کسب نمره 7 در آزمون آیلتس

کسب نمره 7 در آزمون آیلتس

اگر در اینترنت جستجو کنید قطعا روشهای مختلفی برای کسب نمره 7 در آزمون آیلتس به شما پیشنهاد داده می شود تا بتوانید در آزمون آیلتس موفق شوید، اما سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا این برنامه ریزی ها برای تمام افراد مناسب است؟

نظر ما و اساتید بسیاری در این زمینه منفی است و طی تجربه ای که در این سالها داشته ایم باید بگوییم هیچ روش برنامه ریزی وجود ندارد که به طور 100% روی همه زبان آموزان تاثیر گذار باشد. در این مقاله می خواهیم به نکاتی بپردازیم که برای کسب نمره 7 در آزمون آیلتس می توانید از آنها کمک بگیرید.

کسب نمره 7 در آزمون آیلتس

برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله مهارت های کلیدی آیلتس مراجعه نمایید.

کسب نمره 7 در آزمون آیلتس

کسب نمره 7 در آزمون آیلتس جز اهداف زبان آموزان بسیاری است و به این دلیل است که نمره 7 ، 7/5 آیلتس نشان دهنده سطح خوب زبان انگلیسی است که به وسیله آن می توانید در هر دوره دانشگاهی حتی در موسسات نخبگان آکسفورد و آیوی لیگ شرکت کنید و فقط تعداد کمی از رشته ها مانند ادبیات، زبان شناسی و قانون نیاز به نمره بالای 7 دارند. برای کسب نمره 7 آیلتس ابتدا باید برنامه ریزی لازم را انجام دهید و در مورد آزمون آیلتس اطلاعات کافی را به دست آورده باشید و با منابع آن به خوبی آشنا باشید تا بدانید هر کدام از چهار مهارت مورد نیاز را چگونه به کار گیرید.

همانطور که میدانید نمره نهایی آیلتس از میانگین چهار مهارت Listening, Reading,Writing,Speaking به دست می آید که برای کسب نمره 7 یا 7/5 باید به تعداد مشخصی تست پاسخ مثبت بدهید.

 

IELTS Listening

  • پاسخ درست به 30 سوال از  40 (برای 7 آیلتس)
  • پاسخ درست به 32 سوال از 40 (برای 7 آیلتس)

IELTS Reading (آکادمیک)

  • پاسخ درست به 30 سوال از  40 (برای 7 آیلتس)
  • پاسخ درست به 33 سوال از 40 (برای 7 آیلتس)

IELTS Writing (آکادمیک)

  • هر دو سوال را به طور کامل پاسخ دهید.
  • پاراگراف هایتان واضخ باشند و هرکدام شامل یک ایده اصلی و جملات باشند.
  • با استفاده از واژگان سطح بالا و با اگاهی، بین کلمات هماهنگی ایجاد کنید.
  • یک مرور کلی با ذکر مقایسه های دقیق را در تسک قرار دهید.
  • یک موقعیت روشن را نشان دهید و به تسک 2 متصل کنید.
  • جملات بدون خطا در نظر گرامری و املایی داشته باشید.

IELTS Speaking

  • به صورت روان و بلند در هر موضوع خاص صحبت کنید.
  • برای اتصال ایده ها از طیف وسیعی از لغات مرتبط استفاده کنید.
  • از اصطلاحات کمتر استفاده کنید.
  • جملات خود را بدون خطای گرامری بیان کنید.
  • کنترل خوبی در تلفظ و لحن صدا از خود نشان دهید.

نکات مهم در کسب نمره 7 آیلتس

قالب امتحان را شناسایی کنید

درباره ی قالب امتحان در ۲ مدل به خوبی آگاه باشید. محتوای لیسنینگ و اسپیکینگ در هر دو مدل مشابه هستند، با این حال محتوای ریدینگ و رایتینگ متفاوت است.

به قوانین و دستورات توجه کنید

شما باید با تمام قوانینی که یک مولفه دارد، آشنا باشید. برای مثال در ‘لیسنینگ’، شما ۱۰ دقیقه وقت دارید تا جواب های خود را به پاسخ نامه منتقل کنید. صرف نظر از این که جواب هایتان در برگه ی سوالات تا چه حد درست است، نمره ی شما بر مبنای آن چه که در پاسخ نامه نوشته اید، داده خواهد شد. به طور کامل به محدودیت لغات وفادار باشید. هر جوابی که از حد مشخص شده برای لغات فراتر برود باعث از دست دادن نمره می شود. شما باید در ‘لیسنینگ’ و ‘ریدینگ’ جواب های خود را با مداد بنویسید، با این حال در قسمت رایتینگ آزاد هستید تا بین مداد و خودکار یکی را انتخاب کنید.

تا موقعی که به بهترین حالت خود برسید به تلاش ادامه دهید

به راستی تمرین کردن کلید کمال است. تمام وقت خود را بگذارید و از توانایی های خود برای کسب بیش ترین نمره در تمام ۴ قسمت استفاده کنید. تمرین کردن فقط حیطه هایی را که مستلزم پیشرفت هستند با اهمیت نشان نمی دهد، بلکه حیطه هایی که قبلا در آن ها بهتر بوده اید را هم قوی می کند. شما می توانید استفاده از نمونه سوالات را تمرین کنید که در سایت رسمی آیلتس قابل دسترس هستند. شرکت در امتحان آزمایشی هم توصیه می شود که شامل جواب ها و انجام نمونه ی رایتینگ و نمونه ی اسپیکینگ به همراه نظرات شرکت کنندگان در امتحان است.

از زمان خود به خوبی استفاده کنید

این به نکته ی ذکر شده ی قبلی مربوط است. بازده زمانی شما به میزانی که تمام ۴ محتوا را تمرین کرده اید، بستگی دارد. آیلتس امتحانی با حد زمانی مشخص است و این را برای شرکت کننده بسیار ضروری می سازد که قبل از آن دوره ی زمانی مشخص، چند دفعه تمرین کرده باشند.

 

جهت شرکت در کلاس تدریس خصوصی آیلتس و همچنین تعیین سطح رایگان میتوانید با در تماس باشید.

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *