تفاوت آزمون CAE و IELTS

تفاوت آزمون CAE و IELTS

در مقاله گذشته به طور کامل در مورد آزمون CAE برای شما عزیزان صحبت کردیم و توضیح دادیم که این آزمون یکی از آزمون های طح پیشرفته دانشگاه کمبریج می باشد که توسط بخش آزمایش و ارزیابی دانشگاه کمبریج برای ارزیابی افراد سطح پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. حال اگر می خواهید در مورد تفاوت آزمون CAE و IELTS اطلاعاتی کسب کنید خواندن این مقاله می تواند به شما کمک بسیار زیادی بکند.

  • هر دو آزمون مهارت شما را در بخش‌های ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ (مکالمه) را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. یک پارت مربوط به گرامر در آزمون CAE قرار دارد.
  • یک تفاوت مهم بین آیلتس و CAE کمبریج مدت زمان اعتبار آنهاست؛ آزمون IELTS تنها دو سال اعتبار دارد، در حالی که اعتبار مدرک CAE مادام العمر است.
  • مدت زمان آزمون آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است. در حالی که آزمون CAE به مدت  ۴ ساعت طول می‌کشد.
  • در هر دو آزمون، بخش مصاحبه در مقابل یک یا دو نماینده رسمی برگزار می‌شود.
  • هرگز در آزمون آیلتس رد نمی‌شوید؛ نتیجه شما بین ۴٫۰ الی ۹ خواهد بود و مدرکی مطابق آن دریافت می‌کنید. اما در آزمون CAE جهت قبولی باید ۶۰ درصد سوالات را پاسخ داده باشید. اما به هر حال جهت موفقیت در هر دو آزمون باید تلاش کنید و نتیجه خوبی بدست آورید. فردی که در آزمون CAE قبول شده باشد، حدودا در سطح آیلتس ۷ قرار دارد.
  • آیلتس آسان‌تر نیست، بلکه سبک متفاوتی دارد. اگر قصد رفتن به دانشگاه خاصی را داشته باشید، کسب نمره بالا در هر کدام از این دو آزمون ضروری است.
  • آزمون CAE به نسبت آزمون آیلتس آنچنان آکادمیک نیست – موضوعات این آزمون گسترده و جذاب هستند. به همین خاطر معمولا زبان آموزان از تمارین و متون CAE بیشتر لذت می‌برند.
  • بخش مصاحبه آزمون CAE یا همان اسپیکینگ متفاوت از آزمون آیلتس است. در اینجا به صورت دو نفره از داوطلبین آزمون گرفته می‌شود، در حالی که مصاحبه آیلتس به صورت انفرادی است.

قسمت اسپیکنیگ

• در هر دو آزمون آیلتس و CAE قسمت اسپیکنیگ زبان انگلیسی به شکل زنده و در مقابل یک فرد زبان انگلیسی انجام می شود. این امتیازی است که به داوطلبان تعلق می گیرد اما در رابطه با آزمون CAE اگر بالای 60 % امتیاز را کسب نمایید به شما مدرک تعلق خواهد گرفت.

هر دوی آنها نیازمند آمادگی زیاد داشتن و انگیزه بالا هستند. نمره های بالای 60 % و قبولی در آزمون CAE معادل نمره تقریبی z در آزمون آیلتس است.

• این باور در میان زبان آموزان و مدرسین زبان انگلیسی وجود دارد که آزمون آیلتس برای ارزیابی دانش و مهارت زبان انگلیسی آسان تر از آزمون CAE است، که در اصل باوری اشتباه است. در فرمت این دو آزمون تفاوت هایی وجود دارد ولی این به معنای آسان تر یا سخت تر بودن یکی از این دو نیست.

به عنوان مثال برای ورود به یک دانشگاه بریتانیایی و ارائه دادن مدرک آزمون آیلتس یا CAE نیازمند سطح مشخصی از دانش و مهارت زبان انگلیسی هستید.

• آکادمیک بودن آزمون CAE کمتر از آیلتس است؛ تاپیک ها وسیع تر هستند و برای رایتینگ ها موضوعات متنوع تری در اختیار دارید. به همین دلیل ممکن است آزمون CAE برای شما خسته کننده باشد.

تست اسپیکینگ

• تست اسپیکنیگ آزمون CAE با آیلتس متفاوت است. در این قسمت از آزمون CAE شما به همراه یک فرد متقاضی دیگر در یک مکالمه شبیه به مکالمات واقعی و طبیعی زبان انگلیسی شرکت می کنید. این در حالی است که در آزمون آیلتس شما به تنهایی در مقابل فرد ممتحن هستید.

• قسمت اسپیکینگ آیلتس بر خلاف CAE ضبط می شود.

• در قسمت لیسینینگ آزمون آیلتس، فایل صوتی مد نظر را تنها یک بار خواهید شنید که این امر به واقعیت نزدیک است چرا که در مکالمات مختلف رسمی و غیر رسمی شما صحبت ها را دوبار نخواهید شنید. اما این امر معایبی را نیز در کنار خود دارد.

• قسمت مهارت نوشتاری در آزمون CAE مفصل تر از آزمون است یعنی در CAE بایستی بیشتر بنویسید. در آزمون آیلتس زمان قسمت رایتینگ 1 ساعت بوده و در آزمون CAE مدت 1 ساعت و نیم را به رایتینگ اختصاص داده اند.

از سوی دیگر، موضوعاتی که برای رایتینگ CAE مطرح می شوند از تنوع بهتری برخودار هستند که هم می تواند خوب و هم بد باشد و علاوه بر این شما بایستی روش ها و قالب های نگارشی زیادی مانند گزارش، پروپوزال و غیره را نیز در ذهن داشته باشید.

در قسمت CAE شما حق انتخاب میان آن چه که می خواهید بنویسید نیز دارید ولی در آزمون آیلتس هر دو قسمت رایتینگ ثابت هستند.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *