آیلتس لایف اسکیلز برای چه گروهی مناسب است؟

آیلتس لایف اسکیلز
Rate this post

داشتن مدرک آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی که خانواده درجه ۱ آنها در کشور انگلیس زندگی می کنند و قصد ملحق شدن به آنها را دارند لازم است. در آزمون لایف اسکیلز، مهارتهای ارتباطی و تعاملی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و هدف آزمون سنجش میزان توانایی افراد در برقراری ارتباطات روزمره و تعاملات جاریست.

آزمون آیلتس سال هاست که در دو نسخه عمومی (General) و آکادمیک (Academic) برگزار می‌شود اما این نسخه از آزمون آیلتس که نام آن آیلتس لایف اسکلیز (IELTS Life Skills) است به تازگی معرفی شده و ساختار آن متفاوت از نسخه های جنرال و آکادمیک است.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز مخصوص داوطلبانی است که قصد مهاجرت و دریافت اقامت انگلستان را داشته و در عین حال به دنبال آزمونی به مراتب ساده تر از آیلتس هستند.

بعضی از موضوعات رایج در مهارت گفتار (Speaking) آیلتس لایف اسکیلز، علاقه مندی ها، آموزش، مشکلات اجتماعی، اوقات فراغت، وسایل نقلیه و خانواده هستند.

 

آیلتس لایف اسکیلز چه تفاوتی با آیلتس آکادمیک و جنرال دارد؟

  • آزمون آیلتس لایف اسکیلز با هدف سنجش دانش زبانی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) طراحی شده است و قسمت نوشتن (Writing) و خواندن   (Reading)  ندارد.
  • در بخش صحبت کردن (Speaking) آیلتس لایف اسکیلز بر خلاف نسخه جنرال و آکادمیک آّیلتس که به صورت فردی برگزار می‌شود، فرد آزمون دهنده با یک شرکت کننده دیگر آزمون خواهد داد.
  • آیلتس لایف اسکیلز نمره ندارد (یعنی مانند آیلتس، مهارت زبانی داوطلب بر اساس نمرات از 1-9 نشان داده نمی‌شود)، بلکه نمره داوطلب به صورت قبول یا عدم قبولی در امتحان اعلام می‌شود.

 

اگر برای کشور انگلیس اقدام کرده اید باید آیلتس مخصوص انگلیس را بدهید:

کشور انگلیس آیلتس مخصوص به خود را دارد که به آیلتس UKVI شهرت دارد. این آزمون ها در مراکز خاصی برگزار می شوند و اگر شما نیاز به آن دارید حتما باید از مرکز بپرسید که آیا این نوع آزمون را برگزار می کنند یا نه.این آزمون نمره ای ندارد و اگر در این آزمون شرکت کنید یا قبول (pass) می شوید یا رد (Fail) می شوید.

 

آزمون آیلتس لایف اسکیلز در چه سطوحی برگزار می شود؟

در آزمون لایف Life Skills سنجش دو مهارت اصلی برقراری ارتباط در سه سطح A2  ، A1 و B1 طبق چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌‌ها یا CEFR در دستور کار قرار دارد.

 

آزمون سطح A1:

این نوع آزمون برای افرادی ست که تقاضای ویزای اعضای خانواده در انگلستان را دارند.

آزمون سطح A2:

برای تمدید ویزای Family Member می‌باشد و تنها در خود انگلستان برگزار می‌شود. یعنی این آزمون برای داوطلبین حاضر در ایران که ویزای انگلستان ندارد، طراحی نشده است.

 

آزمون سطح B1:

اگر برای اجازه اقامت نامحدود یا شهروندی اقدام کرده‌اید به این سطح آزمون نیاز دارید.

به طور کلی روند آزمون Life Skills به این صورت است که در اتاق آزمون دو داوطلب با یک ممتحن قرار میگیرند. ابتدا هر کدام از داوطلبین در ۳ تا ۴ دقیقه به معرفی خود می‌پردازند. سپس به سوالات ممتحن پاسخ می دهند و در مرحله بعدی به یک فایل صوتی که توسط اسپیکر پخش میشود گوش می‌دهند و سوالات بعدی ممتحن از متن فایل صوتی طراحی می‌شود.

آزمون آیلتس در دو نوع Academic ، General  نیز برگزار می شود که مطالعه تدریس خصوصی آیلتس شما را در مسیر کسب نمره 7 آیلتس در این آزمون ها کمک می کند. با انتخاب استاد خوب آیلتس می توانید در امر آموزش از اساتید مجرب در این زمینه کمک بگیرید و قبولی در آزمون آیلتس را پیش روی خود داشته باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *