همه چیز درباره اعتراض به نمره PTE

اعتراض به نمره pte

همانند دو آزمون معتبر زبان انگلیسی یعنی آیلتس و تافل، امکان اعتراض نسبت به نمره PTE نیز وجود دارد و شما می توانید تا 14 روز پس از دریافت کارنامه آزمون PTE نسبت به اعلام اعتراض خود اقدام کنید. درخواست تجدید نظر برای آزمون PTE برای زمانی است که شما حس کنید نمره دریافتی تان کمتر از آنچه که باید است و اشتباهی در تصحیح پاسخنامه رخ داده است.

نحوه اعتراض به نمره PTE

برای ثبت اعتراض تا 14 روز پس از دریافت آزمون فرصت دارید تا از گزارش نمرتان با PCS یا خدمات مشتریان پیرسن تماس حاصل نمایید. مبلغ هزینه درخواست تجدید نظر در آزمون PTE توسط گروه خدمات مشتریان پیرسن در اختیار شما قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: نتایج آزمون PTE چند روز پس از آزمون اعلام می شود؟

تجدید نظر نمره PTE

از آنجایی که آزمون PTE آکادمیک بر مبنای کامپیوتر برگزار می شود، احتمال بروز اشتباه در فرایند تصحیح بسیار کم و نزدیک به بعید است. چرا که نمره آزمون PTE به صورت کامپیوتری و به کمک هوش مصنوعی انجام می گیرد. به همین جهت تحدید نظر در آزمون PTE فقط برای بخش گفتاری Speaking)) و نوشتاریی writting)) که بیش از یک واژه پاسخ داشته باشند انجام می گیرد.

درست است که هدف ما از اعتراض به نمره تقاضای بررسی مجدد پاسخ ها و دریافت نمره بالاتر است. اما باید بدانید که احتمال تغییر نمره PTE بسیار پایین است و حتی ممکن است که نتیجه اعتراض شما روند افزایشی نداشته باشد و حتی پس از انجام بررسی های لازم مشخص شود که شما باید نمره پایین تری را دریافت می کردید.

در صورتی که نمره تجدید نظر بالاتر از نمره قبلی باشد طبیعتا کارنامه جدیدی برای شما صادر می شود و هزینه ای که برای اعتراض به نمره پرداخت کرده اید به شما بازگردانده می شود.

نکته مهمی که در خصوص اعلام این اعتراض باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها اجازه اعتراض به آخرین آزمونی که در آن شرکت کرده اید را دارید و نمی توانید به نمره آزمون های قبلی اعتراض کنید. همچنین اگر که قصد دارید تا نمره و کارنامه خود را برای مرکزی ارسال کنید باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید که روند اعتراض ممکن است کمی زمان بر باشد و احتمال دریافت نتیجه نهایی تا تاریخ مد نظر شما انجام نشود پس در برنامه ریزی خود دقت کنید.

 

مقاله مرتبط: نکات مهم برای موفقیت در آزمون PTE

 

امیدواریم که این مقاله از سایت استاد سجادی نیز مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *