آشنایی کامل با ساختار رایتینگ آیلتس جنرال

ساختار رایتینگ آیلتس

یکی از 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی که در آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار می گیرد بخش رایتینگ آن است. کسب نمره بالا از این مهارت همانند سایر مهارت ها باعث می شود تا در مجموع نمره بهتری از آیلتس کسب کنید. به همین جهت در این مقاله شما را با ساختار رایتینگ آزمون آیلتس آشنا می کنیم تا با سبک سولات نوع نمره دهی و روال پاسخ دهی به آنها آشنا شوید.

 

ساختار رایتینگ آیلتس جنرال به چه صورت است؟

در سنجش مهارت رایتینگ در آیلتس جنرال شما موظفید تا به دو task پاسخ دهید. هر دو task رایتینگ جنرال موضوعات عمومی را شامل می شوند.

مهمترین  موادری که در پاسخگویی به تسک اول رایتینگ آیلتس در نظر داشته باشید به این صورت است که باید سوال را با دقت کافی بخوانید. از جمله این موارد می‌توان به نوشتن یک درخواست، توضیح شرایط خاصی، بیان علت و دلیل برای واقعه‌ای، اطلاع رسانی در مورد خبر و یا مسئله‌ای، بیان نیاز، خواسته و یا علایق، پیشنهاد دادن، و شکایت کردن اشاره کرد.

 

ساختار task اول رایتینگ آیلتس

همانطور که گفتیم در موضوعاتی که در آزمون رایتینگ جنرال مطرح می شوند بر خلاف آزمون آکادمیک، موضوعات عمومی و کلی هستند که هر فردی در رابطه با آنها اطلاعات کافی دارد و می تواند در مورد آن اظهار نظر کند و متنی را بنویسد. در بخش اول رایتینگ جنرال از شما میخواهند که نامه ای با موضوع مشکلات و مسائلی که به طور روزمره با آنها رو به رو هستید بنویسید. موضوع این نامه می تواند با توجه به مخاطب آن تغییراتی داشته باشد. برای مثال از شما می خواهند تا نامه ای برای صاحب خانه و یا نامه ای برای مدیریت ساختمان بنویسید و اعتراض خود را نسبت به مشکلاتی که مطرح کمی شوند اعلام کند.

این موضوع میتواند اعتراض شما به کارفرما و اعلام نارضایتی هایی های شما از مشکلات مربوط به زمان کار باشد. و یا به این صورت باشد که از شما خواهند در رابط به سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه و یا خوابگاه دانشجوییتان بنویسید و در پاسخ به آن اعتراض خود را اعلام نمایید.

تسک1 رایتینگ آیلتس

استایل این نامه ای که در تسک اول می نویسید می تواند بسته به مخاطب آن شخصی، نیمه رسمی، زسمی و یا نرمال باشد. برای نوشتن نامه باید و استایل و لحن نامه مناسب مخاطب نامه‌ای را مربوطه را به درستی رعایت کیند. برای مثال، در نوشتن نامه به یک دوست، استایل شخصی مناسب است و در نوشتن نامه به مدیر یا کارفرما، نامه باید رسمی و یا نیمه رسمی نوشته شود.

در نوشتن نامه ای که به عنوان تسک اول رایتینگ از شما خواسته می شود باید در نظر داشته باشید که تعداد کلماتی که در آن به کار می برید حداقل 150 عدد باشد. اساتید برتر آیلتس توصیه می کنند زمان 20 دقیقه را برای این بخش در نظر بگیرید که البته با داشتن برنامه ریزی خوب و کسب آمادگی لازم برای آزمون آیلتس می توانید این زمان را به 15 دقیقه نیز برسانید تا در انتهای این بخش فرصت کافی برای مرور و رفع ایرادات رایتینگ خود داشته باشید.

دقت داشته باشد که اختصاص دادن زمانی بیش از 20 دقیقه برای بخش تسک اول باعث می شود که زمان کافی برای پاسخ گویی به سوال تسک دوم نداشته باشید و از آنجایی که بخش دوم آزمون رایتینگ آیلتس سهم دو برابری در نمره‌ی کل رایتینگ شما خواهد داشت توصیه می کنیم که ریسک نکنید و برای هر تسک زمان مختص آن را در نظر بگیرید.

 

ساختار task دوم رایتینگ آیلتس

در تسک دوم رایتینگ آیلتس از شما خواسته می‌شود تا یک مقاله یا essay بنویسید در تسک دوم رایتینگ آیلتس باید با توجه به دیدگاه خاص، استدلال و یا معضل خاص مطرح شده، زوایای مختلف را بررسی کنید و نظر خود را در مورد آن بنویسید. موضوعاتی که در بخش دوم رایتینگ آیلتس مطرح می شوند به این صورت هستند:

  • آیا فعالیت‌های تفریحی بچه‌ها باید آموزشی باشد؟
  • چرا اعضای خانواده‌ها مثل قدیم به هم نزدیک نیستند و روابط خوبی ندارند؟
  • چگونه می‌توان مشکلات زیست‌محیطی را حل کرد؟ آیا سیگار کشیدن باید در مکان‌های عمومی ممنوع شود؟

لحن نوشتاری شما در بخش دوم رایتینگ باید نیمه رسمی یا رسمی باشد. در واقع برای task دوم رایتینگ در هر دو نوع آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال داوطلبان باید یک essay بنویسند. تفاوت این دو در موضوع رایتینگ است.

تسک2 رایتینگ آیلتس

حداقل تعداد کلمات برای این بخش ۲۵۰ کلمه است که باید در باقی‌مانده‌ی زمان که حدود ۴۰ دقیقه است نوشته شود. کمتر از این تعداد نوشتن به معنای از دست دادن بخشی از نمره است. بیش‌تر از این تعداد نوشتن ایرادی ندارد بلکه نیاز به زمان بیش‌تر دارد. اما محدودیت زمانی اجازه‌ی زیادی برای نوشتن خیلی بیش‌تر از این تعداد کلمات را نمی‌دهد. همچنین باید توجه داشته باشید که بهتر است دقایق پایانی این آزمون را به مرور کردن و اصلاح رایتینگ بپردازید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *