عوامل کاهش نمره رایتینگ آیلتس: 7 اشتباه رایج

عوامل کاهش نمره رایتینگ آیلتس

عوامل کاهش نمره رایتینگ آیلتس که باید در نوشتن تسک های آیلتس از آنها اجتناب شود.
تسک ۲ رایتینگ آیلتس و همچنین تصحیح یک رایتینگ داوطلبین آکادمیک فرمال و رسمی است بنابراین شما باید از زبان مناسب آزمون استفاده کنید. ممکن است شما نمره رایتینگ خود در حوزه گرامر و واژگان را به دلیل استفاده از زبان اینفرمال و غیر رسمی با استفاده از اصطلاحات (idioms) و عبارت های ثابت حفظ شده از دست بدهید.
در تسک اول رایتینگ آزمون جنرال گاهی ممکن است شما با یک نامه غیر رسمی مواجه شوید. در این مورد به خصوص، شما می توانید نامه را با زبان اینفرمال و غیر رسمی بنویسید.
اگر شما هریک از این عوامل کاهش نمره رایتینگ آیلتس را مرتکب شوید، نمره رایتینگ شما کاهش می یابد. ولی اگر مجموعه ای از تمامی اشتباهات را انجام دهید، ممکن است در نمره ۶ یا ۶.۵ گیر کنید.

در این مقاله به عوامل کاهش نمره رایتینگ آیلتس خواهیم پرداخت.
۱. استفاده از اصطلاحات اینفرمال(informal idioms) و واژه های عامیانه(slang)
اصطلاحات، عبارت های ثابت هستند که انگلیسی زبانان غالباً از آنها در مکالمات روزمره استفاده می‌کند. بعضی از این اصطلاحات فرمال و برخی دیگر اینفرمال هستند شما هرگز نباید از اصطلاحات اینفرمال در رایتینگ خود استفاده کنید. علاوه بر این، کانتکست صحیح اصطلاحات هم از اهمیت زیادی در تضمین نمره بالا در رایتینگ آیلتس برخوردار هستند.
اصطلاحات اینفرمال را می توانید در بخش اسپیکینگ آزمون به خصوص قسمت های اول و دوم استفاده کنید، هرچند باید مطمئن شوید که آنها را در کانتکست درست استفاده می‌کنید. اگر آنها را حفظ کنید، احتمالا ممتحن متوجه آن خواهد شد و نمره شما را کاهش خواهد داد.
در زیر چند نمونه از اصطلاحات اینفرمال را مشاهده می کنید:

 

At the end of the day, the government needs to raise tax on fast food
It costs an arm and a leg to use public transport in London these days
The issue of global warming is a hot potato
He landed on his feet and found a good job straight away
I can’t get my head round why he said that

استفاده از اصطلاحات اینفرمال(informal idioms) و واژه های عامیانه(slang) یکی از مهمترین عوامل کاهش نمره رایتینگ آیلتس هستند. هرگز از این عبارت ها استفاده نکنید مگر اینکه سطح زبان شما به قدری رشد کرده باشد که بتوانید کانتکست مناسب برای استفاده از آنها را تشخیص دهید.

استفاده از واژه های عامیانه (slang) نیز در اسپیکینگ  یا رایتینگ توصیه نمی شود، زیرا آنها خیلی غیررسمی هستند یا اگر در کانتکست درست استفاده نشوند، منجر به سوء تفاهم می شوند. در زیر چند نمونه اسلنگ بریتیش مشاهده میکنید:

I’m usually knackered after a hard days work

My mate is quite cheeky, he said I was a fat git

I never eat at McDonalds, the meat is dodgy and the burgers taste like crap

هرگز از این واژه ها در آزمون آیلتس استفاده نکنید.

 

۲. برخی از انواع ضمایر شخصی: you, we, us
شما مجاز به استفاده از ضمایر شخصی در رایتینگ آیلتس هستید ولی باید بسیار با احتیاط عمل کنید. اگر مثلاً از ضمیر “you” زیاد از حد در رایتینگ آزمون آیلتس استفاده بکنید، ممکن است رایتینگ شما بسیار اینفرمال به نظر بیاید. چون شما مخاطب را شخصا، خطاب قرار داده اید. این نیز یکی از شایع ترین عوامل کاهش نمره رایتینگ  آیلتس است. به مثال زیر توجه کنید:

‘…In general, therapy and medicine are more expensive than prevention of diseases. For example, if you get a cold and have a high fever, you have to go to see a doctor and you will pay a lot of money for the diagnosis and medicine. However, if you would like to keep yourself from getting a cold, you have to just wash your hands and mouth before you enter the house or eat food. Also, its cost is not expensive it does not cost anything so, you don’t have to pay a lot……’

در مثال بالا شما مشاهده می کنید که چقدر این رایتینگ اینفرمال است. این داوطلب باید به جای استفاده بیش از حد از ضمایر شخصی از حالت مجهول (passive) استفاده میکرد تا رایتینگ او آکادمیک تر بشود.

هر چند شما می توانید از ضمایر “I” یا “my” برای دادن نظر خود استفاده کنید. چون در بسیاری از موارد در رایتینگ تسک ۲ آیلتس، سوال، مستقیماً نظر شما را میخواهد. مثلا:   ? ‘To what extent do you agree or disagree’  / ‘What is your opinion’ 

دادن نظر شخصی بدون استفاده از ضمایر “I” یا “my” بسیار سخت است. شما هرگز نباید از حالت مجهول برای دادن نظر خود استفاده کنید. در زیر مثال ها را مشاهده میکنید:

‘It is believed that the consumption of too much fast food causes obesity

جمله بالا به روشنی نظر من را نشان نمیدهد و انگار یک نظر عمومی است چون از زبان مجهول استفاده شده است.

‘In my view, the consumption of too much fast food causes obesity’

اما این جمله به وضوح نظر من را نشان می دهد.
هر چند شما می توانید از ضمایر “they“, “I” و “their” برای ارجاع دادن به اشخاص و اشیا جهت اجتناب از تکرار در رایتینگ خود استفاده کنید چون ارجاع ( referencing ) یک فاکتور مهم در جدول معیارهای تعیین نمره آیلتس میباشد. برای خواندن بیشتر راجع به ارجاع به مقاله اجتناب از تکرار با استفاده از ضمایر در رایتینگ آیلتس  کلیک کنید.
۳. کلمات کوتاه شده (shortened words) و اختصار (contraction)

کلمات کوتاه شده کلماتی مانند:

‘info’ به جای ‘information’
uni‘  به جای ‘university’
asap‘ به جای ‘as soon as possible’

هستند. نمونه های دیگری از کلمات کوتاه شده که در رایتینگ آزمون آیلتس اینفرمال به حساب میایند عبارتند از:

till‘ به جای ‘untill’،

gonna‘ به جای ‘going to’

thru‘ به جای ‘through’

 

از کلمات کوتاه شده که یکی از متداول ترین عوامل کاهش نمره رایتینگ آیلتس هستند هرگز در رایتینگ خود استفاده نکنید چون باعث شلختگی آن می شود این کلمات معمولا در اسپیکینگ مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر این کلمات، شکلهای مخفف افعال کمکی مانند:

can’t / isn’t / aren’t / won’t / don’t / didn’t / shouldn’t …etc

استفاده بیش از حد از این شکلهای مخفف و مختصر، نمره رایتینگ آیلتس شما در حوزه واژگان و گرامر را کاهش می‌دهد. به جای آن ها باید از شکل های زیر استفاده کرد:

cannot / is not / are not / will not / do not / did not / should not

یک مثال ببینید:

On the one hand, some people would argue that we shouldn’t ban cars from city centres. Their view is that many drivers need to get to business appointments and buses don’t always go directly to where they wanna go. Furthermore, people with disabilities who can’t take public transport need their own vehicles to get around. For example, a report by the Guardian newspaper stated that private car use in Madrid had risen by 17% in 2018 as many people couldn’t rely on the bus and train network’

 

این پاراگراف به خوبی توسعه داده شده است و از واژگان و گرامر بسیار خوب در آن استفاده شده است ولی شکل های مخفف افعال کمکی از قدرت آن کاسته است.

4. جمله های کلی در مقدمه مقاله آیلتس

برای داوطلبین با نمره رایتینگ پایین بسیار ساده است که این عبارت ها را حفظ کنند و در مورد هر سوال در رایتینگ خود از آن استفاده کنند. متاسفانه این هم یکی دیگر از عوامل کاهش نمره رایتینگ آیلتس شما میباشد.
در زیر نمونه ای از آنها را می بینید:

  • I will argue both points and present my opinion
  • This essay would like to explore reasons for this and offer possible solutions
  • I will illustrate my view in more detail in the following essay
  • The following essay will outline more reasons why I hold this view
  • I will give reasons and argue my opinion in the following essay

در نوشتن مقدمه شما تنها باید دو کار را انجام دهید:
۱. پارافریز کردن سوال
۲ نوشتن thesis statement ( به همراه نظر شخصی در صورتی که سوال از شما خواسته باشد)

5. جملات کلیشه ای در پاراگراف نتیجه گیری (conclusion)

من این مشکل را در پاراگراف نتیجه گیری رایتینگ تسک 2 بسیاری از داوطلبین آزمون آیلتس دیده ام  که آنها تلاش میکنند ممتحین را با استفاده از عبارات سطح بالا تحت تاثیر قرار دهند. جالب است بدانید که این جملات کلیشه ای یکی از دیگر عوامل کاهش نمره رایتینگ آیلتس میباشد. مانند:

  • The above points illustrate my opinion
  • As stated above these are the reasons for my view
  • In a nutshell, I think….0
  • All things considered….0
  • Last but not least…0
  • The crux of the matter is…..0
  • To reiterate….0
  • In the end…0
  • Taking all this into consideration….0

به جای استفاده از این عبارات، از عبارتهای زیر استفاده کنید:

to conclude

to sum up 

in conclusion 

۶. استفاده از عبارت های اینفرمال و غیر رسمی برای دادن نظر
تمامی مقالات آزمون آیلتس از شما می خواهد نظر خود را در مورد یک موضوع عمومی بدهید:

…‘To what extent do you agree or disagree?’ / What is your view’ / Do you agree? / What in your view is

هرگز از عبارتهای اینفرمال برای دادن نظرات خود استفاده نکنید:

  • I reckon…0
  • I’d say ……0
  • As far as I’m concerned…0
  • To be honest, I reckon….0
  • If you ask me, I think….0

عبارت های بالا برای استفاده در آزمون اسپیکینگ آیلتس مناسب هستند ولی نباید از آن ها در نوشتن مقاله آیلتس استفاده کرد.به جای عبارت های بالا برای دادن نظر خود در نوشتن مقاله آزمون آیلتس می توانید از عبارت های زیر استفاده کنید:

  • I think…0
  • In my view….0
  • I believe…0
  • I hold the view that…0
  • I agree because…. / I disagree with this view because…0

7. استفاده از ‘and so on, etc, like, eg, i.e ‘برای مثال ژدن

در رایتینگ فرمال استفاده از عبارتهایی مثل ‘and so on’ درست نیست. این یک نمونه بارزی از شلخته نویسی است. شما باید دقیقاً منظور خود را توضیح دهید. این در مورد ‘eg’ و ‘etc’ هم صدق میکند. از این عبارتها خودداری کنید و دقیقاً منظور خود را توضیح دهید. اگر شمابخواهیدیاداشتی به همکار خود در محل کار بنویسید

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *