10 تکنیک کاربردی برای تقویت مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی

تقویت مهارت اسپیکینگ

همانطور که میدانید مهارت اسپیکبنگ یکی از 4 مهارت اصلی و مهم زبان انگلیسی است. تقویت مهارت اسپیکینگ و رسیدن به تسلط کافی نیازمند شناخت روش ها و اصول صحیح آن می باشد. از آنجایی که بهترین روش برای تقویت اسپیکینگ و مکالمه انگلیسی قرار گرفتن در محیطی ست که همه افراد در آن به زبان انگلیسی صحبت می کنند و در کشور ما فراهم کردن چنین شرایطی تنها در کلاس های آموزشگاه ها و کلاس های تدریس خصوصی مکالمه و اسپیکینگ اتفاق می افتد، باید از همه روش های دیگری که ما را در شرایط یادگیری و صحبت کردن به انگلیسی قرار می دهند استفاده کنیم.

تکنیک های تقویت speaking زبان

1- گرامر و دایره لغات خود را تقویت کنید.

نداشتن تسلط کافی و ضعف در رعایت نکات گرامری می تواند باعث پایین آمدن اعتماد به نفس شما شود. هر چقدر که زمان بیشتری برای یادگیری گرامر و گسترش دامنه لغات انگلیسی خود اختصاص دهیدبازخورد های بهتری را هنگام مکالمه دریافت می کنید و همین موضوع باعث بالا رفتن انگیزه شما برای پیشرفت هر چه بیشتر خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: 7 مرحله آسان برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: ساخت جعبه لاییتنر برای یادگیری سریع لغات انگلیسی

2- با خودتان انگلیسی حرف بزنید.

بزرگترین کمکی که می توانید به خودتان بکنید این است که در طول روز اتفاقات و تصمیم گیری های خود را به زبان انگلیسی بیان کنید.برای این کار می توانید در مقابل آیینه بایستید و با خودتان صحبت کنید یا زمانی که مشغول انجام کار های روزمره خود هستید کارهایی که مشغول به انجام آنها هستید را به زبان انگلیسی توضیح دهید. هر آنچه که میدانید را به نحوی که حس می کنید درست است بیان کنید و از اشتباه کردن نترسید. اشتباهات شما بهترین معلم شما هستند..

با خودتان انگلیسی صحبت کنید.-min

3- تصویری را توصیف کنید.

یکی دیگر از روش ها این است که یک منظره یا تصویر مفهومی را توصیف کنید.کافی ست با دقت بیشتری به اطراف خود نگاه کنید تا یک سوژه مناسب برای توصیف پیدا کنید. در این توصیف هر آنچه را که به نظرتان می رسد را به انگلیسی بگویید و کلمات و جملاتی را که ترجمه انگلیسی آنها را نمی دانید یادداشت کنید و از استاد مکالمه خود بپرسید. هنگام توصیف از قوه تخیلتان هم کمک بگیرید. توصیف کردن را تمرین کنید و یاد بگیرید چگونه از احساسات خود صحبت کنید. پیشنهاد می کنیم که این کار را با یک یا تعدادی از دوستانتان که به زبان انگلیسی می توانند صحبت کنند نیز انجام دهید و درباره نظراتی که دارید به بحث و بررسی بپردازید و از معلومات هم استفاده کنید.

توصیف تصاویر به انگلیسی

6- صدای خود را ضبط کنید.

ضبط کردن صدا فواید زیادی دارد. این کار کمک می کند تا باشنیدن دوباره صحبت های خود ایرادات و اشتباهات خود را بشناسی دو نسبت به برطرف کردن آنها در مکالمات بعدی تمرینات لازم را انجام دهید. این اشتباهات می تواند به گرامر، لغا و تلفظ آنها مربوط شود. مرور صدا های ضبط شده باعث می شود تا لهجه خود را نیز تقویت کنید.

 

7- در انگلیسی غرق شوید.

یکی دیگر از راه های تقویت مهارت اسپیکینگ غوطه ور شدن در انگلیسی است. فیلم های انگلیسی تماشا کنید. به مکالمات دقت کنید. آن هارا حفظ کنید و هنگام مکالمه با دوست خود بکار ببرید. داشتن مهارت لیسنینگ شما را با ریتم و الگوی انگلیسی آشنا میکند.

 

8- فیلم انگلیسی ببینید.

با انتخاب ژانر مورد علاقه خود و تماشای فیلم هایی که به زبان انگلیسی هستند می توانید علاوه بر آشنا شدن با مکالمات و اصطلاحات روتین افراد در کشور های انگلیسی زبان به تقویت مکالمه و لهجه خود کمک بسیار زیادی کنید. دنبال کردن فیلم و سریال مورد علاقه تان و تقلید از لهجه و نوع تلفظ بازیگران به مرور زمان باعث پیشرفت شما خواهد شد.

یادگیری زبان با فیلم

 

9- موزیک و پادکست انگلیسی گوش کنید.

دو مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ مهارت هایی هستند که بسیار به هم وابسته هستند. هر چه شما لیسنینگ بهتری داشته باشید به همان نسبت اسپیکینگ بهتری خواهید داشت. با گوش دادن به لیسنینگ ها و نوشتن آنها می توانید علاوه بر تقویت لیسنینگ، مهارت اسپیکینگ خود را نیز تقویت کنید.

تقویت لیسنینگ زبان

10- انگلیسی فکر کنید.

یکی از مشکلاتی که زبان آموزان در مکالمات خود دارند این است که فارسی فکر می کنند. به این صورت که جمله ای که می خواهند بگویند را به فارسی آماده می کنند و بار دیگر آن را به انگلیسی ترجمه می کنند. در صورتی که تمرین انگلیسی فکر کردن باعث می شود که همه نظرات و ایده ها به زبان انگلیسی در ذهن شما نقش ببندد و طبیعتا در زمان کمتر و تسلط بیشتری می توانید صحبت هایتان را منتقل کنید.

 

داشتن برنامه ریزی صحیح برای یادگیری زبان انگلیسی و به کارگیری این روش ها به شما کمک می کند تا میزان پیشرفتتان را لمس کنید و با انگیزه بیشتری برای تقویت مهارتهای زبان انگلیسی در خود تلاش کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *