انواع سوالات ریدینگ آزمون آیلتس

انواع سوالات ریدینگ آیلتس

برای اینکه با آمادگی کافی در آزمون آیلتس شرکت کنید لازم است که از نمره بندی، زمانبندی برگزاری هر یک از بخشها و انواع سوالاتی که در آزمون مطرح میشوند آگاهی کامل داشته باشید. در این مقاله به انواع سوالات ریدینگ آیلتس میپردازیم چراکه تنوع سوالات در بخش ریدینگ بسیار بالاست. حتما باید برای رویارویی با آنها آماده باشید و بقدر کافی تمرین کنید تا در روز آزمون دچار اشتباه نشوید و زمان را از دست ندهید. البته این نکته را نیز درنظر داشته باشید که تمام این مدل سوالات در یک آزمون قرار نمی‌گیرند و شما در آزمون خود با تنها چند نوع از این 9 مدل سوال مواجه خواهید شد.

 

9 مدل از سوالات در ریدینگ آزمون آیلتس

در این بخش شما را با هر 9 مدل از سوالات و نحوه پاسخگویی به آنها که ممکن است در ریدینگ آیلتس با آنها مواجه شوید آشنا می کنیم. تا با آشنایی کافی نسبت به ریدینگ آزمون آیلتس به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید.

 

1. سوالات پاسخ کوتاه: 

همانطور که از نام این سبک از سوالات مشخص است، باید پاسخی کوتاه در حد چندکلمه برای آنها در نظر بگسرید و نیازی به جمله بندی طولانی نیست.

2. سوالات چند گزینه‌ای:

در این نوع سوالات، تنها یکی از چند گزینه پیش رویتان صحیح است و از بین گزینه‌های موجود باید یکی را انتخاب کرده و به پاسخنامه انتقال دهید.

ریدینگ آزمون آیلتس

3. سوالات تکمیل جمله:

در این نوع از سوالات تعدادی جمله با جای خالی دارید که پس از خواندن متن ریدینگ باید با توجه به موضوع آن، جاهای خالی را با کلمات مناسب کامل کند.

4. سوالات تطبیق آخر جمله‌ها:

در این مدل از سوالات، دو لیست از نوشته ها را در مقابل خود مشاهده میکنید. یکی لیست با جملات ناقص بدون پایان و لیست دیگر شامل جملاتی که پایان‌های احتمالی برای لیست اول را شامل میشود. برای پاسخ به این سوالها باید جملات لیست اول و دوم را کنار هم قرار دهید و پس از تطبیق جملات، برای جملات ناقص پایان‌ های صحیح و مرتبط را انتخاب نمایید.

5. سوالات درست، نادرست و داده نشده:

این دسته از سوالات لیستی از گزاره‌ها را تشکیل میدهند که باید براساس اطلاعات موجود در متن ریدینگ تشخیص دهید که آیا آنها درست، نادرست یا نامعین هستند. این نوع سوالات معمولا دشوارترین نوع سوالات ریدینگ را تشکیل میدهند؛ چرا که برای سنجیدن میزان تسلط شما بر تمامی موضوعات بیان شده در متن ریدینگ مطرح میشوند.

آمادگی ریدینگ آیلتس

6. سوالات تطبیق عناوین:

یکی دیگر از روشهایی که برای ارزیابی شما نسبت به درک مطلب ریدینگ وجود دارد، این است که از شما می خواهند تا عناوین را با بخش‌هایی از متن مطابقت دهید. برای تقویت این مهارت حتما باید تست های ریدینگ بسیاری را تمرین کنید. بطوری که بتوانید به هر سوالی از آن پاسخ دهید و آن را تحلیل کنید.

7. سوالات مربوط به تکمیل خلاصه:

در این سبک از سوالات، خلاصه‌ای از متنی که در ریدینگ ielts آورده شده است را مشاهده می کنید که در برخی قسمتهای آن جای خالی وجود دارد. شما موظفید برای پاسخگویی به سوالات از کلماتی که در اختیارتان قرار داده شده است استفاده کنید. ممکن است بجای لیست کلمات از شما بخواهند که از کلمات موجود در متن اصلی ریدینگ برای پر کردن جاهای خالی استفاده کنید.

ریدینگ آیلتس

8. برچسب زدن نمودار:

ممکن است سوالاتی مطرح شود که در آن از شما بخواهد نمودار را برچسب گذاری کند. (این نوع سوالات از ترتیب متن ریدینگ پیروی نمیکنند.)

9. تطبیق اطلاعات با پاراگراف‌ها:

بر خلاف سوالات صحیح و غلط و تطبیق عناوین، در این سبک از سوالات ریدینگ ielts نیازی نیست که به کل متن اشراف داشته باشید؛ بلکه تنها کافیست تا عبارت‌های داده شده را خوانده و با پاراگراف‌های متن مطابقت دهید به این صورت که اطلاعات خاصی را در پاراگراف پیدا کرده و پاسخ سوال را بیابید.

 

همانطور که دیدید تنوع انواع سوالات ریدینگ آیلتس بسیار بالاست و در هر آزمون اکثر نمونه‌های فوق را مشاهده خواهید کرد. بنابراین آشنایی با آنها و نحوه پاسخگویی سریع به هر سوال با توجه به نوع آن، می تواند در رسیدن به نمرات بالاتر در آزمون آیلتس شما را یاری نماید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *