نکات مهم برای موفقیت در آزمون PTE

نکات مهم برای موفقیت در آزمون PTE

آزمون PTE تفاوت های فراوانی با آزمون IELTS و تافل دارد که جزء یکی از معتبرترین آزمون های سنجش سطح زبان انگلیسی محسوب می شود که به صورت General و Academic توسط سازمان Perason برگزار می گردد با ما همراه باشید تا در مورد نکات مهم برای موفقیت در آزمون pte باهم صحبت کنیم.

1.از آزمون های آزمایشی PTE استفاده کنید.

آزمون آزمایشی PTE به صورت روزانه انجام دهید تا امتیاز شما بهبود بخشد. نمره خودتان را در هر بخش یادداشت کنید و بر روی آن مناطقی تمرکز کنید که پایین‌ترین امتیاز را طی آماده‌سازی  داشته اید. مطمئن شوید که زمانی که تست را انجام می دهید، هیچ حواس‌پرتی وجود ندارد.

۲. نقاط ضعف خود را مشخص کنید.

به سوالاتی که نمی‌توانید به اشتباه در آزمون آزمایشی pte  پاسخ دهید را علامت گذاری کنید. برای پاسخ به این سوالات تحقیق کنید. اگر احساس می‌ کنید در هر بخش خاصی به اندازه کافی قوی نیستید، پس هر روز مقدار قابل‌توجهی از وقت را صرف آماده‌سازی کامل کنید.

۳. واژگان خود بهبود را ببخشید.

بهبود واژگان یک چالش سخت برای هر کاندید آزمون است. تا جایی که می‌توانید مطالعه کنید و هر روز حداقل ۱۵ تا ۲۰ کلمه برای کسب امتیاز بیشتر در امتحان یاد بگیرید.

۴. برنامه مطالعاتی خود را تنظیم کنید.

برنامه آموزشی خود را تنظیم کنید و برای آماده‌سازی جامع تر به آن پایبند باشید. در هر روز یک آزمون آزمایشی را در جدول روزانه خود قرار دهید و نمره خود را ثبت کنید.

۵. از فلش کارت ها استفاده کنید.

فلش کارت ها بهترین راه برای به یاد آوردن چیزهای جدید است که یاد می ‌گیرید. یک مجموعه از اصطلاحات pte  و دایره لغات خود آماده کنید که به خاطر آوردن آن ها آسان نیست و با استفاده از آن ها آماده‌ سازی برای شما آسان خواهد بود.

۶. چیزهایی که یاد می‌ گیرید را یادداشت کنید.

فرمول های جدید، کلمات جدید و چیزهای ضروری دیگر که در طول آماده‌سازی به دست می‌ آورید یادداشت کنید. هر روز برای کسب نمره خوب در آزمون pte  یادداشت های خود را مرور کنید.

۷. انگیزه خود را حفظ کنید.

اگر در قدرت تصمیم‌گیری و انگیزه کمبود داشته باشید، پس در امتحان خوب رفتار نخواهید کرد. متمرکز باشید و فیلم‌های انگیزشی را تماشا کنید تا الهام بگیرید. اجازه ندهید اشتباهات و نمرات پایین شما را بی انگیزه کند. به جای آن، آن‌ها را به عنوان گام هایی به سمت موفقیت در نظر بگیرید.

۸. به زبان انگلیسی صحبت کنید.

برای دوستان و خانواده تان به انگلیسی صحبت کنید. تنها در صورتی می ‌توانید در زبان تسلط پیدا کنید که به طور مرتب صحبت کنید. ریلکس باشید و در مدتی که صحبت می ‌کنید آرام و خونسرد باشید و مکث طولانی انجام ندهید.

۹. روی مهارت‌های نوشتاری خود تمرکز کنید.

برای بخش رایتینگ، بر روی نوشتن جملات پیچیده و مرکب تمرکز کنید تا مهارت ‌های نوشتاری شما را بهبود بخشد. پاراگراف ‌ها را به طور خلاصه شرح دهید و سعی کنید تا زمانی که می‌ نویسید، خلاصه محتوای خود را حفظ کنید.

۱۰. یاد بگیرید که با تمرکز گوش دهید.

تمرین کنید که با تمرکز به زبان انگلیسی گوش دهید تا امتیاز خوبی در بخش لیسنینگ داشته باشید. تنها در صورتی می‌ توانید به سوالات پاسخ دهید که بتوانید به طور کامل صدا را درک کنید. زمانی که گوش می ‌دهید، یادداشت بردارید و به قسمت هایی که از دست دادید توجه نکنید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *