هزینه آزمون تافل چقدر است؟

هزینه آزمون تافل

هر ساله عده زیادی در آزمون تافل که بعنوان یکی از معتبرترین آزمونهای زبان انگلیسی شناخته میشود شرکت می کنند تا از مزایای داشتن مدرک تافل بهره مند شوند و بتوانند با داشتن این مدرک برای مهاجرت، ترفیع شغلی و یا تحصیل در دیگر کشورها اقدام کنند. آزمون تافل در ایران تنها بصورت اینترنتی ( toefl iBT ) برگزار میشود و مدرک آن تا دو سال اعتبار دارد. سوالی رایجی که برای بسیاری از زبان آموزان و داوطلبان پیش میاید این است که هزینه آزمون تافل چقدر است؟ و در صورت کنسلی و یا به تعویق انداختن روز آزمون، برای هزینه ای که برای ثبت نام پرداخت می کنند، چه اتفاقی می افتد؟!

 

آمادگی برای آزمون Toefl

ثبت نام تافل هر ساله با افزایش قیمت مواجه است و از آنجایی که این هزینه به دلار تعیین می شود و باید پرداختی را به تومان انجام دهید، توصیه می کنیم که با آمادگی کافی در آزمون شرکت کنید تا بتوانید با کسب نمره بالا موفقیت در این آزمون مهم و سرنوشت ساز را تجربه کنید. استفاده از منابع معتبرتافل برای آمادگی آزمون، ثبت نام در کلاس های خصوصی اساتید برتر و شرکت در آزمون ماک تافل به شما کمک می کند تا بتیجه بهتری بگیرید.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین منابع آزمون تافل از دید اساتید

 

هزینه ثبت نام تافل در 2021

طبق جدیدترین اطلاعات هزینه آزمون تافل در ایران ۲۵۵ دلار تعیین شده است. این مبلغ را باید هنگام ثبت نام در سایت ETS پرداخت کنید. جالب است بدانید که هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون تافل وجود ندارد و می توانید هر چند بار که بخواهید به فاصله ۱۲ روز در آزمون شرکت کنید اما توصیه می کنیم که با آمادگی کافی در آزمون شرکت کنید و اگر مجددا قصد آزمون دادن دارید، حتما دانش خود را بالا ببرید و آزمون های آزمایشی را بطور جدی دنبال کنید.

 

تاریخ قرمز در ثبت نام تافل

زمانی وجود دارد که اصطلاحا به آن تاریخ قرمز گفته میشود. به این معنا که اگر کمتر از ۵ روز به آزمون تافل باقی مانده باشد و بخواهید که در آزمون ثبت نام کنید، باید علاوه بر هزینه ثبت نام در آزمون، طبق مقررات ETS مبلغ ۳۵ دلار بیشتر پرداخت کنید.

 

هزینه به تعویق انداختن Toefl

اگر که تحت هر شرایطی بخواهید تاریخ حضور در جلسه آزمون را به تعویق بیندازید، حتما باید ۳ روز قبل از امتحان (بدون حساب کردن روز آزمون) اقدام کنید و قبل از انتخاب تاریخ جایگزین، 60 دلار پرداخت کنید.  برای به تعویق انداختن زمان آزمون تافل به صورت آنلاین باید در پنل کاربری از سایت ETS روی View Order (s) و سپس Modify یا Cancel در صفحه ثبت نام خود کلیک کنید.

 

هزینه لغو آزمون تافل

برای کنسل کردن آزمون تافل، باید حداقل یک هفته پیش از تاریخ آزمون انصراف دهید. برای این کار باید در سایت تافل، وارد پروفایل شخصی خود شده و روی دکمه کنسل کلیک کنید. در چنین شرایطی تنها نصف مبلغ به شما بازمیگردد. پروسه بازگشت وجه حدود ۳ ماه و نیم زمان میبرد. سپس با هماهنگی مرکزی که پول به حسابش واریز گردیده است میتوانید مبلغ را دریافت کنید. موسسه ETS طی یک E-mail واریز مبلغ برگشتی را به شما اطلاع میدهد.

 

درخواست گواهینامه های بیشتر

هزینه اولیه ای که برای ثبت نام پرداخت می کنید به ما اجازه ارسال این آزمون به ۴ دانشگاه را می دهد. ادر صورتی که بخواهید نمره آزمون تافل را به بیش از ۴ دانشگاه ارسال کنید، برای صدور گواهینامه های بیشتر باید به ازای هر گواهینامه مبلغ ۱۸دلار پرداخت کنید. وبسایت ETS بسته های مختلفی را برای افرادی که به گواهینامه های زیادی نیاز دارند ارائه کرده است تا هزینه کمتری را پرداخت نمایند.

برای سفارش گواهینامه های بیشتر، وارد حساب کاربری خود شوید و گزینه View Orders را انتخاب کنید.با این کار میتوانید گواهینامه های اضافی که میخواهید را با اعتبار ۲ سال از تاریخ برگزاری آزمون تافل انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Register for a Test/Order Score Reports کلیک کنید. فراموش نکنید که باید از طریق PayPal هزینه را پرداخت کنید. این گواهینامه ها نیز همانند آزمون تافل تا ۲ سال اعتبار دارند و پس از آن نمی توانید با این مدرک نسبت به اپلای کردن در دانشگاه ها اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *