پر کردن پاسخنامه آیلتس

پر کردن پاسخنامه آیلتس

شما به عنوان یک داوطلب شرکت در آزمون آیلتس چقدر شرایط روز آزمون و نحوه برگزاری آن آشنایی دارید؟ آیا شما هم همانند بسیاری دیگر از داوطلبان که تاکنون تحربه آیلتس را ندارند تصور می کنید که استفاده از منابع و تمرین و تکرار مطالب مهم مربوط به 4 مهارت اصلی برای کسب نمره بالای 7 کفایت می کند؟ حقیقت این است که آشنایی با برخی نکانی که مربوط به شرایط و نحوه برگزاری آزمون می شود تاثیر زیادی در نمره دریافتی شما دارد. تعداد سوالات، زمانبندی پاسخگویی به آنها و حتی نحوه پر کردن پاسخنامه آیلتس از مواردی هستند که اغلب اوقات داوطلبان به سادگی از کنار آنها می کذرند و اهمیتی قائل نمی شوند!

روش هایی وجود دارند که شما را با جزئیات آنچه که در روز آزمون IELTS اتفاق می افتد آشنا می کند. شرکت در کلاس های آمادگی آزمون آیلتس و استفاده از تجربیات اساتید برتر، شرکت در آزمون های آزمایشی ماک آیلتس و البته مطالعه کافی مقالاتی که تجربیات داوطلبانی که در سالهای اخیر در آزمون شرکت کرده اند از جمله این روش ها هستند.

در ادامه به اصول و قواعدی که هنگام پر کردن پاسخنامه آیلتس رعایت کنید تا نمره تان به درستی محاسبه شود را با هم مرور می کنیم:

اصول پر کردن پاسخنامه آیلتس

در آزمون آیلتس جدا از مهارت اسپیکینگ که به صورت شفاهی برگزار می شود و پاسخنامه رایتینگ که باید متنی را در آن بنویسید، دو مهارت دیگر یعنی ریدینگ و لیسنینگ پاسخنامه هایی را دارند که باید آنها را بصورت صحیح پر کنید.

پر کردن پاسخنامه ielts listening

در ابتدای بخش لیسنینگ در مدت زمان آن ۳۰ دقیقه یک فایل صوتی ضبط شده برایتان پخش می شود. در این مدت شما تنها بقدری فرصت دارید که نکات مهم فایل صوتی را نوت برداری کنید یا دوره عبارات کلیدی در برگه سوالات را خط بکشید.پس از به اتمام رسیدن فایل صوتی، تنها زمانی معادل ۱۰ دقیقه زمان دارید تا پاسخ های خود را در پاسخنامه یا answer sheet وارد نمایید.

نمونه پاسخنامه آیلتس

پر کردن پاسخنامه ielts reading

به بخش ریدینگ آیلتس یک ساعت زمان اختصاص داده شده است که طی مدت زمان یک ساعته باید به ۴۰ سوال در این بخش پاسخ دهید. با شروع بخش reading برگه سوالات به همراه پاسخنامه در اختیار شما قرار می گیرد. واضح است که در این بخش نیز مدت زمان خیلی کمی برای پاسخ دادن به این 40 سوال در اختیار دارید. بنابراین حتما پاسخ سوالات را تک به تک وارد answer sheet کنید. در غیر این صورت برای وارد کردن همه پاسخ ها به پاسخنامه با کمبود وقت مواجه می شوید و احتمال خطا در وارد کردن پاسخها در شرایط استرس زایی که در انتهای زمان این بخش وجود دارد بسیار بالا می رود.

نکات تاکیدی در پر کردن پاسخنامه آیلتس

  1. در ابتدای کار شماره داوطلبی خود را بطور کامل پر کنید.
  2. نام کامل خود را با حروف بزرگ (Capital Letters) بنویسید
  3. دقت کنید که در پاسخ ها غلط املایی نداشته باشید.
  4. به هیچ وجه از خودکار برای پاسخ دادن استفاده نکنید!
  5. برای نوشتن پاسخ هایتان حتما از مداد استفاده کنید.
  6. تاریخ امتحان میبایست در قسمت day و month هایلایت یا shade شود.
  7. در خارج از محدوده مشخص شده برای پاسخ ها هیچ چیز ننویسید؛ چرا که تقلب محسوب خواهد شد!
  8. اگر spelling کلمه درست نباشد نمره آن را نمیگیرید.
  9. در صورتی که پاسخ سوالی را نمیدانید، آن را بصورت حدسی تان را وارد کنید تا اگر درست باشد نمره آن را دریافت کنید.
  10. به جمع یا مفرد بودن جواب ها بسیار دقت کنید.
  11. اگر پاسخ سوالی را اشتباه وارد کردید. می توانید آن را خط زذه و کنارش پاسخ صحیح را بنویسید.

پاسخنامه های آیلتس

  • پاسخنامه آیلتس بالا با مداد تکمیل شده است و بخش های مورد نیاز پر شده اند.
  • املای کلمات در سراسر پاسخنامه قابل قبول است.
  • فقط یک پاسخ کامل نشده است (به یاد داشته باشید همیشه می توانید حدس بزنید)
  • اصلاحات ببا خط زدن پاسخ اشتباه و دوباره نوشتن آن انجام شده است

قطعا از اهمیت نتیجه و کاربرد مدرک ielts با خبرید و میدانید از آنجایی که که هزینه ثبت نام آیلتس به دلار محاسبه می شود باید هزینه بالایی قریبا به 6 میلیون تومان در سال 2021 پرداخت کنید. بنابراین توصیه می کنیم تا با دانش کافی و علم به جزئیات شرایط برگزاری آزمون نسبت به شرکت در آن اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *