

نتیجه آزمون pte نسبت به دیگر آزمون های زبان سریع تر اعلام می شود و همچنین در زمان کوتاه تری به دانشگاه مقصد گزارش می شود که طبق اعلام سازمان pearson حداکثر پنج روز کاری طول می کشد.

ریز نمرات آزمون PTE

همانطور که می دانید نمره کلی pte میزان توانایی شما در زبان انگلیسی را مشخص می کند که بر مبنای عملکرد شما در تمامی یتم های آزمون بنا شده است و بین 10 تا 90 امتیاز دارد که چهار مهارت اصلی شما : speaking,reading,writing.listening را مورد ارزیابی قرار می دهد و شما می توانید میزان مهارت خود در زمینه های زیر را مورد سنجش قرار دهید.

  • نمره کلی یا همان Overall score
  • نمره مهارت مکالمه یا همان Speaking
  • نمره مهارت شنیداری یا همان Listening
  • نمره مهارت خواندن درک مطلب یا همان Reading
  • نمره مهارت نوشتاری یا همان Writing
  • نمره دستور زبان انگلیسی یا همان Grammar
  • نمره نوشتار صحیح یا همان Spelling
  • نمره روان صحبت کردن یا همان Oral Fluency
  • نمره توانایی شمادر لغات یا همان Vocabulary
  • نمره متن نوشتاری یا همان Written Discourse

شما عزیزان با آگاهی از این اطلاعات می توانید براحتی نقاط ضعف و قوت خود پی ببرید.

کارنامه PTE

همانطور که مشاهده می کنید کارنامه PTE از سه بخش تشکیل شده که شامل : عکس و مشخصات فردی شما، نمره کلی، تجریه و تحلیل دقیق عملکرد شما می شود.

نمونه کارنامه PTE

در کارنامه دو نوع نمره به نام های communicative skills و enabling skills  به داوطلب داده می شود که بخش اول مربوط به مهارت های 4 گانه آزمون های زبان هستند که مانند آیلتس و تافل می باشد. بخش مربوط به enabling skills مربوط به مهارت هایی هستند که برای ارائه به اداره مهاجرت و دانشگاه اهمیتی ندارند اما می توانند به داوطلب کمک کنند تا نقاط ضعف و قوت خود را در این آزمون بشناسد. این مهارت ها شامل گرامر، روان خواندن، تلفظ صحیح، اسپلینگ صحیح، تنوع لغات و مهارت های نگارشی می باشند.

 

 بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اعتراض به نمره PTE

 

هزینه آزمون PTE

آزمون PTE در بیش از 50 کشور دنیا برگزار می شود اما متاسفانه در ایران مرکزی برای برگزاری این آزمون وجود ندارد و شما برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای همسایه سفر کنید. لیست زیر شامل اسامی کشورهای نزدیک به ما و همچنین هزینه آزمون PTE است:

کشور عراق : در شهر های اربیل ،سلیمانیه و کردستان آزمون PTE برگزار می گردد و هزینه آن حدود 185 دلار می باشد.
کشور لبنان : در شهر بیروت آزمون PTE برگزار می گردد و هزینه آن حدود 210 دلار می باشد.
کشور آذربایجان : در شهر باکو آزمون PTE برگزار می گردد و هزینه آن حدود 170دلار می باشد.
کشور ترکیه : در شهر های استانبول، آنکارا و آدانا آزمون PTE برگزار می گردد و هزینه آن حدود 470 لیر می باشد.
کشور امارات : در شهرهای دبی و ابوظبی آزمون PTE برگزار می گردد و هزینه آن حدود 980 درهم می باشد.
کشور عمان : در شهر مسقط آزمون PTE برگزار می گردد و هزینه آن حدود 215 دلار می باشد.

اعتبار بین المللی آزمون PTE

مدرک PTE در تمامی دانشگاه های استرالیا ، ایرلند و نیوزلند، تمام موسسات تکنولوژی و پلی تکنیک نیوزلند، تمام دوره های TAFE و موسسات تکنولوژی و پلی تکنیک در استرالیا و نیوزلند، موسسات معتبر دنیا همچون دانشگاه استنفورد، دانشگاه هاروارد و کالج امپریال لندن دار اعتبار است و همچنین اعتبار این مدرک روز به روز در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، سنگاپور و اروپا  در حال افزایش است.

منابع آزمون PTE

به دلیل اینکه این آزمون جدید است منابع PTE بسیار گسترده نیستند و محدودیت دارند که در ادامه می خواهیم با شما عزیزان را چند منبع رایگان آزمون PTE آشنا کنیم که با استفاده از این منابع برای آزمون آماده شوید با توجه به اینکه مدرک PTE در حال حاضر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و در کشورهایی مانند استرالیا اعتبار دارد از این رو کسب مدرک PTE برای کسانی که قصد مهاجرت و یا ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند میتواند مفید باشد.

معرفی کتاب های آزمون PTE

کتاب های ذیل دارای ویژگی های خاصی میباشند. این کتب شامل نمونه سوالات و همچنین تکنیک های آزمون میباشند. برای شرکت در آزمون PTE حتما منابع زیر را مورد مطالعه قرار دهید.

منابع آزمون PTE

کتاب های آزمون PTE

اولین کتاب در زمینه آمادگی آزمون PTE کتاب The official guide to PTE academic  میباشد . این کتاب دارای ویژگی های زیر میباشد:

  • این کتاب به عنوان منبع اصلی آزمون PTE میباشد
  • این کتاب شامل 2 حلقه CD آموزشی نیز میباشد
  • این کتاب شامل 4 تست PTE  نیز میباشد

از دیگر منابع آزمون  PTE کتاب Practice tests with plus key میباشد. این کتاب شامل :

  • این کتاب شامل 4 تست واقعی آزمون PTE میباشد
  • این کتاب شامل تکنیک های آموزشی PTE میباشد
  • این کتاب شامل فایل های صوتی آموزشی نیز میباشد

از دیگر منابع میتوان به PTE academic testbuilder اشاره کرد که نسبتا منبع جدید میباشد.

برای آمادگی در آزمون PTE academic میتوانید از سایر منابع آزمون PTE را مطالعه کنید.

کتابچه آزمون PTE و راهنمایی های آزمون PTE

بهترین منبع موجود برای نکات مهم و کلیدی آزمون  PTE Academic Test Tips است. در این کتابچه شما با انواع سوالات ، تعداد ، زمانبندی ، میانبر ها ، نکات کلیدی و روش های مدیریت زمان در آزمون آشنا می شوید. با مطالعه این PDF می توانید به راحتی با قوانین آزمون آشنا شوید و بدانید که از دید طراحان سوالات آزمون PTE چه مواردی برای شما مفید هستند و چه مواردی از اهمیت خاصی برخوردار نیستند.

ویدیو آموزشی آزمون PTE

اما دیدن فیلم در مود آزمون نیز بسیار مفید است. اگر دوست دارید در مورد آزمون PTE و مهارت های Reading, Listening , Writing, Speaking فیلم ببینید و از افرادی که در آزمون شرکت کرده اند و شرایطشان با خبر باشید بهتر است به لینک زیر بروید و ویدیو های منابع آزمون PTE را ببینید.

برای مشاهده ویدئو آموزشی کلیک کنید.

تفاوت آیلتس و PTE

قبل از اینکه در مورد تفاوت ایلتس و PTE صحبت کنیم باید بگوییم که این دو مدرک از جنبه های زیادی شبیه هم هستند هرچند ویژگی های متمایز متعددی برای هرکدام از آنها وجود دارد شخص باید به منظور دریافت امتیاز بهتر با تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف خود از بین دو آزمون یکی را انتخاب کند.

تفاوت آیلتس و PTE

تفاوت آیلتس و PTE از نظر انواع آزمون‌ها

آزمون آیلتس دارای نسخه آموزش علمی و آموزش عمومی است(Academic) ,(General Training)

اما آزمون PTE دارای یک نسخه اضافی به نام آزمون شاگردان جوان (Young Learners Test) نیز است.

تفاوت آیلتس و PTE از لحاظ محتوا و ساختار آزمون

آزمون­‌های آیلتس و PTE دارای بخش‌های مشابهی هستند که شامل خواندن، گوش دادن، صحبت و نوشتن است. با این حال، برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد در محتوای آن دو وجود دارد که آن‌ها را از یکدیگر جدا می­‌کند.‌

  • یکی از تفاوت های آزمون آیلتس و PTE این است که که یک آزمونگر آیلتس توانایی صحبت کردن متقاضیان را با انجام مکالمه­‌ی زنده، که در برخی مواقع در دستگاه‌ها ضبط می‌­شود، ارزیابی می‌­کند اما در PTE هیچ مکالمه زنده‌­ای وجود ندارد و متقاضی باید در یک میکروفون برای ثبت در یک سیستم کامپیوتری صحبت کند. سپس یک برنامه کامپیوتری گفتار را ارزیابی و به شخص امتیاز می‌­دهد.
  • تفاوت دیگر آیلتس و PTE اینست که آزمون آیلتس کاملا بر روی کاغذ است و از نمودارها، جداول یا نمودار­ها برای آزمون بخش نوشتن استفاده می­‌کند. از سوی دیگر، PTE کاملا مبتنی بر کامپیوتر است و از این رو از بسیاری از تکنیک­‌های نوآورانه برای آزمون‌های توانایی نوشتاری متقاضی استفاده می­‌کند.
  • آیلتس برای هر بخش زمان تعیین کرده ولی متقاضیان می‌­توانند به قسمت­‌های قبل و بعد مراجعه کنند در حالی که PTE دارای زمان‌بندی بخشی است و متقاضی باید حتما به مرحله­‌ی بعدی مراجعه کند و امکان بازگشت به عقب ندارد.

تفاوت آیلتس و PTE در الگوي نمره­‌دهي و نتايج

نمره­‌دهی در PTE بر اساس نمره‌­دهی خودکار است و نمرات آزمون به صورت ۱۰-۹۰ ارائه می‌شوند. در آیلتس نمرات به صورت ۰-۹ و به شکل دستی ارائه می‌شوند.

فرم نتایج آزمون آیلتس IELTS پس از گذشت ۱۳ روز از زمان آزمون ارسال می‌­شود. نمرات آزمون علمی PTE در عرض پنج روز کاری و به صورت آنلاین در دسترس می‌­باشد.

تفاوت آیلتس و  PTE­ در محل و تاریخ آزمون

هر­ ساله، آزمون علمی آیلتس در ۴۸ تاریخ در بیش از ۹۰۰ مرکز در ۱۳۰ کشور جهان اجرا می‌­شود. آزمون آیلتس عمومی در ۲۴ روز از پیش تعیین شده در هر سال برگزار می‌­شود. مراکز آزمون علمی PTE در بیش از ۵۰ کشور در سراسر جهان وجود دارند و افراد می‌­توانند در هر تاریخ سال، در صورت وجود نوبت در مرکز مورد نظر، آزمون دهند. در هند مراکز آزمون PTE در بیش از ۱۵ شهر وجود دارد.

 اگر با خواندن مطالب بالا در مورد آیلتس کنجکاو شدید بیشتر بدانید میتوانید به مقاله تدریس خصوصی آیلتس مراجعه کنید تا به طور کامل در مورد آزمون آیلتس ، مراکز برگزاری آزمون آیلتس آگاهی پیدا کنید.

 

مزایای آزمون PTE

  • نتایج آزمون به طور معمول ظرف پنج روز کاری اعلام می شود؛
  • تعداد زیادی انجمن های حرفه ای در سراسر جهان برای ثبت نام و ارزیابی پذیرش انجام می دهند؛
  • توسط هزاران برنامه دانشگاهی در سراسر جهان پذیرفته شده است؛
  • بر اساس مهارت های انگلیسی زندگی‌ واقعی، امتحان گیرندگان به ارتباط موثر با استفاده از وظایف آکادمیک مرتبط و با اندازه گیری مهارت ها بصورت جامع در مقاصد خود احتیاج دارند؛
  • برای همه ویزای تحصیلی استرالیا و نیوزلند و برنامه های مهاجرت پذیرفته شده است؛
  • افراد می‌توانند بدون هزینه نمرات خود را به موسسات و دانشگاه‌هایی که به آن علاقمند هستند ارسال کنند؛
  • مدت زمان آزمون سه ساعت می باشد و در ۳۶۵ روز سال برگزار می شود؛
  • جلسات آزمون در بیش از ۵۰ کشور در سراسر جهان اجرا می شود؛
  • آزمون مبتنی بر کامپيوتراست و توسط فرد انجام نمی پذیرد، تمام تست ها به صورت تصادفی و دقیق به دست می آیند؛
  • برای اطمینان از صحت نمره امتحان، تمام مراکز آزمون از بیومتریک های پیشرفته دیجیتالی شامل اسکن کف دست، امضاهای دیجیتال، نتایج بدون کاغذ، و دوربین مدار بسته استفاده می کنند.

آزمون PTE توسط چه سازمانی برگزار می شود؟

توسط سازمان pearson که ناشر انتشارات longman است برگزار می شود.

دلیل محبوبت آزمون PTE چیست؟

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت روز افزون PTE در بین زبان آموزان شده این است که حتی اگر شما دو سال قبل این آزمون را داده باشید اداره مهاجرت استرالیا آن را به جای آیلتس قبول می کند و از آن جایی که این آزمون نسبت به آیلتس و تافل ساده تر ست مورد توجه افراد بیشتری قرار گرفته است.

در آزمون pte به مهارت های دیگر هم نمره داده می شود؟

بله، در این آزمون علاوه بر چهار مهارت اصلی به مهارت های دیگر چون grammar, oral fluency, pronunciation, spelling , vocabulary, written discourse نمره داده می شود.

آیا آزمون PTE در ایران برگزار می شود؟

برخلاق آزمون آیلتس و تافل، این آزمون در ایران برگزار نمی شود. برای شرکت درآن باید به کشورهای آذربایجان عراق ترکیه و امارات متحده عربی سفر کنید.

Call Now Button