تقویت لهجه زبان انگلیسی

تقویت لهجه زبان انگلیسی

زمانی که میخواهید یک زبان جدید یاد بگیرید، تلفظ صحیح کلمات بسیار مورد اهمیت است اگر برای کار ، تحصیل یا سفر میخواهید به کشوری بروید لازم است با نکاتی جهت تقویت لهجه زبان انگلیسی آشنا شوید که بتواند در این مسیر به شما کمک کند.

یادگیری لهجه مناسب آن کشور برای شما عزیزان بسیار خوب است. اما مسئله ای که در این مطح می شود این است که تلفظ احتمالا دشوارترین بخش زبان انگلیسی برای بهبود در خارج از کلاس است.

در این مطلب چند نکته اساسی برای داشتن اکسنت بهتر را با شما در میان می‌گذاریم. صبور باشید و هر روز تمرین کنید تا تغییر را در لهجه خود ببینید.

 

روش های تقویت لهجه زبان انگلیسی

1.تقویت لهجه زبان انگلیسی با فایل‌های محلی

هنگامی‌که آموختن زبان انگلیسی را در ایران آغاز کنید، با فایل‌های شنیداری زیادی روبه‌رو می‌شوید. بسیاری از این فایل‌ها در ایران تهیه شده‌اند. برای تقویت اکسنت خود، از فیلم‌ ها،سریال ها، برنامه های تلوزیونی و آهنگ‌های لهجه نیتیو استفاده کنید. در این‌صورت اگر به لهجه آمریکایی علاقمندید از فایل‌های تهیه شده در آمریکا و اگر به لهجه بریتانیایی (بریتیش) علاقمندید از فایل‌های تهیه شده در انگلستان استفاده کنید.

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسیبهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی

2.تقویت لهجه زبان انگلیسی با دقت به ریتم حرف زدن دیگران

هنگامی‌که با اهالی زبان اصلی صحبت می‌کنید، به ریتم حرف زدن آن‌ها دقت کنید. نوع بیان کلمه‌ها می‌تواند به طبیعی‌تر شدن لهجه انگلیسی شما کمک کند. هنگام حرف زدن با اهالی زبان دقت کنید که آن‌ها چگونه حرف می‌زنند، چه لحنی دارند، آهنگ بیان جمله‌هایشان چگونه است. سپس سعی کنید هنگام حرف زدن این نکته‌ها را رعایت کنید.

3. تاثیر ضبط صدا در تقویت لهجه انگلیسی

همه ما فکر می‌کنیم لهجه انگلیسی خوبی داریم. منظور این نیست که حتما لهجه بدی دارید اما معمولا اکسنت خود را بهتر از آن‌چه که هست می‌پنداریم. پس صدای خود را ضبط کنید و تا حد امکان بی‌طرفانه به آن گوش کنید. به کلمه‌هایی که اشتباه تلفظ می‌کنید و ریتم حرف زدن خود دقت کنید و سعی کنید در آینده اشتباه های خود را تکرار نکنید.

 

4.قضاوت دیگران برای تقویت لهجه انگلیسی

هنگامی‌که در کلاس زبان حضور دارید یا با دوست بومی خود صحبت می‌کنید، از دیگران بخواهید اشتباه شما را تصحیح کنند یا درمورد لهجه شما نظر بدهند. در این سایت، اهالی زبان انگلیسی صدای شما را می‌شنوند و نظر خود را اعلام می‌کنند.

5.بلندخوانی برای تقویت لهجه انگلیسی

پیش از این درمورد اهمیت ریدینگ و لزوم هر روز خواندن در یادگیری زبان صحبت کردیم. اگر هر روز با صدای بلند متنی را برای خود بخوانید، اعتمادبه‌نفس شما برای اسپیکینگ هم افزایش می‌یابد. به جای کلمه‌ها، تمرکز خود را بر جمله‌ها و آهنگ بیان آن‌ها بگذارید.

6.آواز بخوانید تا لهجه انگلیسی بهتری داشته باشید.

یکی از آهنگ‌های موردعلاقه خود را انتخاب کنید و متن آن را پیدا کنید.سپس همراه با خواننده آهنگ را بخوانید. نگران صدای خود نباشید! آواز خواندن یکی از بهترین راه‌های تقویت اسپیکینگ و اکسنت است.

7.برای تقویت لهجه انگلیسی، از سرعت خود بکاهید!

بسیاری از زبان‌آموزان فکر می‌کنند اگر تندتر صحبت کنند بیشتر شبیه به اهالی بومی و نیتیو می‌شوند. اما باید بدانید سریع صحبت کردن اثر منفی دارد. چون هنگام سریع صحبت کردن، کلمه‌ها را هم به‌درستی تلفظ نمی‌کنید. برای تقویت لهجه، آرام‌تر حرف بزنید و روی تلفظ‌های صحیح و لحن و بیان ادای جمله‌ها دقت کنید.

8.استفاده از دیشکنری‌های صوتی برای تقویت لهجه انگلیسی

هرگاه معنای واژه‌ای را در دیکشنری جست و جو می‌کنید، به تلفظ آن هم دقت کنید. بهتر است از دیکشنری‌های صوتی استفاده کنید. چند بار به تلفظ صحیح واژه گوش کنید، سپس سعی کنید آن را تقلید کنید. در نهایت واژه را در یک جمله به کار ببرید. در این مرحله باید دقت کنید هنگام بیان جمله، تلفظ کلمه را رعایت کنید.

9.تصور کنید تا لهجه انگلیسی شما تقویت شود.

چشم‌های خود را ببندید و تصور کنید درحال بیان کلمه خاصی هستید. حالت چهره، دهان و زبان خود را تصور کنید. آن‌چه را تصور کردید، انجام دهید.

تصور کردن مرحله دیگری هم دارد؛ هنگام صحبت کردن تصور کنید که نیتیو هستید. ژست، حالت چهره و لحن صحبت کردن خود را بر این اساس بنیان کنید تا اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنید.

10.برای تقویت لهجه انگلیسی جلوی آینه بایستید.

 

جلوی آینه بایستید و به صورت، دهان و زبان خود هنگام ادای کلمه‌ها دقت کنید. حالت چهره، دهان و زبان خود را با یکی از اهالی بومی زبان در یک برنامه تلوزیونی مقایسه کنید.

 

11.برای تقویت لهجه انگلیسی کلمه‌ها را بشکنید

لیستی از کلمه‌هایی که تلفظ دشوای دارند انتخاب کنید و هر روز چند کلمه را تمرین کنید. کلمه را بخش کنید و سعی کنید بخش‌ها را درست تلفظ کنید. سپس چند بخش را با هم ترکیب کنید.

دقت داشته باشید برای خوب صحبت کردن و لهجه یا اکسنت خوب داشتن باید روی دیگر مهارت‌های زبان هم سرمایه‌گذاری کنید. ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ خود را تقویت کنید و هم‌زمان به فکر لهجه اصلی هم باشید. این‌گونه با تقویت همه مهارت‌ها هم یادگیری زبان برای شما جذاب‌تر و ساده‌تر می‌شود و هم در آزمون‌های بین‌المللی زبان نمره‌های بهتری کسب می‌کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *