اسپیکینگ آیلتس چگونه است ؟

اسپیکینگ آیلتس چگونه است

اگر در جریان نیستید که اسپیکینگ آیلتس چگونه است باید به شما بگوییم که این بخش برای ارزیابی مهارت گفتاری شما طراحی شده و پیرامون معرفی خودتان و صحبت در مورد تحصیلات،شغل شما انجام می گیرد، آزمون اسپیکینگ آیلتس در 3 بخش متفاوت با هدف اینکه توانایی گفتگوی شما در موضوع های مختلف چگونه است برگزار می شود که 11 تا 14 دقیقه زمان می برد و صدای شما در این بخش ضبط می شود.

بخش های آزمون اسپیکینگ آیلتس

بخش اول (مدت زمان 5 – 4 دقیقه)

ابتدا در این بخش ممتحن خود را معرفی کرده و از شما می خواهد خود را معرفی کرده و هویتتان را تایید کنید.(با ارائه کارت شناسایی معتبر،کارت ملی و یا پاسپورت) سپس سوالاتی از قبیل منزل،خانواده،کار،مطالعه، علایق از علایق شما می پرسند.

بخش دوم (مدت زمان 4 – 3 دقیقه)

به شما یک کارت داده می شود و روی آن یک موضوع نوشته شده است. باید راجب آن موضوع به تنهایی صحبت کنید.شما یک دقیقه وقت دارید تا آماده شوید. سپس 2 دقیقه راجب موضوع صحبت کنید.بعد از آن اگزمینر یک یا دو سوال راجب همان موضوع از شما می پرسد.

در این بخش امکان نوشتن یادداشت و نوت برداری در مدت زمان یک دقیقه آمادگی وجود دارد. کلا سه تا چهار دقیقه شامل یک دقیقه آمادگی طول خواهد کشید.

 

بخش سوم (مدت زمان 5 – 4 دقیقه)

این بخش بحث و گفتگو (discussion) می باشد.در بخش سه سوالات بیشتری راجب موضوع مطرح شده در بخش دو پرسیده می شود.این بخش به صورت بحث بین شما و اگزمینر می باشد.

توجه داشته باشید که اسپیکینگ آیلتس یک چهارم نمره کل یا همان نمره overall است.

نمره دهی در آزمون اسپیکینگ آیلتس چگونه است ؟

نمره دهی اسپیکینگ آیلتس بر طبق عملکرد شما در طول آزمون شفاهی بر اساس معیارهای آیلتس توسط ممتحن رسمی سنجیده می‌شود. این معیارها عبارتند از: تسلط و انسجام کلام، دایره واژگان، صحت و تنوع ساختار و تلفظ صحیح.

نمرات به صورت اعداد صحیح (7 ) و اعشاری (7.5) گزارش می‌شوند.

برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله اسپیکینگ IELTS مراجعه کنید که در مورد اشتباهاتی است که در آزمون اسپیکینگ آیلتس نباید انجام دهید توضیح می دهد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *