آموزش گام به گام یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

حتما شنیده اید که اساتید زبان انگلیسی برای تمرین بیشتر و یادگیری بهتر زبان انگلیسی توصیه می کنند که در محیط ها و شرایطی قرار بگیرید که همه در آن به زبان انگلیسی صحبت می کند. چنین کاری باعث می شود تا مستقیما با لغات، گرامر و اصطلاحات انگلیسی آشنا شوید. استفاده از روش هایی مانند گوش دادن به آهنگ های انگلیسی، خواندن کتاب داستان ها و یادگیری زبان انگلیسی با فیلم بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

 

تقویت زبان انگلیسی با تماشای فیلم

تماشای فیلم و سریال در تقویت زبان انگلیسی بسیار تاثیر است چرا که فیلم ها سرشار از مکالمات دنیای واقعی  هستند و می توانید کلمه ها را در قالب جمله های کاربردی بیاموزید. آموختن مطالب جدید از طریق تصویر از دیگر ویژگی های یادگیری زبان انگلیسی با فیلم است و باعث می شود زبان را بهتر یاد بگیرید. جذابیت و سرگرمی فیلم باعث می شود از آموختن لذت ببرید و به این ترتیب بدون خستگی زمان بیشتری را برای یادگیری صرف کنید.

برخلاف زمانی که انگلیسی را با گرامر و مطالعه کتاب های آموشی آن می آموزید، با مشاهده فیلم شما با انگلیسی واقعی و کلمات روزمره و کاربردی آشنا می شوید. بنابراین به مرور زمان اگر زیاد فیلم نگاه کنید، وقتی که می خواهید با یک انگلیسی‌ زبان صحبت کنید می‌فهمید که صحبتتان شباهت بسیار زیادی با آنچه قبلاً شنیده‌اید و دیده‌اید دارد و می توانید خیلی راحت تر ارتباط برقرار کنید. بنابراین مهارت‌های ارتباطی‌ و زبان بدن نیز در شما تقویت می شود.

تقویت زبان انگلیسی با فیلم

بسیاری از اساتید زبان انگلیسی در مدرسه و یا کلاس های آموزشی در آموزش لغات جدید به شاگردان خود صرفا با املای لغت، تلفظ آن و جایگاه آن در جمله به عنوان اسم، صفت، فعل و .. اکتفا می کنند و از آنها می خواهند تا با مراجعه به دیکشنری درباره کلمات مترادف و مثالی از استفاده لغات جدید در جملات با آنها آشنا شوند. اما این روش تا مدت کوتاهی موثر خواهد بود و پس از کوتاه مدت فراموش می شود. اما یادگیری لغات در جملات و استفاده از آنها در جملات مشابه باعث می شود تا زبان آموز آنها را بهتر به خاطر بسپارد.

بیشتر بخوانید: ساخت جعبه لایتنر برای یادگیری زبان انگلیسی

 

دو نکته در انتخاب فیلم انگلیسی برای تقویت زبان

۱- فیلم‌ها را متناسب با سطح خود انتخاب کنید. فیلم‌هایی انتخاب بکنید که زیاد اصطلاحات و عبارات کوچه‌بازاری در آن به کار نرفته باشد. اگر سطحتان پایین است انیمیشن‌ها و کارتون‌های بچه‌گانه بسیار توصیه می‌شود زیرا زبان استفاده‌شده به زبان بچه‌ها نزدیک‌تر است که طبیعتاً ساده‌تر می‌شود. همچنین از شما می خواهیم که فیلمهای بسیار قدیمی را هم انتخاب نکنید. فهم فیلم‌های قدیمی که برای سالیان بسیار دور هستند حتی برای یک انگلیسی‌ زبان نیز بسیار سخت و مشکل است.

۲- فیلم‌هایی که فیلم‌نامه‌اش یک کتاب باشد. معمولاً فیلم‌هایی که از روی یک کتاب خاص نوشته شده باشد در این زمینه بسیار عالی هستند. مخصوصاً اگر کتابش را هم داشته باشید و به همراه فیلم یا قبل و یا حتی بعد آن بخوانید که دیگر بسیار فوق‌العاده می‌شود. خواندن کتاب و رمان با موضوع مشترک فیلم به شما کمک می کند که با داشتن پیش زمینه کافی از روال داستان و آشنایی با آن فبام را تماشا کنید و روی دیالوگ هایی که میان بازیگران رد و بدل می شود تمرکز بیشتری داشته باشید. این فیلم‌ها معمولاً از متن بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند که سطح زبان شما را بسیار بالا می‌برد.

 

مراحل یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

پیش از هر کاری باید در انتخاب فیلم دقت کافی داشته باشید. انتخاب فیلمی که به ژانر آن علاقه مند هستید باعث می شود که مشاهده فیلم برایتان جذابیت داشته باشد و خسته نشوید. برای مثال دیدن یک فیلم انگلیسی درام برای کسی که عاشق فیلم‌های زبان انگلیسی ماجراجویانه است، کسل کننده خواهد بود. برای تقویت زبان انگلیسی با فیلم روش های گوناگونی وجود دارد. یکی از بهترین روش ها پیگیری 6 روزه برای تمرین و تکرار در یادگیری به کمک فیلم است.

تماشای فیلم مورد علاقه

روز اول: مشاهده تمام فیلم
روز دوم: تماشای بخش اول فیلم با زیرنویس
روز سوم: تماشای بخش اول فیلم بدون زیرنویس
روز چهارم: تمرین تلفظ آنچه می‌شنوید
روز پنجم: تکنیک Shadowing با زیرنویس
روز ششم: تکنیک Shadowing بدون زیرنویس

 

۱- در روز اول از این تمرین هفت روزه تمام فیلم را ببینید و از آن لذت ببرید. هدف اصلی از این کار تنها درک کلی موضوع فیلم و آشنایی با آن است. در این مرحله می توانید از زیرنویس فارسی استفاده کنید تا محتوای فیلم را به خوبی درک کنید.

فیلمی انتخابی را به چند بخش تقسیم کنید. برای مثال یک فیلم یک ساعته به چهار بخش پانزده دقیقه ای تقسیم کنید. تصمیم بگیرید برای هر دوره ۶ روزه یکی از این چهار بخش را انتخاب کنید و بیشتر از بخشی که انتخاب کرده اید را نبینید و روی تصمیمتان بمانید. بخش ها را کوتاه انتخاب کنید تا بتوانید روی آن ها تمرکز داشته باشید و چند بار تکرارشان را ببینید.

 

۲- در روز دوم این دوره 6 روزه بخش اول فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید و واژگان جدید را یادداشت کنید. پیش از اینکه به سراغ دیکشنری بروید، سعی کنید که معنای لغات جدید را با توجه به موضوع فیلم حدس بزنید در صورتی که حدس معنای لغات دشوار بود از دیکشنری کمک بگیرید. سپس دوباره فیلم را ببینید. بهتر است هنگام مشاه ده فیلم به لیست واژه هایتان مراجعه نکنید بلکه قبل و بعد از تماشای هر بخش واژه ها را مرور کنید. نیازی به حفظ کردن واژه ها نیست. پس از چند بار مرور واژه ها و دیدن فیلم بر آن ها مسلط می شوید. اگر دوست داشتید واژه ها را به خاطر بسپارید و مرور کنید، می توانید از چند برنامه روی گوشی همراهتان کمک بگیرید.

۳- در روز سوم بخش اول فیلمی را که برای تقویت زبان انتخاب کرده اید، بدون زیرنویس ببینید. اگر به واژه ای برخوردید که معنای آن را به یاد نداشتید، سراغ لیست واژه هایتان بروید؛ اما مدام آن را چک نکنید.

۴- روز چهارم با بازیگران فیلم به زبان انگلیسی همراه شوید و سعی کنید تلفظتان را به آن ها شبیه کنید. پس از هر جمله فیلم را متوقف کنید و جمله را تکرار کنید. سعی کنید با همان لحن و حس بازیگر جمله را بیان کنید.

تماشای فیلم انگلیسی

۵- در روز پنجم با استفاده از زیر نویس انگلیسی این تکنیک را اجرا کنید. نمایش زیر نویس ها به شما این امکان را می دهد تا با سرعت عمل بهتری نوشته ها را همزمان با اجرای بازیگر ها بخوانید و با آنها هماهنگ شوید. این تکنیک به این معناست که بدون متوقف کردن فیلم باید همزمان با بازیگران دیالوگ بگویید. در انجام این کار سعی کنید علاوه بر تلفظ، لحن و بیان بازیگران را هم حفظ کنید. با این تکرار و همراهی شما حس هر جمله را بهتر درک می کنید و در موقعیت های مشابه جمله ها و کلمه های مرتبط را بهتر به یاد می آورید.

۶- اما در روز ششم باید این کار را بدون زیر نویس انجام دهید و به قدری تسلط پیدا کرده باشید که بتوانید همزمان با بازیگر ها دیالوگ بگویید.

با پایان این دوره 6 روزه باید به تسلط کافی در درک لغات و اصطلاحاتی که در بخش اول فیلم به کار می رود دست پیدا کرده باشید. با تکرار این مراحل و طی کردن دوره های 6 روزه می توتانید به میزان پیشرفت خود پی ببرید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button