با 10 تا از پرکاربردترین زبان های دنیا آشنا شوید!

پرکاربردترین زبان های دنیا

در سالهای اخیر، افزایش ارتباطات از طریق شبکه های اجتماعی زمینه مناسبی برای برقراری ارتباط بین مردم کشورهای مختلف و آشنایی با فرهنگ آنان برایمان فراهم شده است. جالب است بدانید که امروزه در جهان بالغ‌ بر ۶,۷۰۰ زبان مجزا از یکدیگر وجود دارد. یادگیری تمام این زبان‌ها ناممکن به نظر می‌رسد اما تعدادی از این زبان‌ها نیز وجود دارند که بنا به دلایل مختلف مانند شرایط سیاسی، اجتماعی و… نسبت به دیگر زبان‌ها رواج بیشتری دارند و اصطلاحا آنها را به عنوان پرکاربردترین زبان های دنیا میشناسیم.  برخی از این زبانها را در ادامه با هم مرور میکنیم:

 

پرکاربرد ترین زبان دنیا؛ انگلیسی

زبان انگلیسی یک زبان پایه و بین المللی در همه کشورهاست و در کسب و کار، اینترنت و برقراری ارتباط در بسیاری از کشور ها مورد استفاده قرار میگیرد. بهره مندی از فواید یادگیری زبان انگلیسی برای مسافرت خارجی برای کار یا تفریح در جایجای دنیا به شما کمک می کند که به راحتی در زمینه های مختلف درخواستتان را مطرح کنید و به گفتگو بپردازید. در بسیاری از کشور ها، انگلیسی یک زبان میانجی است و مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی در روابط بین‌الملل محسوب میشود.

در صورتی که قصد تقویت زبان انگلیسی و مهاجرت را دارید، شرکت در کلاس خصوصی آیلتس آنلاین و حضوری استاد سجادی را به شما پیشنهاد می کنیم.

زبان انگلیسی، زبان رسمی بریتانیا و بسیاری از کشورها انگلیسی است. زبان انگلیسی در کشورهایی مانند هند ، مالزی که تحت استعمار انگلیس بوده‌اند؛ به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین بسیاری از کشورها مانند امریکا، استرالیا، نیوزلند، زیمباوه، هنگ‌کنگ ، افریقای جنوبی و کانادا نیز بطور رسمی و عمومی این زبان را بجای زبان‌های محلی به رسمیت می‌شناسند. البته کشور کانادا زبان رسمی ندارد ولی مردم این کشور از زبان انگلیسی استفاده می کنند.

 

اسپانیایی دومین زبان پر جمعیت دنیا

پس از زبان انگلیسی، افرادی که به اسپانیای تکلم می کنند بیشترین طیف جمعیتی در آمریکا که 16% افراد هستند را تشکیل می دهند. ۴۷۰ میلیون نفر از مردم بیست کشور دنیا برای کسب و کار و تجارت به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. حتی مشاغلی در آمریکا وجود دارند که لازمه استخدام در آن شغل ها داشتن تسلط کامل نسبت به صحبت کردن به زبان اسپانیایی است.

 

ماندارین، زبان کشور پر جمعیت چین

تصاحب کندزبان ماندارین در سال های اخیر از اهمیت بیسار بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است و هم اکنون زبان اصلی حدود ۸۸۰ میلیون نفر از مردم دنیاست. با توجه به رشد چشمگیر اقتصاد کشور چین، پیش بینی می شود که در آینده‌ای نه چندان دور این کشور جایگاه ایالات‌ متحده را در رهبری اقتصادی جهان را از آن خود کند. زبان ماندارین یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل است و نسبت به زبانی که مردم چین در ایالات محلی به آن صحبت می کنند بسیار ساده تر است. چینی‌های کشورهای دیگر مانند چینی‌های مالزیایی ، چینی‌های سنگاپور و دیگر کشورها بیشتر به زبان ماندرین صحبت می‌کنند.

 

زبان محبوب فرانسوی

اگر که به مطالعه تاریخ و تمدن اروپا علاقه داشته باشید، باید بگوییم که ادبیات غنی فرانسه را نباید از دست بدهید؛ رمانتیک‌ترین و عاشقانه‌ترین داستان ها را تنها در کتب ادبی ایت کشور پیدا خواهید کرد.  فرانسه زبان اصلی مردم بسیاری از کشورها در شمال و غرب آفریقا است و جمعیت زیادی از مردم دنیا آن را بعنوان زبان دوم خود معرفی می کنند.  از آنجایی که پیش بینی می شود بسیاری از کشورهای در حال توسعه آفریقایی که زبان اصلی یا دوم مردم آن‌ها فرانسه است در چند دهه بعدی اقتصاد پویایی داشته باشند، یادگیری زبان فرانسه برای افراد متخصص ئر زمینه اقتصاد که در شرکت های بزرگ فعالیت دارند، فرصتی خوبی برای پیشرفت و توسعه به شمار می آید.

 

زبان عربی

زبان عربی یکی از زبان‌های پراستفاده و بسیار قدیمی است؛ چراکه نفت و تندروهای افراطی همواره اعراب را در متن اصلی سیاست جهان نگاه داشته است. این زبان نیز همانند سایز زبانها دارای لهجه‌ها و گویش های گوناگونی است و زبان عربی مدرن استاندارد به عنوان زبان رسمی نوشتار در همه کشورهای عرب پذیرفته شده است. در کشورهای شمال افریقا ، سوریه ، لبنان ، مصر، عراق، کویت ، الجزایر و مراکش افراد به زبان عربی سخن می‌گویند.

 

زبان روسی

۱۸۵ میلیون نفر از مردم دنیا به زبان روسی صحبت می کنند. همچنین مردم سایر کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی زبان روسی را به عنوان دومین زبان خود به یاد دارند. روسی زبان رسمی روسیه و از زبان‌های رسمی کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، جمهوری کریمه و همچنین، یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل متحد است. ن اگر قصد مهاجرت و با داد و ستد با این کشورها را دارید باید زبان روسی را به خوبی بیاموزید.

 

پرتغالی بسیار شبیه به اسپانیایی

زبان پرتغالی شباهت زیادی به اسپانیایی دارد و در کشورهای موزامبیک، برزیل ، ماکائو ، آنگولا ، ونزوئلا زبان اول محسوب می‌شود و با تقریبا حدود ۲۳۰ میلیون گوینده و دارای ۱۱ میلیون سخنران غیر بومی به عنوان یکی از زبان های عاشقانه که از زبان لاتین نشات گرفته شده است شناخته می شود و می توان گفت که به نوعی مربوط به زبان اسپانیایی مدرن است.

 

آلمانی

زبان آلمانی تنها زبان رسمی کشورهای اتریش و لیختن‌اشتاین محسوب می‌شود و در سوئیس، بلژیک و لوکزامبورگ یکی از زبان‌های رسمی به شمار می‌رود. کشور آلمان، پس از آمریکا و چین در جایگاه سوم اقتصاد دنیا قرار دارد. بنابراین یادگیری زبان آلمانی بسیار سودمند است. علاوه بر زبان‌های ذکرشده زبان‌های ایتالیایی، پرتغالی، سواحیلی، ژاپنی، ترکی و پارسی زبان بخش بزرگی از مردم دنیا هستند.

 

بنگالی

این زبان بیشتر در کشور هند و بنگلادش صحبت می شود. در کشور هندوستان زبان بنگالی را بعنوان دومین زبان پر کاربرد بعد از زبان هندی میدانند. زبان بنگالی یک زبان هندی و آریایی است. الفبای زبان بنگالی در غرب به خوبی شناخته نشده است اما به عنوان ۵ سیستم نوشتاری پرکاربرد در جهان شناخته شده است.

 

زبان مالایی و اندونزیایی

همانطور که از نام این زبانها بر می آید، در کشورهای مالزی و اندونزی به این زبانها صحبت میشود. این دو زبان نیز بسیار نزدیک به هم هستند و تفاوتهایی در لهجه دارند. علاوه بر این دو زبان، زبان باهاسا مالای یا باهاسا اندونزی در کشور سنگاپور که درگذشته بخشی از مالزمالاییی بوده نیز استفاده می‌شود، اما بیشتر مالای زبانان به‌اندازه کافی به زبان انگلیسی تسلط دارند.

 

10 زبانی که در این مقاله از آنها نام بردیم، پرکاربردترین زبان های دنیا بهستند. اگر قصد مسافرت یا مهاجرت به این کشور ها را دارید، بهتر است پیش از مسافرت، اطلاعات کافی درباره زبان مردم کشور مورد نظرتان داشته باشید. البته که این کشورها در حال پیشرفت و توسعه در رمینه های گوناگون فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و.. هستند و همین علت می تواند  گستردگی این زبانها را تغییر دهد تغییرات به صورت چشمگیری برتری زبان ها را در رتبه بندی جابجا کند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *