اعتراض به نمره تافل (درخواست تجدید نظر)

اعتراض به نمره تافل

بسیاری از کسانی که در آزمون تافل شرکت می کنند پس از اعلام نتایج نسبت به نمره خود معترض هستند و اعتراص به نمره تافل خود دارند. ما در این مقاله می خواهیم تمام آنچه لازم است شما جهت اعتراض به نمره تافل بدانید را به طور کامل برای شما عزیزان توضیح دهیم.

به چه مواردی میتوان اعتراض کرد؟

پس از اعلام نتایج آزمون چنانچه روی نمره‌ی خود معترض باشید. تنها 30 روز پس از تاریخ امتحان فرصت درخواست تجدید نظر یا اعتراض دارید. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که شما قادر به اعتراض روی چه قسمت‌ّهایی از امتحان خود هستید؟  speaking وwriting  بر خلاف Listening و Reading به صورت دستی تصحیح می شوند و از این رو ممکن است بر اثر خطای انسانی اشتباهات مورد بررسی قرار گیرند. در صورت داشتن تجدید نظر یا اعتراض، می‌توانید این درخواست را برای هر یک از قسمت‌هایspeakingیاwritingیا هر دو آنها ارسال کنید.در طول بازبینی مجدد قادر به ارسال نمره به کالج، ‌موسسه یا دانشگاه نیستید.در صورت مشکل در هر دو بخش بهتر است در زماندرخواست بازبینی برای هر دو آنها فرم پر کنید،چرا که تنهایک بار قادر به ارسال درخواست خواهید بود. بنابراین شما نمی‌توانید ابتدا درخواست بررسی قسمت speaking و سپس درخواست بررسی قسمتWritingرا به ETS ارسال کنید. هزینه‌ی بررسی نمره‌ی هر بخش 80 دلار و هزینه‌ی بررسی هر دو بخش 160 دلار است.

اعتراض به نمره تافل (درخواست تجدید نظر)

چه زمانی نیاز به تجدید نظر یا اعتراض به نمره تافل وجود دارد؟

  1. تنها به یک یا دو نمره بیشتر نیاز داشته باشید.

اکثر افرادی که درخواست بازبینی نمره می‌کنند، نمره‌ی بالاتری دریافت می‌کنند. این به دلیل دقت تصحیح بیشتر ETS به امتحان است. با این حال انتظار معجزه نداشته باشید، ممکن است چند نمره بالاتر یا حتی پایین‌تر شوید.

  1. زمانی برای امتحان مجدد نداشته باشید.

نمره جدید تقریبا 3 هفته پس از درخواست برای شما ارسال می‌شود. 3 هفته مسلما وقت کمتری نسبت به آزمون مجدد تافل زمان می‌برد. اگر زمانی برای امتحان مجدد ندارید بهتر است درخواست بدهید و انتظار بهترین را داشته باشید.

چه زمانی نباید درخواست بررسی مجدد نمره بدهید؟

  1. هر وضعیت دیگری به غیر از دو موردی که در قسمت بالا ذکر شد.

به غیر از دو مورد ذکر شده در قسمت بالا، زمان و هزینه‌ی خود را برای این کار تلف نکنید.

  1. بیش از 30 روز از تاریخ امتحان گذشته باشد.

تنها 30 روز مهلت تجدید نظر یا اعتراض به نمره‌ی آزمون خود را دارید.

  1. قبل از تجدید نظر یا اعتراض باید نمرات را به دانشگاه یا کالج ارسال کرده باشید.
  2. روی قسمتی که دوباره امتیاز داده شده، اعتراض کنید

اگر می‌خواهید هر دو قسمت Speaking و Writing دوباره بررسی شود، همزمان برای هر دو درخواست بدهید؛ چرا که بررسی مجدد تنها یک بار قابل انجام است.

مراحل درخواست تجدید نظر یا اعتراض به نمره آزمون تافل

برای درخواست اعتراض روی نمره تافل کافی است از سایت ETS فرم مربوط به درخواست بررسی مجدد را پر کنید و به شماره‌ی مربوطه فکس کنید. جهت پرداخت هزینه باید فرم پرداخت را به صورت آفلاین پر کنید. برای پر کردن فرم پرداخت از پنج طریق کارت اعتباری، چک الکترونیکی، پی پال، چک کاغذی و وسترن یونیون قادر به پرداخت هزینه خواهید شد.

  1. کارت اعتباری: درصورتیکه از کارت اعتباری برای پرداخت هزینه استفاده می کنید، می توانید از هر واحد پولی مبلغ خود را پرداخت کنید.
  2. چک الکترونیکی: در بانک های آمریکا یا قلمرو آن تنها می توانید از این روش برای پرداخت هزینه به صورت آنلاین یا با استفاده از تلفن استفاده کنید.

برای استفاده از این روش باید شماره حساب بانکی، شماره ترانزیت و ردیابی بانک را در پایین چک بنویسید.

  1. حساب پی پال: شما می‌توانید برای پرداخت هزینه از پی پال نیز کمک بگیرید.
  2. چک کاغذی یا حواله پول: باید به دلار آمریکا و ETS-TOEFL قابل پرداخت باشد.

در این روش چک باید توسط صاحب حساب یا امضا کننده مجاز، امضا شود. نام و آدرس پرداخت کننده، به جای امضا، قابل قبول نیست. در زیر چک همچنین باید نام بانک، آدرس بانک، شماره حساب و نام و آدرس پرداخت کننده نوشته شود.

  1. وسترن یونیون: تنها برای سفارشات پستی استفاده می‌شود.

معرفی فرم های پرداختی که قابل قبول نیستند

  1. هزینه نقدی
  2. چک های از تاریخ گذشته
  3. هر ارزی غیر از دلار آمریکا
  4. رسید چک های بانکی
  5. کوپن UNESCO
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *