آزمون PTE چیست ؟

آزمون PTE چیست

زبان آموزان بسیاری در مورد این مسئله سوال دارند که آزمون PTE چیست و چه تفاوت هایی با دیگر آزمون های سنجش سطح زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل دارد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به طور کامل در مورد این مسئله با شما عزیزان صحبت کنیم؟

آزمون PTE چیست ؟

آزمون PTE نیز مانند آزمون آیلتس و تافل یکی از آزمون های سنجش سطح زبان انگلیسی می باشد که افراد غیر بومی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند در نظر گرفته شده است. آزمون PTE چهار مهارت اصلی شما که شامل خواندن ، نوشتن ، شنیدن و مکالمه می شود را مورد سنجش قرار می دهد.

این آزمون توسط سازمان PEARSON برگزار می شود که ناشر انتشارات LONGMAN است. در آزمون PTE معمولا مهارت شنیدن و خواندن یا خواندن و مکالمه با هم مورد ارزیابی قرار می گیرد و مدت زمان برگزاری آزمون سه ساعت به طور می انجامد که در محیط امن و پشت سیستم رایانه ای برگزار می شود همچنین بخش مکالمه آزمون هم با کامپیوتر انجام می شود که طی این مرحله صدای شما ضبط شده و برای نمره دهی و بررسی به ممتحن فرستاده می شود.

یکی از مزایایی که آزمون PTE دارد می توان به این مسئله اشاره کرد که نتیجه آزمون خیلی سریع به دست زبان آموزان می رسد و طی 5 روز کاری بعد از آزمون شما عزیزان می توانید نتیجه آزمون خود را مشاهده کنید.

لازم است بدانید آزمون PTE از جمله آزمونهایی می باشد که در تمام کشورها و دانشگاه های دنیا این مدرک مورد قبول نمی باشد اما مهمترین عاملی که باعث شده این آزمون طرفداران بسیاری داشته باشد مربوط به این مسئله می شود که اداره مهاجرت استرالیا این آزمون را به عنوان جایگزین آزمون آیلتس در نظر می گیرد.

 

Speaking & Writing

(۷۷ الی ۹۳ دقیقه)

Personal Introduction در این بخش ۳۰ ثانیه برای معرفی خود فرصت دارید که نمره دهی نمی شود ۱ دقیقه
Read Aloud یک متن بر روی صفحه مانیتور ظاهر می شود و شما باید آن را بلند در میکروفن بخوانید تا صدای شما ضبط شود. ۳۰-۳۵ دقیقه
Repeat Sentence بعد از گوش دادن به یک متن کوتاه چند کلمه ای باید آن را تکرار کنید.
Describe Image یک عکس بر روی صفحه مانیتور ظاهر می شود و شما باید نکات اصلی آن را در مدت ۴۰ ثانیه توصیف کنید.
Re-tell Lecture بعد از گوش دادن به یک فایل صوتی و یا تماشای یک ویدئو، باید نکات اصلی آن را به صورت خلاصه در ۴۰ ثانیه بیان کنید.
Answer Short Question بعد از گوش دادن به یک سوال باید با یک یا چند کلمه به آن پاسخ دهید.
Summarize Written Question بعد از خواندن یک متن آکادمیک، باید نکات اصلی آن را در یک جمله با تعداد کلمات بین ۵ تا ۷۵ کلمه خلاصه کنید. از این سوال بین یک تا سه عدد ممکن است در امتحان گنجانده شود که برای پاسخگویی به هر یک ۱۰ دقیقه فرصت داده می شود. ۱۰ دقیقه
Essay یک مقاله آکادمیک بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه باید نوشته شود. ۲۰ دقیقه

Reading

(۳۲ الی ۴۱ دقیقه)

Multiple-choice. choose single answer پس از خواندن یک متن باید به یک سوال چند گزینه ای که تنها یک پاسخ صحیح دارد پاسخ دهید. ۳۲-۴۱  دقیقه
Multiple-choice. choose multiple answers پس از خواندن یک متن باید به یک سوال چند گزینه ای که بیش از یک پاسخ صحیح دارد پاسخ دهید.
Re-order paragraphs چند باکس متن دار بر روی صفحه مانیتور با ترتیب بهم ریخته ظاهر می شوند که از شما خواسته شده که آنها را به ترتیب صحیح مرتب کنید.
Reading: Fill in the blanks یک متن با تعدادی جای خالی نمایش داده می شود که باید جای خالی ها با استفاده از گزینه های ارائه شده که تعداد آن ها بیشتراز تعداد جای خالی ها است، پر شوند.
Reading & writing: Fill in the blanks یک متن با تعدادی جای خالی نمایش داده می شود که هر جای خالی باید با استفاده از گزینه های ارائه شده مخصوص همان جای خالی پر شوند.

فرمت آزمون PTE

Listening

(۴۵ الی ۷۵ دقیقه)

Summarize spoken text پس از گوش دادن به یک فایل صوتی باید نکات اصلی آن را در قالب یک متن بین ۵۰ تا ۷۰ کلمه خلاصه کنید. ۲۰-۳۰ دقیقه
Multiple-choice. choose multiple answers پس از گوش دادن به یک فایل صوتی باید به یک سوال چند گزینه ای که بیش از یک پاسخ صحیح دارد پاسخ دهید. ۲۳-۲۸ دقیقه
Fill in the blanks یک متن با تعدادی جای خالی نمایش داده می شود که این جاهای خالی باید با استفاده از اطلاعاتی که هنگام گوش دادن به یک فایل صوتی داده می شود، پر شوند.
Highlight correct summary پس از گوش دادن به یک فایل صوتی، باید بهترین گزینه که خلاصه ای صحیح از آن متن می باشد را انتخاب کرد.
Multiple-choice. choose single answer پس از گوش دادن به یک فایل صوتی باید به یک سوال چند گزینه ای که تنها یک پاسخ صحیح دارد پاسخ دهید.
Select missing word بعد از گوش دادن به یک فایل صوتی باید گزینه ای را که شامل یک یا تعدادی کلمه است و متن را کامل می کند انتخاب کرد.
Highlight incorrect words یک متن نمایش داده می شود که باید همزمان با گوش دادن به یک فایل صوتی، کلماتی که میان فایل صوتی و متن نمایش داده شده تفاوت دارند را همان زمان انتخاب کرد.
Write from dictation بعد از گوش دادن به یک متن چند کلمه ای باید متن شنیده شده را تایپ کرد

 

 

ثبتنام آزمون PTE

عزیزانی که قصد دارند در آزمون PTE شرکت کنند می توانند با مراجعه به مقاله ثبت نام آزمون پی تی ای هرآنچه لازم است در مورد این آزمون را بدانند بیاموزند.

هزینه آزمون PTE

هزینه این آزمون با توجه به کشورهای مختلف متفاوت و از 150 تا 220 دلار متغیر است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *