یادگیری موثر زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان ممکن

یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم فرایندی است که کاملا به خود شما وابسته است. به این معنا که با توجه به هدفی که از یادگیری انگیسی در سر دارید و میخواهید 4 مهارت اصلیتان را تقویت کنید، مدت زمانی که برای دریافت مدرک مورد نظر در اختیار دارید و میزان اشتیاق و انگیزه شما در این مسیر بسیار تعیین کننده است. سبک مطالعاتی که برای یادگیری طبق آن پیش میبرید قطعا با افراد اطرافتان متفاوت است؛ به همین جهت اگر که میخواهید یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان را تجربه کنید نیاز دارید که نکات مربوط به آن را بشناسید و اجرا کنید. طبق عملکردی که خواهید داشت تعیین می کنید که چه مدت زمان برای رسیدن به این هدف باید صرف کنید.

نکات مهم برای بالابردن سرعت یادگیری زبان انگلیسی

اهمیت تعیین هدف از یادگیری را نباید دست کم بگیرید! پیش از اینکه بخواهید روش های بالابردن سرعت در یادگیری زبان انگلیسی را ارزیابی کنید زمان بگذارید و هدف خود را کاملا صریح و واضح مشخص و یادداشت کنید. هدف باید واضح و مشخص، واقع بینانه و قابل دستیابی و متناسب با سایر ادهداف و برنامه ریزی هایتان در زندگی باشد. این کار علاوه بر اینکه مسیر پیش رویتان را هموارتر میکند بلکه اساتید زبان انگلیسی که قصد آموزش به شما را دارند را برای طرح بندی روش تدریسشان راهنمایی می کند.

استفاده از برخی از روش ها مانند کاتالیزور عمل میکند به شرطی که شما بتوانید به همان میزان که سرعت آموزش را بالا میبرید، باید مدت زمان بیشتری را برای تمرین و تکرار مطالبی که می آموزید در نظر بگیرید تا به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید.

یکی از این روش ها شرکت در کلاس خصوصی است. در واقع از مزایای کلاس های خصوصی انگلیسی این است که پس از تعیین سطح و مشخص کردن هدفی که از ثبت نام در کلاس خصوصی دارید، با توجه به خواسته شما و زمانی که در اختیار دارید بهترین برنامه برای تمام زمان استاد انگلیسی برای آموزش، تمرین و رفع اشکال برای شخص شما صرف میشود.

دوره‌های خصوصی آموزش زبان انگلیسی اغلب با هدف یادگیری سریع طراحی میشوند. در اینگونه دوره‌ها معمولا چند جلسه کلاس پشت هم در یک روز تشکیل می‌شوند. زمان مرده در این دوره‌ها به مراتب کمتر است. این دوره‌ها چالش برانگیزند ولی در عوض از سرعت یادگیری بالاتری نسبت به دوره‌های معمولی بهره‌مند خواهید شد.

استاد خصوصی زبان

توجه کنید که در دوره‌های فشرده فشار بیشتری روی زبان‌آموز است، پس طوری برنامه‌ریزی کنید که با دوره پیش بروید و عقب نیفتید. در اینگونه دوره‌ها به دلیل حجم مطالبی که باید هر هفته یاد بگیرید، اگر حتی یک جلسه عقب بیفتید، جبران آن بسیار دشوار خواهد بود. به‌علاوه اگر تصمیم دارید از یک دوره فشرده به‌صورت خودآموز استفاده کنید، اهمیت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دو چندان می‌شود. حتما زمان کافی برای مطالعه و تمرین مداوم در طول روز در نظر بگیرید.

روش دیگری که برای بالا بردن سرعت در یادگیری زبان انگلیسی این است که از آنچه یادگرفته‌اید بلافاصله استفاده کنید و صحبت کنید. در ابتدای مسیر خیلی نگران اینکه ممکن است در تلفظ، گرامر و استفاده از کلمات دچار اشتباه شوید نباشید. باید همواره به خاطر داشته باشید که شما یک زبان جدید علاوه بر زبان مادریتان را می آموزید و طبیعی است که همچین اتفاقاتی رخ بدهد.

انگلیسی حرف زدن

توجه داشته باشید که استفاده سریع از آموخته‌ها چند تاثیر مثبت در روند یادگیریتان دارد:

  • اول، باعث ماندگاری آموخته‌ها در ذهن شما خواهد شد.
  • دوم، استفاده از دانسته‌ها و صحبت کردن انگیزه شما را برای یادگیری افزایش می‌دهد.
  • سوم، هنگام مکالمه و صحبت متوجه نیازهای خود، و مطالبی که باید روی آنها تمرکز کنید می‌شوید

حتما از دوره‌های آموزشی بعنوان راهنمای یادگیری استفاده کنید. دوره‌های آموزشی تنوع بسیاری دارند که هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. گرچه اکثر این دوره‌ها با دید بلند مدت تنظیم شده‌اند و تعداد کمی برای یادگیری در مدت زمان کوتاهتر گردآوری شده اند. با این حال میتوانید دوره مناسبتری را که کمتر به جزئیات پرداخته شده است را تهیه کنید.

در زندگی روزمره از زبان انگلیسی استفاده کنید.به این صورت که فیلم و سریال‌ های تفریحیتان را با فیلم و سریال انگلیسی جایگزین کنید. در وب‌سایت‌های انگلیسی به دنبال پاسخ سوالاتتان بگردید. در مسیر رفت و آمدتان به موسیقی و پادکست‌های انگلیسی گوش کنید. موبایل، تبلت و کامپیوترتان را روی زبان انگلیسی تنظیم کنید.  دوستان انگلیسی زبان در اینترنت پیدا کنید و هر روز با آنها گفتگو کنید تا به مرور تاثیرات مثبتی که این روش ها روی یادگیریتان دارد را به عینه ببینید و تحربه کنید.

تماشای فیلم و سریال انگلیسی

در این مقاله سعی داشتیم که تکنیک های یادگیری انگلیسی در کوتاهترین زمان بپردازیم. شما عزیزان میتوانید با مطالعه مقالات مرتبط در این زمینه سزعت یادگیریتان را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *