تقویت زبان انگلیسی برای مهاجرت

تقویت زبان انگلیسی برای مهاجرت

اگر که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارید، قطعا میدانید که باید نسبت به جملات و مکالمات کاربردی و روزمره از تسلط کافی برخوردار باشید و نمره و مدرکی از زبان انگلیسی را که کشور موردنظر برای مهاجران تعیین کرده است را داشته باشید. بنابراین با توجه به اهمیت تقویت زبان انگلیسی برای مهاجرت، قصد داریم تا روش هایی را برای به خاطر سپردن عبارات و جملات رایج و کاربردی در زبان انگلیسی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

تکنیکهای تقویت زبان انگلیسی پیش از مهاجرت

1- کلاس خصوصی ثبت نام کنید.

بهترین روشی که برای یادگیری سریعتر زبان انگلیسی و پیشرفت سریع در کوتاه مدت به شما توصیه میکنیم، یادگیری زیرنظر استاد خوب زبان انگلیسی است. استادی که سالها تجربه آموزش و تربیت زبان آموزان در دوره های آیلتس و تافل را دارد، قطعا می تواند پس از تعیین سطح و آگاهی از سطح اطلاعاتتان از زبان انگلیسی، برنامه ای فشرده برای آموزش، ارزیابی و رفع اشکالاتتان در نظر بگیرد.

استاد خصوصی زبان انگلیسی

2- خود را در انگلیسی غرق کنید.

یکی از موثرترین روشها برای تقویت زبان انگلیسی پیش از مهاجرت این است که در محیطی که همه انگلیسی صحبت می کنند مانند چت روم های انگلیسی، کلاس های زبان انگلیسی حاضر شوید یا با دوستان خود انگلیسی صحبت کنید. علاوه بر این گوش دادن به آهنگهای انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی و  دیدن فیلم های انگلیسی کمک می کنند تا پیشرفت چشمگیر خود در این مسیر را شاهد باشید. ضمن کسب آموزش های مدنظر، به برنامه‌های رادیو و پادکست‌های محلی نیز گوش فرادهید تا به نوع لهجه کشوری که به آن مهاجرت میکنید نیز عادت کنید. این روش یکی از بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت به حساب می آید.

مقاله مرتبط: آموزش گام به گام یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

3- از هر فرصتی برای تمرین انگلیسی استفاده کنید.

زمانی که تصمیم به مهاجرت میگیرید، به این معناست که شما میپذیرید که ادامه زندگیتان را در کشور دیگری سپری کنید. بنابراین باید صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن به انگلیسی را نیز بیاموزید. برای این کار میتوانید در شهر خود به کلاس تقویت مکالمه بروید و با دانشجویان زبان انگلیسی که می خواهند به زبان انگلیسی با دیگران چت کنند، ارتباط برقرار کنید. یادگیری زبان مانند ورزش کردن است. هر چقدر که تمرین شما بیشتر باشد ورزیده تر خواهید شد و میتوانید راحت تر و روان تر صحبت کنید و ارتباط برقرار کنید.

study for ielts

4- کتاب انگلیسی در سفر تهیه کنید.

ممکن است بگویید اپلیکیشن های بسیاری برای انگلیسی در سفر وجود دارد که شما را از داشتن کتاب راهنما بی نیاز می کند. تلفن همراه برای نگه داری یادداشت ها و اطلاعات مربوط به اقامت در هتل گزینه بسیار خوبی است اما بعنوان راهنمای سفر به شما کمک می کند تا با اسامی مکان های مشهور کشوری که به آن مهاجرت کرده اید بیشتر و بهتر آشنا شوید . از این که کتاب همیشه همراه شما باشد، هر جایی که به آن نیاز باشد می توانید نگاهی به کتاب بیندازید تا مشکلتان حل شود .

5- نحوه‌ی درخواست کردن‌ها را بیاموزید.

یکی از بزرگ‌ترین چالش هایی که با آن مواجه خواهید شد این است که نمی‌دانید با چه ادبیاتی درخواست و تقاضای خود را مطرح نمایید. چراکه بسیاری از جملات و عباراتی که در کتابها میخوانیم و میاموزیم به صورت دستوری و بسیار ادبی هستند. طبیعتا اگر از این عبارات استفاده کنیم، جملاتمان متناسب با ادبیات عامیانه ساکنان کشور مورد نظرمان نخواهد بود. به عبارت دیگر مطلب اساسی این است که برای یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت، نمره‌ی آیلتس و تافل ما آنقدر تأثیرگذار نیست بلکه آشنا بودن با فرهنگ زبانی کشور مقصد اهمیت بسیار بیشتری دارد. به عنوان مثال فرهنگ درخواست در کشورهای استرالیا و نیوزیلند بی‌اندازه نرم و مؤدب و غیر مستقیم است و اگر نخواهیم یاد بگیریم که چطور در مورد نیازمان صحبت کنیم یا کاری را نقد کنیم، ممکن است خیلی گستاخ و پرمدعا به نظر برسیم.

در این مقاله تلاش کردیم تا با ارائه راهکارها و نکات کاربردی برای تقویت زبان انگلیسی برای مهاجرت بپردازیم تا بلکه همین نکات ساده بتوانند شما را در این مسیر کمک کنند. شما عزیزان میتوانید از تجربیات استاد سجادی در زمینه تدریس زبان آموزان و شرکت کنندگان آزمونهای بین المللی زبان انگلیسی بهره ببرید و با آمادگی بالایی نسبت به مهاجرت اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *