تغییرات لیسنینگ آزمون آیلتس در سال 2020

تغییرات لیسنینگ آزمون آیلتس

همانطور که اطلاع دارید آزمون آیلتس در تاریخ های تعیین شده در مراکز آیلتس در سراسر کشور برگزار می شود. از آنجایی که این آیلتس مهمترین آزمون بین المللی زبان انگلیسی به شمار می رود و مدرک آن برای مهاجرت و یا تحصیل در برخی از کشورها نظیر کانادا ضروری به نظر می رسد، شرکت در کلاس های آمادگی آزمون آیلتس و آشنایی به شرایط و نحوه برگزاری آن از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. به همین جهت قصد داریم تا در این مقاله شما را با آخرین تغییرات لیسنینگ آزمون آیلتس در سال 2020 آشنا کنیم. البته این تغییرات محسوس نیستند و به صورت جزئی صورت گرفته اند و جای نگرانی نیست.

 

تغییرات Listening آزمون آیلتس

1- اولین تغییرای که در آزمون های اخیر ازنمون آیلتس مشاهده شده است، تغییر کلمه “section” به “part” است به این صورت که کلمه Section حذف شده و Part تبدیل شده است. به ابن صورت که سر جلسه آزمون به جای واژه “section 1” و “section 2” و… با “part 1” و “part 2” مواجه خواهید شد. به این ترتیب بخش لیسنینگ آزمون آیلتس ۴ پارت را شامل می شود که هر پارت ۱۰ سوال را شامل می شود.

2- حذف شماره صفحه دومین تغییری است که در آزمون لیسنینگ آیلتس با آن رو به رو خواهید شد. به این صورت که هیچ یک از صفحات شماره ندرند و بجای آنکه شماره صفحه را ذکر کنند تنها شماره سوال مورد نظر را مطرح خواهند کرد. یعنی به جای اینکه از شما بخواهند به سوال ۱ تا ۵ در صفحه x نگاه کنید، تنها شماره سوال بدون ذکر شماره صفحه را عنوان خواهند کرد. البته این تغییر جزئی مشکلی در آزمون ایجاد نمی‌کند، چرا که تنها یک سری سوال با شماره ۱ تا ۵ وجود دارند و پیدا کردن آن‌ها بسیار ساده خواهد بود.

3- سومین موردی که باید به آن توجه کنید و از اهمیت بیشتری نسبت به مورد اول و دوم برخوردار است، حذف شدن مثالی است که تا کنون در ابتدای آزمون لیسنینگ برای آشنایی بیشتر سوالات اصلی برای زبان آموزان پخش میشد. صدای ضبط شده از همان ابتدا پخش شده و شما هم باید از همان اول با دقت به آن گوش کرده و سوالات را جواب دهید. حتما در این بخش دقت و توجه لازم را داشته باشید چراکه این فایل صوتی دوباره پخش نخواهد شد!

لیسنینگ آزمون آیلتس

بنابراین توصیه می کنیم که برای آمادگی بهتر جهت پاسخگویی به سوالات این بخش و کسب نتیحه دلخواهتان حتما باید پیش از آزمون به قدر کافی تمرین کرده باشید. همپنین در روز آزمون باید از همان لحظه اول که دفترچه بخش Listening به شما داده می‌شود، تمرکز کرده و به دستور العمل هایی که برای شما پخش می‌شود دقت کامل داشته باشید.

 

موضوع مکالمات Listening آیلتس

 Listening آزمون خود از چهار بخش تشکیل شده که در هر یک از این بخش ها مکالمه ای پخش می‌شود.

1- مکالمه‌ای است بین دو نفر که و موضوع آن هم معمولا عبارت است از رزرو یک اتاق در هتل، گرفتن کارت عضویت باشگاه یا چیزی مشابه آن.

2- صحبت های تنها یک نفر است و آن هم مربوط به موضوعات اجتماعی مثل شغل، دانشگاه یا تحصیلات ابتدایی.

3 و 4 – برخلاف اولی و دومی موضوعی آکادمیک دارند. بخش سوم مکالمه ای است بین دو نفر که ممکن است صدای افراد دیگری هم همراه آن باشد. بخش چهارم هم سخنرانی یک شخص درباره موضوعی آکادمیک بوده و درک آن از بخش های قبلی دشوارتر است.

 تغییرات آزمون آیلتس

تغییرات جدید در شرایط برگزاری آزمون آیلتس

ما با دریافت بازخورد از بیست نفر از زبان آموزان که اخیرا در آزمون آیلتس شرکت کرده اند به نکاتی درباره این آزمون اشاره کرده اند که در ادامه آنها را ذکر می کنیم:  به تغییرات بسیار کوچک زیر برخورده ایم که برای شما به اشتراک می‌گذاریم:

  • در آزمون آیلتس استفاده از خودکار و اتود ممنوع است. پیش تر اجازه استفاده از خودکار در آزمون رایتینگ وجود داشت اما الان که! این مداد باید نرم و پر رنگ باشد (مداد HB). برخی از مراکز برگزاری آزمون آیلتس به شما مداد می دهند تا مجبور به تکرار و چک کردن نباشند.
  • یکسری تغییرات جزئی نیز در فرم و طراحی و رنگ حاشیه پاسخنامه ها و همینطور اضافه شدن بارکدهای متفاوت برای راحتتر اسکن شدن برگه ها ایجاد شده است که کاملاً قابل چشم پوشی است.
  • اجازه ندارید که همراه خود ساعت ببرید. ساعت های بزرگ در همه جای سالن جلوی چشم شما قرار دارد
  • همه آزمون های مصاحبه اسپیکینگ باید در روزهای قبل از آزمون کتبی یا “حداکثر بعدازظهر روز آزمون کتبی” انجام شده باشند.

همانطور که خواندید تغییرات فوق بسیار سطحی و کوچک هستند و تغییر بزرگ و ساختاری و موثر در روند آزمون و نمره دهی ایجاد نشده است و بدون نگرانی می توانید با آمادگی کافی در این آزمون شرکت کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *