اصطلاحات رایج برای خداحافظی کردن به انگلیسی

خداحافظی کردن به انگلیسی

برای خداحافظی کردن با افراد متفاوت و در شرایط مختلف باید از کلمات و عبارات متناسب استفاده کنیم؛ به این صورت که خداحافظی کردن با دوستان صمیمی و خانواده باید با خداحافظی در محافل بسیار رسمی از نظر میزان صمیمیت و بیان احساسات تفاوت داشته باشد. تطابق دادن جملات در زبان فارسی کار ساده ای باشد، اما در زبان های دیگر مانند زبان انگلیسی که به خوبی با اصطلاحات رایج افراد نیتیو آشنایی نداریم، حتما نیاز است تا با مفهموم عبارات و فضایی که باید به هنگام خداحافظی کردن به انگلیسی به کار ببریم آشنا باشیم.

 

برخی از عباراتی که اغلب اوقات از آنها در مکالماتمان استفاده میکنیم عبارتند از:

Goodbye / Bye

کلمه‌ی Goodbye معمولا برای وقتی است که بخواهیم بگوییم دیگر تو را نخواهم دید مورد استفاده قرار میگیرد. در حالی که Bye شکل آرام تر و غیر رسمی‌تر آن است.

See You Later/ See you/ Later

در See you later و See you، کلمه‌ی «you» به شکل «ya» تلفظ می‌شود و معنای “به امید دیدار” را منتقل میکند.

 

خداحافظی به انگلیسی

این چند سبک از خداحافظی کردن به انگلیسی را حتما به یاد داشته باشید:

It Was Nice to See You Again: از این جمله را هنگام خداحافظی با فردی که از قبل می‌شناسید به کار ببرید. هنگام ملاقات کسی، احتمالا از عبارت استاندارد «nice to meet you» در مکالماتتان استفاده می کنید. آشنایی با کاربرد عبارت «It was nice to see you again»  کمک می کند تا در موقعیت مناسب از آن استفاده کنید.

Take Care: با اینکه “مراقب خودت باش” به نظر می‌رسد احساس صمیمانه ای را در بر بگیرد، هم در موقعیت‌های غیر رسمی هم رسمی با دوستان و غریبه‌ها می توانید از آن استفاده کنید و موردی ندارد.

Have a Good One : این عبارت آمریکایی اساسا آرزوی خوشی برای دیگران دارد. در حالت عادی میگویید یک «روز» یا «هفته» یا «سفر» یا «تعطیلات» خوبی داشته باشید، اما بیان عبارت «have a good one» یک قاعده کلی برای کلیات یک رویداد خاص استفاده میشود.

….Have a nice : یکی از روش های محترمانه و رسمی برای خداحافظی کردن استفاده از این عبارت است. به معنای “روز خوبی داشته باش، هفته خوبی داشته باشی و ..” است و معنای موفق باشی را هم در بر دارد.

…Until : این عبارت را وقتی استفاده کنید که می‌دانید قصد دیدن کسی را دارید. این عبارت معنای “تا فردا / تا شنبه و غیره” را دارد.

 

بیشتر بخوانید: اصطلاحات زبان انگلیسی در مکالمات روزمره

اصطلاحات محاوره‌ای برای خداحافظی به زبان انگلیسی

Peace Out: این عبارت یک خداحافظی غیر رسمی است که برای جمع های دوستانه کاربرد دارد. به معنای آرزوی صلح و آرامش برای دوستان است.

I’m out of here: این مورد زمانی کاربرد دارد که میخواهید جمع دوستانتان را ترک کنید. به معنای “من رفتم” یا “من رفتم بیرون” است.

I’ll) Catch You Later): عبارت Catch You Later به معنای به زودی میبینمت استفاده می‌شود.

I gotta* go / I gotta* get going: این عبارت به معنای “من باید بروم” هست و زمانی که می‌خواهید خداحافظی کنید به کار می‌روند. فعل get در عبارت دوم یعنی حرکت به سمت چیزی است.

 

نکته مهم: عبارت «I gotta» از نظر گرامری درست نیست، اما در ایالات متحده در هر دو فرم انگلیسی غیر رسمی و رسمی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.  I gotta go من باید بروم (باید «godda» تلفظ می شود) =  I’ve got to go = I have to go. من باید بروم. توجه:  I Gotta = I Need To

خداحافظی غیر رسمی در انگلیسی

I Gotta Jet/ I Gotta Take Off : زمانی به کار میرود که شما سریعا قصد ترک محل را دارید (مانند یک جت)!

I Gotta Roll : درحالیکه «رول» به معنای واقعی برای چیزهای چرخ دار استفاده می‌شود (ماشین، اسکیت بورد)، اینجا به معنی حرکت است، بنابراین وقتی می‌گویید «I gotta roll»، به این معنی است که باید حرکت کنید.

I Gotta Run: زمانیخداحافظی عجله دارید.

I Gotta Split : کلمه‌ی split در اینجا به معنی ترک سریع و یا رفتن به سمت دیگر را در بر دارد.

I Gotta Hit The Road : کلمه‌ی hit در اینجا به معنای «get on» یا «start» (شروع شدن” یا “شروع”) چیزی است، در خداحافظی محنای ترک مردن و در جاده به حرکت افتادن است.

(I Gotta Head (OutHead Out: در واقع به معنای «go away from here» (رفتن از اینجا) است، و بعضی افراد  out را هم می‌اندازند و به کار نمی‌برند.

I Gotta Bounce:  کلمه‌ی bounce نشان دهنده تلاش اولیه / فشار آوردن به شما برای ترک محل است. مانند زمانی که در مهمانی ترک کردن محل کار دشواری است.

 

امیدواریم که این مقاله نیز مورد توجهتان واقع شده باشد و بتوانید از جایگزینهایی که معرفی کردیم هنگام خداحافظی کردن به انگلیسی استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *