تقویت لیسنینگ زبان با آهنگ انگلیسی

تقویت لیسنینگ زبان با آهنگ

بسیاری از زبان آموزان مهارت listening زبان را سخت ترین مهارت از بین 4 مهارت اصلی می دانند. چرا که شنیدن و تحلیل دقیق مطالبی که تحت عنوان فایل صوتی در آزمون های زبان انگلیسی و یا به عنوان موزیک و پادکست می شنویم به دلیل سرعت بالایی که انگلیسی زبان ها در صحبت کردن دارند برایمان دشوار است.عدم دریافت صحیح پیام گوینده معمولا باعث می شود که نتوانیم پاسخ صحیحی نسبت به آن ارائه دهیم. تقویت لیسنینگ با آهنگ از زوش هایی است که می تواند ما را در این مسیر کمک کند.

 

چطور با شنیدن آهنگ لیسنینگ خود را تقویت کنیم؟

برای این کار باید با 4 قدم اصلی در این روش آشنا شوید:

1- آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. پیش تر در مقاله یادگیری با کتاب داستان و به کمک فیلم اشاره کردیم که حتما باید به ژانر و موضوع مورد علاقه خود اهمیت بدهید تا انگیزه لازم برای ادامه مسیر و تسلط نسبت به آن قطعه را به دست آورید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی

 

2- آهنگ انتخابی خود را چند بار گوش کنید.

3- البته که در دفعت اولیه متوجه تعدادی از کلمات را متوجه خواهید شد. اما اگر که جملات و عبارات را به خوبی متوجه نمی شوید نگران نباشید. این اتفاق تا زمانی که تمرین کافی نداشته باشید بسیار طبیعی است.

4- در مرحله بعدی متن آهنگ را پیدا کنید و هم زمان با پخش کردن آهنگ سعی کنید با خواندن آهنگ از روی متن آن خواننده را همراهی کنید. ممکن است برای این کار در ابتدا کمی با مشکل مواجه شوید اما مطمئن باشید که بعد از چند بار تکرار به تسلط خوبی دست پیدا خواهید کرد.

یادگیری زبان با موزیک

5- پس از اینکه خوتندن آهنگ از روی متن آن را تمرین کردید نوبت به آن می رسد که سعی کنید قسمت هایی از آهنگ را نگه داشته و با همان سرعت و لهجه خواننده اصلی قطعه آن قسمت از آهنگ را بخوانید.

6- در مرحله آخر نیز بدون هیچ متنی در مکانی کاملا ساکت یک دور کامل آهنگ را گوش کنید و سعی کنید تا با اون زمزمه کنید و متوجه جملات و کلمات و معانی شوید.

نکات کلیدی جهت تقویت لیسنینگ با آهنگ

1- اگر در ابتدای مسیر هستید، فایلهای صوتی دشوار با کلمات نامفهوم را انتخاب نکنید. یکی از معیارهایی که برای انتخاب موزسک وجود دارد آشنا بودن حداقل تعدادی از آهنگ های آن در دفعات اول و دوم پس از شنیدن آن است.

تقویت لیسنینیگ زبان

2- می توان در ابتدا با آهنگ هایی که شمرده تر خوانده می شوند یا فیلم هایی که در سطح ۱ قرار دارند شروع کنید. به مرور زمان سطح آن ها را ارتقا دهید و تا به مرور مهارت لیسنینگ خود را با آهنگ تقویت کنید.

3- خود را مجبور به چند ساعت گوش کردن در روز نکنید.

4- خود را به خاطر کم کاری سرزنش نکنید.

5- یاد داشته باشید که هر چه بیشتر به آهنگ ها و پادکست های بیشتری گوش کنید و فیلم های زیادی را  زبان اصلی ببینید مهارت لیسنینگ شما بیشتر تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: دانلود آهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *